Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 28.4.
Vlastislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Nesmělí z kolekce POROCE
Autor: zkrveživ (Občasný) - publikováno 25.8.2006 (00:04:43)
další ve sbírce>

 

 

 

Nesmělí

 

Málem mi do kostí vryla rýhy,

když oči upnula natěsno k noci

a usmála se.

V té chvíli se sběhli psi

a rozvyli se.

A z tlam jim tryskala pára, šel mráz.

V té chvíli sťali čas.

 

Až se vdáš, štěňata zakloní hlavy,

vdechnou vzduch.

A srpen zmrzne.

Až začneš praskat v kloubech,

zhltnu tříšť.

 

V očích jí zrála skořice,

tak jsem se bránil dotknout,

aby nesypala.

Noc byla natěsno s námi, stejně smělá.

 

 

 

 

 

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
Šílená svině (Občasný) - 25.8.2006 > Poezie jako celek bych řekl "poučená" - jedna dvě hezká "barvitá" spojení (zhltnu tříšť), hezká zkratka s tou skořicí (aby se nesypala). Ale zase oči a skořice je jak "oči kuličky počitadla" - prostě kýčofka. První část není podle mého soudu zdařilá - psi, vytí (to má rád egil, nejspíš má doma smečku psů) na mě působí školáckým dojmem(něco mezi bílým tesákem a chatou v jezerní kotlině). Celek - klasická "oblbovačka" s jedním dvěma dobrými či spíš zajímavými rýmy. 3-4
Body: 4
<reagovat 
ariel (Občasný) - 25.8.2006 >
Body: 4
<reagovat 
dadik (Občasný) - 25.8.2006 >
Body: 5
<reagovat 
Hrdý (Občasný) - 25.8.2006 > Vidím jen obrazy. Nic víc. Bez přesahu, osobní.
A já polívku z pytlíku nerad..
Body: 3
<reagovat 
Raimund (Občasný) - 25.8.2006 > Rád se nechám oblbnout, je li čím.Slušně řečeno, přistupuji na hru.:-)
Body: 5
<reagovat 
egil (Občasný,Redaktor) - 25.8.2006 >

*


Doporučil 
<reagovat 
mperdik (Občasný) - 25.8.2006 > Jsou tam pěkná místa
Body: 4
<reagovat 
tři_černí_mravenci (Občasný) - 25.8.2006 >

líbí...

 

 

 


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
tři_černí_mravenci (Občasný) - 25.8.2006 >
<reagovat 
zkrveživ (Občasný) - 25.8.2006 > asi bych se tu k tomu měl taky trošku vyjádřit...

věc se má tak, že
1) zkrveživ je skutečně zkrveživ
2) jsem skoro rok nenapsal ani řádku
3) jsem si vědomej, že se nejdřív musim trošku vypsat
4) jsem s touhle věcí maximálně spokojenej a mam z ní radost - právě proto, že jsem jí dokázal napsat.
5) publikoval jsem proto, že chci vědět, co si myslíte.

z toho plyne, že jsem s podobnejma reakcema počítal a mam z nich radost. díky.
<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 25.8.2006 > zkrveživ> Adl).To může napsat každej, ale moc mne nebij, kdybys mne potkal.
Ad2.)to mne zaujalo, také mi haraší takový program, ale nemám vůli.Ze zkušenosti ale vím, že malíř po takové době půstu tvoří lépe a svižněji.
Ad3.)Na vypsanost nevěřím, spíš na vytváření základů tvorby - ty však nejsou hotovy za rok a taky za rok nepominou - jako bruslení.
Ad4.)Také bych s tou věcí byl celkem spokojen, někteří ji však vykládají jinak - jak to ošetřit, to je otázka.
Ad5).Po čínsku - jak můžeš vědět, že si něco myslíme ?
a jak my můžem vědět, že si něco myslíš ?
A tak s chutí do toho, půl je hotovo...snad.:-)
<reagovat 
 born to be child (Občasný) - 26.8.2006 > zkrveživ> 

to je sice hezké, ale nevím, proč mi to píšeš

ani mě nenapadlo tě podezírat, že by to byl někdo jinej..a i kdyby, nebylo by to jedno?

já uř skoro dva roky neudělal sochu, ale proč a komu to říkat?

atd.


<reagovat 
 zkrveživ (Občasný) - 26.8.2006 > born to be child> a nenapadlo tě, že odpovídám všem najednou? borne, borne...
<reagovat 
 born to be child (Občasný) - 26.8.2006 > zkrveživ> 

až tak blbej zase nejsem..ale psal jsi to i mně..a tak odpovídám za sebe (a jen za sebe)

to tě mohlo ale taky napadnou samotného...


<reagovat 
 zkrveživ (Občasný) - 26.8.2006 > born to be child> tobě jsem děkoval. nic víc. co si k sobě vztáhneš už je jen na tvý inteligenci...
<reagovat 
 born to be child (Občasný) - 26.8.2006 > zkrveživ> 

tohle si napsal:

> born to be child> a nenapadlo tě, že odpovídám všem najednou? borne, borne...

 

 - to je mi nějaké divné poděkování..


<reagovat 
 zkrveživ (Občasný) - 26.8.2006 > born to be child> zkrveživ> tobě jsem děkoval. nic víc. co si k sobě vztáhneš už je jen na tvý inteligenci...

<reagovat 
 MiKa (Občasný) - 25.8.2006 > Smetiprach> 

smetiprachu, jen tak mmch - tvou dotčenou reakci nechápu - na tobě se tu snad někdo dopustil nějakýho bezpráví? někdo tě nutil k někomu vzhlížet? ale třeba mi něco uniklo - myslím, že tohle, co jsi předvedl, je zbytečná hysterie, sorry

 

a nezdá se mi, že by pod tímto příspěvkem davy totemáků mávaly fáborky a házely na zkrveživa déčka


<reagovat 
 zkrveživ (Občasný) - 25.8.2006 > Smetiprach> vůbec nechápu, proč tu takhle krákáš. nikdo nic nezakazuje, nikdo o to nežádá.

dej si flákotu, eventuelně nacvič hvězdnou sestavu na prostnejch. mně je to jedno.
<reagovat 
 born to be child (Občasný) - 26.8.2006 > MiKa> řekl bych, že je to reakce na velmi hloupou kritiku jonáše
<reagovat 
 MiKa (Občasný) - 26.8.2006 > born to be child> 

ať je tomu jakkoliv, ta reakce je přehnaná a adresovaná obecně téčku, ne jen jonášovi


<reagovat 
 zkrveživ (Občasný) - 26.8.2006 > born to be child> ale proč se do toho plete? ještě než tu reakci napsal, měli už jonáš s dj jasno a uzavřeno... a proč se do toho pleteš vůbec ty?
<reagovat 
 born to be child (Občasný) - 26.8.2006 > MiKa> 

žijeme v takové době, kdy přehánět je nutné, aby si tě někdo vůbec povšiml (myšleno všeobecně)

no, řekl bych, že je to spíše kritika společnosti, nežli totemu - děje se to i na jiných serverech a dělají to i jiní, nejen jonáš (zažil jsem to osobně..několikrát) a vídám to i jinde, nejen u tohoto díla (taky častou hloupou reakcí je "ty dostáváš za básně málo bodů, tak jak mě můžeš hodnotit?" apod.)


<reagovat 
 born to be child (Občasný) - 26.8.2006 > zkrveživ> to se nesmí? tak pardon..a už mizím..
<reagovat 
 zkrveživ (Občasný) - 26.8.2006 > born to be child> a nač dmýchat něco, co už je dávno vyřešený? k čemu? má to smysl? jakej?
<reagovat 
Naty (Občasný,Redaktor) - 27.8.2006 > Natěsno s nocí mi učarovalo.
Body: 5
<reagovat 
kalais (Občasný) - 27.8.2006 > srážka jednoho za to prostřední

:)
jinak je skvělý že zas píšeš
Body: 4
Doporučil 
<reagovat 
moyri (Občasný) - 28.8.2006 > jo jenže proublem je v tom,že to co je tady považováno za kvalitní poezii, nejni nic než škvár,smetiprach v jistém smyslu máš pravdu,ale to je na všech servrech a vůbec typická vlastnost Čechů todle skupinkování terminus technikus jánabráchismus,vlezdoprdelkismus i já se občas strhnu, a pak se hluboce stydím
Body: 3
<reagovat 
army of me (Občasný) - 29.8.2006 > a usmála se.
V té chvíli se sběhli psi
a rozvyli se.

tahle část je docela nepropracovaná, řek bych (hlavně to trojí "se")

taky mě trochu mrzí, že mě ničím neobohatila... jakože slovní spojení a tak, škoda, no
Body: 4
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 30.8.2006 > chybí tu po kalais, Jonášovi a dalších objektivních ještě déčko od Maxe Bubakoffa a pár těch ostatních ;-)
ale oni se zase časem probudí - chce to chvilku psát, ať si zvyknou, že je zase v krmítku sejra, a pěkně uleželej ;-)

Jinak je mi celkem u prdele, jestli zase píšeš, ale myslím, že právě to, že jsi snad ještě nevypsaný, této básni dodává aspoň jakési "nóvum" - jinak až zase příliš nebezpečně inklinuješ k těm svým klasickým kecům jako "tříšť" apod - jako kdyby bez toho nebyla báseň básní, či co

a jakoby nebyla báseň bez dialogu dvou

takže jakési rádoby storky dvojice, pocitově načrtnuté, interpretované lépe či hůře podle toho, jak kdo zná tebe, nebo podle toho, co si tam kdo dosadí, ačkoli je to stejně, jako téměř vždy, pouze přilnavá slupka, do které se musí člověk oblíct

má to docela zajímavý zvuk, to je tak všechno

Body: 3
<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 30.8.2006 > Václav Mráz> mrázi...já už déčkuju jen tebe, víš...;)
<reagovat 
 zkrveživ (Občasný) - 30.8.2006 > Václav Mráz> existuje takovy skvely tlacitko, Vaclave. je na nem napsano Statistika prispevku a tobe se bude hodit, az budes chtit priste zase blbe kecat...
s hodnocenim tohohle prispevku souhlasim. vim, ze to neni nic moc. nesouhlasim ale s tim vseobecnym hodnocenim. je zajimavy, zes nic podobnyho nenapsal pred casem do casopisu. proc?
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 30.8.2006 > zkrveživ> nechápu poznáku o statistice (?)

v časopise šlo pokud vím o čtenářskou vs autorskou interpretaci - v interpretaci by člověk většinou neměl inklinovat ke kritickému hodnocení - pokud ano, tak spíše v pozitivním duchu

ostatně - pokud si pamatuji, tak jsem tam nic moc do nebes nevynášel, krom snad tří textů, které se mi líbily hodně

nebo se mýlím?
<reagovat 
 zkrveživ (Občasný) - 30.8.2006 > Václav Mráz> ok.
<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 30.8.2006 > jinak se tady rozpoutala zajímavá debata...třeba takový smetiprach, ten jistě se slzou v oku zavzpomínal, jak na písmáku měl v tom sloupořadí bystu se svým jménem...jenže pak se to tak nějak pokakalo...mno jo...co čék nadělá...upíre, měl si držet slovo a už se na serverech neukazovat...lepší to tady nebude
<reagovat 
 Jonáš (Občasný) - 30.8.2006 > Max Bubakoff> 

..ty nemáš radost, maxi?

 

nebo snad ses nezalekl emmetovy poznámky o sýru v krmítku?

 

zkrveživovo psaní je s fenoménem serverů a lidí na nich svázáno úžeji než psaní jiných..

 

s pozdr.j.


Doporučil 
<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 30.8.2006 > Jonáš> na mrázův zasmrádlej romadůr seru...;)svůj názor sem už vyjádřil...zkrveživovi doporučuju, jako sem vždycky doporučoval, ať se na podobná místa, jako je toto, vysere...toť vše...;)
<reagovat 
 Jonáš (Občasný) - 30.8.2006 > Max Bubakoff> 

s chlazeným syrečkem jsem se nemýlil..:)

 

jinak s tebou souhlasím - i nesouhlasím.


<reagovat 
Regio (Občasný) - 30.8.2006 > no konečně:)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
ztratila (Stálý) - 31.8.2006 >

Znepokojivá Václavavova poznámka:) - připomnělo mi to MCP, který snad od jisté doby neopomene žádnou svou recku uvést stručným charakteristikou svých vztahů s autorem a způsobu nabytí knihy. Při hodnocení to samozřejmě roli hraje. Otázkou je, nakolik bezpečně se Václav, stojící takto okatě stranou, v oněch nebezpečných vztazích orientuje, nakoliki zrovna v tomhle případě udeřil hřebík na hlavičku. Lidi se potkávají - ale vytvářejí si vztahy i na základě pouhého virtuálního totemování, někdy dokonce k sobě přilnou zna základě tzv. tvorby.

 

Maxi, pokud tě zdejší prostředí tolik irituje, nechápu, proč se tak často vystavuješ jeho nebezpečným účinkům. Leda by ses potřeboval utvrdit v tom, o kolik lepčí seš - což je zajímavá informace.

 

Ad text: tentokrát bych ho četla podobně jako Václav, reflexe nějakých osobních vztahů, taková plynulá a přirozená, v určitým momentu překombinovaná (pejsci).


<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 31.8.2006 > pro Janu Matějkovou...neodsuzuji Totem jako takový, jako systém - program, který jsem několikrát označil jako výbornej nápad, ale vztahy tady, které se v drtivé většině přesouvají do vyřizování účtů...viz. smetiprach - aniž by k jeho osobě kdokoli cokoli říkal napadne zcela nesmyslně autora...thats all...škoda, že se snaží přilít olej do ohně redaktoři...
<reagovat 
ztratila (Stálý) - 31.8.2006 > Pro Pavla Bočka: vidíš, ani to nebolelo:)
<reagovat 
blondýna (Občasný) - 31.8.2006 >

ty poznámky jsem prolítla, nyní k věci. co mi na tom vadí, je snaha.

 

představuju si to asi takhle, dva šli, byla zima, něco řešili, pak se popusinkovali a šlo se dom. autor se rozhodl, že z toho doma uplete báseň. nic proti.

 

klubíčko zimy, kat. atd. tyhle rekvizity mi nevadí. jenom ta klubíčka mají barvy jako čermou, bílou a šedou. melír. a promyšleně se tam zakutálela skořicová, ale ta to alespoň oživuje a navíc evokuje teplo. ale co kdyby ti psi nebyli bývali tak tvrdí šedí a fádní? co kdyby se byli třeba rozvili? bez ypsilonu. změnilo by se něco? možná ano, ale třeba by to už pak byl jiný příběh:-)

 

 


<reagovat 
ztratila (Stálý) - 31.8.2006 > :))
<reagovat 
dj_salinger (Občasný) - 25.8.2006 > Je to takové hezké, skoro bych řekl až moc. Nesporně na zdejší poměry šikovně napsané, o tom není pochyb. Jenom mi to připadá, jako syntéza toho, co je zde na totemu považováno obecně za "kvalitní poezii". Střípky šikovně přeskládané do ladného celku. Nijak to neurazí, nejspíš to bude mít spoustu obdivovatelů, ale mě to míjí. Je to jako polévka z pytlíku, byť ta nejlepší, ale pořád z pytlíku.
<reagovat 
 Jonáš (Občasný) - 25.8.2006 > dj_salinger> 

Vole,

zkrveživ je vedle egila a možná několika dalších autorem toho, co je na totemu považováno za "kvalitní poezii".


Body: 5
<reagovat 
 born to be child (Občasný) - 25.8.2006 > dj_salinger> 

lépe bych to neřekl

některé fráze jsou líbivé..na první pohled..ale když si to přečtu podruhé, mám dojem přeslazenosti..je v tom náznak hry, ale jen náznak - a jak v poesii není hra, není zajímavá (možná to tak cítím jen já, asi nejsem dost hysterický 8¨-) )


<reagovat 
 born to be child (Občasný) - 25.8.2006 > Jonáš> 

a kým? tebou? nebo jeho pár fanoušky?? a i kdyby, nemůže se stát, že některá jeho díla jsou méně kvalitní? právě si se projevil tak, že jsi mě v podstatě nezklamal


<reagovat 
 veršoun (Stálý) - 25.8.2006 > Jonáš> a jste si vůbec jistý, že jde o zkrveživa, nebyl jsem žádný velký fanoušek, ale tohle je hodně špatné (těžko soudit z jedné básně), ani kritiky tohoto reloaded nicku mi nepřipadnou koherentní
<reagovat 
 dj_salinger (Občasný) - 25.8.2006 > Jonáš> To je možné, ovšem to já zaprvé nemohu vědět a zadruhé to nic nemění na mém názoru. Prostě si myslím, že něco jako "totemní poezie" existuje a pokud jsem měl možnost číst egila, tomu se daří z této škatulky často vymanit, i když také on má své setrvačnosti. U zkrveživa mám možnost posouzení jediného textu, nic víc. Pokud jsem si dovolil otřít se o jednu z místních model, hluboce se omlouvám, jak se zdá, nesmí se to. Budu si pamatovat, že pokud se chci jako čtenář vyjádřit, jsem povinen nejdříve nastudovat veškeré dostupné (a zejména nedostupné) prameny a teprve potom reagovat na jednotlivá díla. :o( S úctou, mírně znechucený vůl!
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení     Novější>>>

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
(1) 2 3
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter