Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 20.4.
Marcela
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Hudba
 > Hudba
 > Profily
 > Recenze
 > Zajímavosti
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Cliff Burton
Autor: racpav (Občasný) - publikováno 30.3.2000 (15:17:51), v časopise 31.3.2000
Clifford Lee Burton
"Nevyčerpá tě, když jdeš příliš rychle, ale to, že jdeš příliš pomalu a začínáš se nudit."



Nástroj: baskytara
Narozen: 10. února 1962
Zemřel: 27. září 1986, Švédsko
Předchozí kapely: Trauma
Poslouchal: Kiss, Black Sabbath, Misfits

Metallica má dnes spoustu fandů, kteří nikdy Cliffa neznali ani ho neviděli na koncertě. Byl často označován za duši Metalliky, byl jednotícím prvkem jejich soundu.

Burton byl synem dvou hippies ze San Francisca - Jan a Raye Burtonových a stále se držel těch hippie ideálů: měl rád svoje pivo, svou konvici nebo cokoliv jiného, rád si vyrazil a byl úplně v pohodě a šťastnej. Vyrůstal s kytaristou Faith No More Jimem Martinem blízko San Francisca a byl něčím mezi Clintem Eastwoodem a E. F. Huttonem: Moc toho nenamluvil, ale když už promluvil, lidi ho poslouchali. Zvlášť Hetfield a Ulrich, kterým teprve teklo mlíko po bradě, když stěhovali v roce 1983 Metalliku do blíž k zálivu, aby byli Cliffovi blíž. Cliff měl styl: nosil zvoňáky, četl H. P. Lovercrafta, učil se hrát na klavír a dokonce chodil na fakultu.

Žil se svou rodinou v SF a tři a půl roku tvrdě makal, aby dostal Metalliku nahoru. Po tom, co Cliff nahradil koncem roku 1982 Rona McGovney, okamžitě si udělal jméno svým klasickým stylem větrného mlýna, když vtrhnul na pódium s vlasy vlajícími všemi směry a svým zastaralým stylem, který byl úplně z módy. Vlasy mu padaly rovně dolů a tak vypadal věčně neproniknutelný ve svých zvoňákách a obnošené džísce. Když byla zima, nosil ještě flanelku.

"Byl to divoch, trochu hippie, bral LSD a nosil džíny do zvonu těsný přes boky. Rozuměl kšeftu a nenechal se vodit za nos. Chtěl bych mít takovej respekt jako von. Každej den jsme si dělali prdel z jeho zvoňáků. Jemu to bylo jedno. "Todle nosím. Seru na vás." Miloval muziku. Byl opravdovej intelektuál. Dost jsem se od něj naučil, co to je bejt někdo."
James Hetfield, 1993


"Cliff byl úplně čestný k sobě i ostatním lidem. Neměl rád tu posranou falešnou slávu."
Lars Ulrich, 1986


"Myslím na něj od té doby každý den."
Kirk Hammett, 1988


"Byl to velký a výjimečný talent. Cliffova sóla byla absolutně brilantní."
Jason Newsted, 1988


Nahrál s Metallikou první tři desky, Kill them All, Ride the Lightning a Master of Puppets. Zemřel při nehodě autobusu, když kapela jela ze Stockholmu do Kodaně. Silnice byla zledovatělá a řidič asi usnul. Cliff zemřel okamžitě, když na něj autobus spadl.
Na jeho pohřbu 7. října se hrál "Orion" z Master of Puppets. Byl to hudebně nejvzdělanější muzikant z kapely a Orion byla jeho skladba, podobně jako brilantní basové sólo (Anesthesia)-Pulling Teeth.



Poznámky k tomuto příspěvku
Tomáš (Občasný) - 31.3.2000 > Cliff si to zaslouží!!
Body: 5
<reagovat 
Dusan (Občasný,Správce) - 30.3.2000 > Pěkná vzpomínka na jednoho talentovaného basáka...
<reagovat 
Tynic (Občasný) - 11.9.2000 > V hlavě se mi honí Pulling the Teeth a Orion...
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Nepublikovat mimo Totem.cz  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter