|
Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků. |
|
Amelie z Montmartru Autor: Tina (Občasný) - publikováno 4.1.2002 (00:00:34)
|
| |
|
Hrají: Audrey Tautou, Mathieu Kassovitz, Rufus Yolande Moreau, Arthus de Penguern, Dominique Pinon.
Francouzský snímek mile překvapí příznivce poetických příběhů, kterých je v našich
kinech opravdu poskrovnu. Film režírovaný Jeanne-Pierre Jeunetem nám umožňuje nahlížet na svět z perspektivy jedné mladé číšnice z malého městečka. Získal čtyři evropské filmové ceny, mimo jiné za nejlepší kameru.
Kameraman Bruno Delbonnel zachytil město, které na první pohled žije zcela všedním životem, ale které se stane svědkem mnoha životních příběhů, leckdy nespravedlivých. Amelie je dívka, která se rozhodne tyto křivdy osudu napravit. Například napíše vdově od jejího několik let mrtvého milence dopis s vyznáním lásky. Jedná se sice trochu o podvod, ale nespravedlnost byla napravena. To je na světě to nejdůležitější.
Amelie, která neměla v dětství o podivné událoti nouzi, je fascinována nevšedními věcmi a událostmi. Při svých pravidelných procházkách městem nalezne ve škvíře u fotoautomatu fotky muže. O několik dní později zjistí, že fotografie zde stále leží. Poté zde potká muže, jak zde očividně cosi hledá. Nakonec se s ním opět shledá a jemu vypadne z kapsy serie fotek. Amelie se vydá tohoto muže hledat.
Film je plný originálních postav a charakterů, které mají leckdy příchuť tragikomičnosti. Třeba zelinář, jenž každý den na trhu prodává zeleninu, vypadá jako slušný muž, jenže v soukromí šikanuje svého pomocníka. Ameliin otec, který se nezajímá o nic jiného než o svou galerii na hrobě své mrtvé manželky, obzvlášť o porcelánového trpaslíka, který mu jednou pošle pohled z Číny…
Hlavní představitelka Amelie Audrey Tautou poskytla své roli výtečné ztvárnění a škoda, že si neodnesla ocenění ženský herecký výkon roku. Vyniká hlavně ve scénách, kdy sleduje svou vytouženou lásku. Je to opravdová Amelie, trochu dětská a naivní, ale schopna rozdávat lásku a pochopení. Trik, kde Amelie doslova roztaje při pohledu na svého vysněného milence působí nádherně.
Amelie z Montmartru je film o malých věcech, nabývajících velkého významu v našem malém světě. Ve světě Amelie je všechno spravedlivé, hezké a kouzelné. Jděte na něj do kina a nechte se jím unést. Nebudete litovat.
|
|
|