|
|
|
|
|
maxima gali (Občasný) - 2.10.2006 > toto tiež neviem
padavky sa opakuju, to je fakt, ale to bude tou naliehavosťou blbosti
balónom a tak zle si vybrať
možno balóny inokade ani nelietajú
| Body: 5 Doporučil
| | <reagovat |
|
miroslawek (Občasný) - 16.10.2006 > AlgiFén
snad brousek chyb jel
sítnicí v tůňce
baby dozrály
i sklenky v loktech
vybělá kapka
do sadů jablek
večer s ní za hnát
s tmou vlají polehlá stébla
nad zvadlými v slávě
i vítr spřádá sten stráně
za lesem záhada jí
balóny s prázdnými koši
už ani nevím
proč jsme ustoupili
v sadu plném
bradavčat
| | | <reagovat |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ondrej Kern (Občasný) - 7.11.2006 > Přijde mi divný, že jsem ti k ní ještě nic nenapsal, dovol mi napravit svoje chybný přesvědčení.
Tahle báseň je neuvěřitelně "vertikální", skoro každý z motivů směřuje odshora dolů (s pendantem "stoupají polehlá stébla"), to ji uceluje z vnějšku. Je dynamická, protože se v ní odehrává pohyb jak předmětů a času, tak i "lyrického subjektu" (my), který pohyb v básni (časový - večer, předmětný - shora dolů) protne a na okamžik zastaví. Nadto je pohyb tohodle "já" jednoznačně horizontální (jinak to není možné, navíc "vystoupili jsme" naznačuje příjezd) a ten zmíněný pohyb vertikální se potkají v teď-v sadu plném padavčat.
Tohle samozřejmě není kritika, spíš ilustrace toho, jak je možno tenhle kousek vnímat. K technice nemám co říct, přijde mi řemeslně zvládnutá.
A nakonec, líbí se mi.
| | | <reagovat |
|
|
|
|
|
|
delikt (Občasný) - 24.5.2007 > Ježiš... Tolika keců.. (v komentech, né v básni)..
Ten nedořečenej název to naprosto vystihuje, ztráta polohové enerie.. tedy nejspíš přeměna.. :)
nejvíc se mi líbí začátek s tou sítnicí a dozráním...
| Body: 5 Doporučil
| | <reagovat |
|
|
plagiátor (Občasný) - 23.10.2008 > Čéčko... číčo... asi prichadila charošaja nálada, ale zdá se mi to fakt tópry. Jako by se čék zfetoval pektinem a vitamínem Sí, tak moc se mi ty obrázky rozsvítily. ÷))
P.S. Jsi ještě v pádu, nebo už ležíš pod stromem?
| Doporučil
| | <reagovat |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|