Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 27.4.
Jaroslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Když ráno vstanu, hnízda na stromech jsou najednou...
Autor: opožděné zrcadlo (Občasný) - publikováno 16.11.2006 (05:54:30)

Když já ráno vstanu
ze svých kružnic

tak co první dělám
město gramofon


Když já ráno vstanu
neslyšíš
to já vím určitě
cosi červeného

Když já ráno vstanu
schody

pozor musím dávat
epizody


Když já ráno vstanu
na okraji milenců

tak se jim zasměju
a jehla Báseň



Poznámky k tomuto příspěvku
MiKa (Občasný) - 16.11.2006 > no to je neuvěřitelný, jak originál - tedy ten jaromírův - přetvořil his master´s voice :) unbelievable :)
Doporučil 
<reagovat 
Barča (Občasný) - 16.11.2006 > Na rozdíl od originálu zdá se mi toto ubohé. A navíc takovéhle ftípky nemají absolutně žádný smysl. Tedy kromě velmi laciného pobavení ....
Body: 1
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 16.11.2006 >
Body: 5
<reagovat 
ariel (Občasný) - 16.11.2006 > Barča, Nebarča, mě to zmixování okouzlilo.
Doporučil 
<reagovat 
 Barča (Občasný) - 16.11.2006 > ariel>  To asi proto, že je to zase něco jiného --- to zmixování .... Nepřipadá mi to ale jako báseň, jen pouhé zmixování ...

Ale nechci Ti brát Tvé okouzlení.
<reagovat 
Šílená svině (Občasný) - 17.11.2006 > ale klidně...3-4-5
<reagovat 
utilita (Občasný) - 18.11.2006 > tolik medu bych mu kolem tlamičky zase nemazala;))
Doporučil 
<reagovat 
 MiKa (Občasný) - 18.11.2006 > pljápášana> to není med kolem tlamičky, to je nebezpečnost silničního provozu :)
<reagovat 
utilita (Občasný) - 18.11.2006 > SIPO je jediná entita na Totemu, ana si béře do úst vybrané, geniálně blbé texty, aby je rozpáralo a jinak sešilo. Ne vždycky je z toho nadčasová kreace, ale ten způsob uchopení, to jak třímá příbor a jak páře nebohou na talířku - je pro mě hodně inspirativní. - Remix jsem tu jinak - možná jen z vlastní omezenosti - objevila jen u dvou lidí. U sebe, která si prostě vyberu nějaké nebožátko, které může být úplně blbé stejně jako naprosto geniální - a potom u lyryka, jemuž jsi za to dala 5D. A nic proti lyrykovi, ale myslím, že sipo je jinej level v těchto věcech. Nebo jakou cestu podle tebe sipo prošlapává po někom?!


<reagovat 
holger (Občasný) - 19.11.2006 > Už zase loupí, není hloupý, není dnešní , snad je to zloděj fešný. ÷))
<reagovat 
Naty (Občasný,Redaktor) - 19.11.2006 >
<reagovat 
šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 20.11.2006 > nic
<reagovat 
utilita (Občasný) - 18.11.2006 >

MiKa: viď?:)

 

Barča: je to svým způsobem hodnotnější a kreativnější než významná část pokusů o skutečné umění. i cesta může být cíl. někdy dokonce musí:)

 

SIPO: si spíš BE-SIP.


Body: 5
<reagovat 
 Barča (Občasný) - 18.11.2006 > pljápášana>  Cesta může být někdy cílem, to nepopírám. Ale opravdu jen někdy, a mělo by se asi vědět, kdy ------- Navíc, tahle cesta už právě byla prošlápnutá, takže pro SIPO ani cestou být nemůže .... tedy jeho vlastní ...
<reagovat 
 MiKa (Občasný) - 18.11.2006 > pljápášana> spíš NEBE-SIP :)
<reagovat 
 opožděné zrcadlo (Občasný) - 20.11.2006 > Bárta>Byla ta cesta opravdu prošlápnutá?

Kolik lidí za sebou šlapalo cestou sonetu, kolik cestou rýmů, kolik cestou přízvučnosti — a byl ten první vždycky ten nejlepší?

Počítám, že tebe to neznejistí. Samo si "hodnotami" nejsem jisto... ani je nehledám. Hodnota je věc statická, mě zajímá dynamika, pohyb. Nezajímají mě výsledky, zajímá mě proces. Jak se ty věci skládají...
Co mě zajímá: jak jsou stavěné texty. A jsem Evropan – musím motýla do posledního šroubku rozebrat.
<reagovat 
utilita (Občasný) - 20.11.2006 > A tentokrát dokonce mám pocit, že to je čistej remix, kdy míchaj dvě linky dohromady a upravujou se rychlosti. bravíčko.
<reagovat 
Barča (Občasný) - 20.11.2006 > Jen si rozebírej, rozebírej, ale neměl bys to dávat do rubriky Poezie. Nebo to alespoň zřetelně označit, že jde o pouhý rozbor, a to se souhlasem autora.

Jinak --- cesta tady prošlápnutá pochopitelně BYLA, a pokud se Ti zdála nedokonale prošlápnutá, tak pořád ještě je zbabělé a pohodlné po ní jít, byť třeba baletním krokem .....
<reagovat 
 opožděné zrcadlo (Občasný) - 20.11.2006 > Barča> 

Je to poezie.

O tom prošlapávání cesty bych rádo slyšelo víc. Zatímco o předchozím bychom se mohli bez vážného výsledku přít dlouho (nevyhýbám se tomu, ale taky o to kór nestojím), tady můžeš dodat tvrdá fakta. A o to tě i prosím. Ocenilo bych je.

<reagovat 
 opožděné zrcadlo (Občasný) - 20.11.2006 > Barča> A k té zbabělosti – to myslíš vážně? To je vážně originalita (za každou cenu?) to nejvzácnější, nejdůležitější...? No neblbni.
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 20.11.2006 > schody epizody a jehla báseň :o)))))
tady zrovna dle mého došlo k případu, že originál je dobrý a remix pobaví, aniž by "shazoval" původní verzi, no
Doporučil 
<reagovat 
 opožděné zrcadlo (Občasný) - 20.11.2006 > Kelly> V poslední strofě to fakt dokonce má i nějakej médžik :)) (Dík oběma originálům, samozřejmě)
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 20.11.2006 > SIPO> :o) jojo, chodím po okraji (milenců) hladoff sem a tam!
<reagovat 
miroslawek (Občasný) - 22.11.2006 > nejdůležitější asi je, že neprodáváš jehly se slovníkem
<reagovat 
 opožděné zrcadlo (Občasný) - 22.11.2006 > miroslawek> Nejsem tak sečtělé jako tvé nohavice. K čemu je hledat ve slovníku kupku jehel?
<reagovat 
 miroslawek (Občasný) - 22.11.2006 > SIPO> to jsi asi nepochopil nejen mne, ale ani co je v nohavicích
<reagovat 
 opožděné zrcadlo (Občasný) - 22.11.2006 > miroslawek> To jsem se právě snažilo říct. Že když mi není v nohavicích dáno, od miroslawka nekoupím.
<reagovat 
 miroslawek (Občasný) - 22.11.2006 > SIPO> nejen od miroslawka, ale od nikoho
<reagovat 
 opožděné zrcadlo (Občasný) - 22.11.2006 > miroslawek> Tož – a ty těm nohavicím nějak rozumíš? Já nad tím v dětství nad točící se platňou dumávalo... proč by jako podomník měl prodávat tyhle dvě věci, kór že dohromady.
<reagovat 
 miroslawek (Občasný) - 22.11.2006 > SIPO> proč bych nerozuměl, vždyť je to v zásadě prosté, milý Watsone...
<reagovat 
 opožděné zrcadlo (Občasný) - 22.11.2006 > miroslawek> Nepřišlo jsem na to, ještě jsem se koukalo do textu... všimlo jsem si, že se asi pak píchne, krev skápne na chodník (ale nikdo neusne), ale dohromady mi to celé nejde. Zapal si lulku, zahrej  na housel... a pak mě pokoř a vše mi vysvětli, prosím.
<reagovat 
 miroslawek (Občasný) - 22.11.2006 > SIPO> Vysvětlená báseň je jako vysvětlený vtip, proto je dobré, když si na to člověk přijde sám. Nedáš-li si práci produmat se tomu na kloub, nevidím důvod, proč bych si ji měl za tebe dávat já; jsem snad tvůj blízký přítel, k němuž se v nouzi obracíš? Ostatně nepřijdeš-li na tohle bez pomoci, obávám se, že některé zkušenosti budou jen obtížně přenositelné. Neřku-li, že je pohodlnější vychutnávat si svou intelektuální převahu než pracně s ukazovátkem vysvětlovat, proč básník touží státi se trpaslíkem.
<reagovat 
 opožděné zrcadlo (Občasný) - 22.11.2006 > miroslawek> 

Dobře, myslelo jsem, jestli v tom není nějaké topoi, které jsem během života a třeba četby a vzdělávacích procesů řízených i neřízených nezachytilo. Víš, něco takového, jako když někomu vysvětluju, co to znamená, že se třebas motiv táhne příběhem jako červená nit.

Jestli je to "jenom" metafora, pak to beru, jsem intelektuálně nedostatečné. Nebo si nedám práci produmat se tomu na kloub.

Co se týče poučení, klidně ho, byť se skřípěním, přijmu i od nepřítele.
<reagovat 
Barča (Občasný) - 20.11.2006 > Myslím, že si pleteš dvě věci:

1, napodobeninu, a 2, inspiraci určitým autorem.
<reagovat 
 opožděné zrcadlo (Občasný) - 23.11.2006 > Barča> Aź teď mi došlo, že jsme se o tom už jednou bavili. Ale tvoje pozice je pořád stejná. Zásadová, pevná – ale zřejmě podložená jen pocitem. Nikoli argumentem. Jediným jedinoučkým.  Ok.
<reagovat 
 čtenář SIPO - 20.11.2006 > Barča> není to sice odpověď na žádný z mých otazníků, ale klidně nechám odklonit tok rozmluvy podle tvého přání (ačkoli rádo bych se ještě do korýtka vrátilo)

ok, co je toto? napodobenina, nebo inspirace?
<reagovat 
MiKa (Občasný) - 16.11.2006 > až teď vidím i ten druhý originál, co se napasoval do jaromíra - ten je tedy ale také pěkný, alespoň pro moje chlupaté ucho jo :)
<reagovat 
 Ondrej Kern (Občasný) - 20.11.2006 > MiKa> Jakýho Jaromíra?
<reagovat 
 MiKa (Občasný) - 21.11.2006 > Ondrej Kern> 

najeď si myší na první verš - je to odkaz na jiný příspěvek - nebo taky můžeš kliknout tady: nalevo  na obrazovce máš v Rubrice -- klikni na Předchozí :)

 

básně od amorfního hovada se vyplatí projíždět kurzorem :) naskakujou ti tam jeho inspirace :))


<reagovat 
 damika (Občasný) - 26.12.2006 > MiKa> Stejný aha, jen o měsíc později...tady se tedy dozvím věcí. :)))
<reagovat 
 Ondrej Kern (Občasný) - 21.11.2006 > MiKa> aha, dík. No, tak to je síla.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter