Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 27.4.
Jaroslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Občas se zapomenu nadechnout
Autor: nitka (Občasný) - publikováno 15.10.2006 (10:37:54)
Potřebovala přesně něco takového. Někoho, kdo by ten den přišel a řekl jí, že vypadá jako zelený čaj.
Ráno když se probudila, dolehl na ní opět smutek celého světa. Přesně tak, jako se jí to posledních pár dní stávalo neustále. Každé ráno. Už se neprobouzela s dobrým pocitem, který by jí přivolal úsměv. Probudila se a jen koukala. A to ještě tak nějak z povzdálí. Jakoby se úplně neprobudila.
Ten den věděla, že jí bude stačit pár kaštanů na dně tašky, její oblíbená knížka a příruční gramofon nebo jak se říká té věci, z které se dnes poslouchá hudba. Vyrazila do školy. Všechny sešity, které sebou jindy nosila, zůstaly pod polštářem a starosti také někam zmizely. Byl to zvláštní den. Měla takové ráda. Neusmívala se, ale uvnitř jí bylo dobře. Byla to ona. Potkávala lidi, který ten den zkrátka potřebovala potkat a děly se věci, které chtěla zažít. Zastavil jí kluk, který se dovedl radovat z nesouměrných listů na stromě. A na stanici stál někdo, koho z nějakého důvodu ráda viděla. Zase jednou neměla pocit, že by jí někdo sledoval, pronásledoval nebo poslouchal její slova. Měla se krásně a celý den okolo ní příjemně ubíhal.
Večer si zašla do zastrčeného biografu a pak se šla procházet po nábřeží, kde občas potkáte zasněné nebo smutné lidi. Vydržela tam chodit dokud se nezačla třást zimou. Poodešla tedy od řeky a šla se toulat nočníma uličkama, které byly na pátek večer podivně prázdné. Zašla si do Montmartru na horký čaj a pak zamířila na noční autobus do Krakova. Málokdy se stalo, že by se sebrala a někam vyrazila jen tak. Ale ten den jí to všechno nabízel. Přitulila se ke studenému okýnku a popustila své myšlenky.
Když se začalo rozednívat seděla už u řeky kousek za městem a pročítala si úvod ke knížce. Později vyrazila do města, koupila si čerstvý sezamový kroužek u prodavače s načervenalým nosem a vyrazila ke svému oblíbenému starožinictví. Koupila si velký klobouk, do kterého nasbírala hromádku listí a šla si sednout provoněného parku. Stromy už měly hezky narezlé a zažloutlé kabáty a slunce už svítilo jen podzimně. Sedla si a četla a mezi přečtené stránky vkládala listy na vylisování.



Poznámky k tomuto příspěvku
ztratila (Stálý) - 15.10.2006 > Zajímavý, před chvílí jsem tu četla rozpoložením velmi podobný text, ovšem s křesťansko-židovskými kořeny. Dojem vpodstatě tentýž: vnímám, že se snažíš vyjádřit něco, co tě přesahuje, něco významnýho a nadpozemskýho, ale (minimálně v mém případě) se ti nedaří ten dojem, pocit předat, vnímám jen takové provařené ornamenty a detaily, Krakov a Monmartre, kaštany a listy... Jazyk je z počátku kultivovaný, ale na konci už ani on nevyjadřuje nějakou zvláštnost, poslední odstavec, kde si vlastně vystačíš se třemi slovesy, koupit, sednout, číst - zkus to vyjádřit jinak. Chyby: "zastavil JI, nikoli JÍ; toulat se NOČNÍMI ULIČKAMI, ne ULIČKAMA. - Jsem zvědavá na příště.
<reagovat 
 MiKa (Občasný) - 15.10.2006 > ztratila> tady mám největší výhrady k jazyku - je pro mne málo bohatý a zajímavý
<reagovat 
ztratila (Stálý) - 15.10.2006 > to taky.)
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter