Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 27.4.
Jaroslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Výtvarno, kresby
 > Výtvarno, kresby
 > Kresby, skici
 > Malby
 > Koláže
 > Klasická grafika
 > Ilustrace
 > Blbůstky-pokusy
 > Experimenty
 > Prostorové objekty
 > Teorie, historie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Welcome to our Party
Autor: RD (Občasný) - publikováno 18.8.2006 (00:07:11)
Paper Collage


Poznámky k tomuto příspěvku
blondýna (Občasný) - 18.8.2006 >

Moc se mi líbí tvé nápady v kolážích. Úspornost a dosažení efektu minimálními prostředky. Ale vždycky mi tam kousek chybí k tomu, abych byla bezvýhradně nadšena:-) Tohle je celkem slušná koláž, Slovák by asi napsal, že má štýl... Ale já se s tím peru, co konkrétně mi vadí, je to, že je na tvých věcech evidentně vidět, že ti buď někdo věnoval slušnou zásobu katalogů z let osmdesátých nebo jich sám máš slušnou sbírku a že z toho čerpáš. Nic proti, vystřihuj třeba ze Zahrádkáře...

 

Téhle koláži by slušel protiklad, zásek něčeho tvrdšího, takhle je to víceméně jen jakoby nudná obálka ke knize od Danielle Steelové. Čímž netvrdím, že někomu mohou ta osmdesátá léta připadat mile dekadentní. Mně nee...


Doporučil 
<reagovat 
  RD (Občasný) - 18.8.2006 > blondýna> Diky za komentar. Uz pred casem jsem za tri stovky koupil kopu vyhozenych tiskovin z antikvariatu. (Docela slusne jsem na tom vydelal, jelikoz mezi nimi byla podepsana grafika od Toyen.) Byly tam casopisy z let dvacatych a dal, vetsina bohuzel novejsich.

Vystrihuju z cehohokoli co se mi prave hodi, vetsinou se nedivam, z jake je to doby. (Libi se mi nekvalitni barevny tisk z 60- a 70-let.)

Vzdycky si se zpozdenim uvedomim, ze to jsou pouze holky, ktery vidi, ze mam zase spinavy boty a kazdou ponozku jinou ... taktez asi co se tyce vlasu nebo tvaru bryli na mych vystrihovankach ...

Zajimalo by mne, co je ten kousek, kterej chybi. Protoze pokud bych pouzil dva protiklady (at oblicej nebo pozadi), byla by to jina kolaz, ten «styl» je soucasti zde nezbytne ironie, onoho pohybovani se na hrane, ktere mam tak rad.

Na druhe strane mas dobrej napad s tim protikladem, pokusim se o to v nasl. dnech, mozna se tim i pochlubim. Akorat, ze to bude kolaz o necem jinem.

P.S. Kdo je Daniela Steelova.


<reagovat 
blondýna (Občasný) - 20.8.2006 >

Jak říkám, celkem si s tím nevím rady:-) Na jednu stranu mě tenhle styl trochu odpuzuje a na stranu druhou jsem ho ochotna přijmout, ale jen za podmínek řemeslné dokonalosti. Možná se současné koláže nedokáží vymanit z vlivu dadaismu a surrealismu a ty jsi třeba jakýmsi předvojem. Jsem schopna  tenhle styl přijmout v kontextu jiných tvých koláží (papírových), kde jsou ta osmdesátá léta evidentní. Jenže mi prostě nestačí rozpůlená slečna se skleničkou v ruce nebo slečna naroubovaná toporně na hroší tlamu... měla by mi ještě něco říct, proč tomu tak je. Když se několik chytrých hlav dalo dohromady, nazvali to katarzí. Ale to asi nebude přesné slovo, protože tam se jdná o jakousi duševní očistu dosaženou vnímáním uměleckého díla. Mnohem bližší je mi očistec. Ale to je můj boj a možná jen hloupě plkám:-)

 

Ale to směřování, posun je vidět v té tvé následné koláži slečny s bramborama. Zase tomu chybí ta řemeslná dokonalost (působí odfláknutě), nicméně je tam přítomen jeden prvek, který je pro koláže rozhodující a tím je humor. Očista to není ani náhodou a očistec už vůbec ne, ale už je to něco "mezi tím", což je dobře.


<reagovat 
  RD (Občasný) - 20.8.2006 > blondýna> Smich/humor je svym zpusobem taky katarzi. Navic je neustale vylucovan z vytvarneho umeni, jako neco lehkeho, nepatricneho, malo seriozniho. Smich je ta nejvaznejsi vec v zivote. Casto mi staci jako jedinna napln toho co delam. Tam, kde pridavam, kde ideologizuju nebo moralizuju nebo vypravim pribeh (European, The Curator, Growing Older, Modern Architecture) to vetsina obecenstva stejne nebere, nehodnoti. Zitra a pozitri prijdou jeste vetsi blbiny, bez naroku na jakokoliv hloubku. Ona ta hloubka je dosti problematicka jelikoz se casto odhali jako povrchnost nebo kyc. Vsimni si, ze kyc je vzdycky smrtelne vazny.

Ke kolazi slecny s bramborama me inspirovala mala a snad nepodstatna udalost: zamestnanci organizace, ktera pomaha rozvojovym zemim, museli na vedeni podepsat, ze v Africe nebo kde to prave jsou, nebudou pouzivat sluzeb mistnich bordelu. (Ony jsou tam pry mnohem levnejsi.)

Pokud chces opravdu prozit katarzi o ktere pises, podivej se blize na dilo Bohuslava Reynka.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Zařazeno v Galerii  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter