Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pondělí 29.4.
Robert
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Co znamená smrt?
Autor: Jani ka (Občasný) - publikováno 23.11.2006 (07:44:12)

Smrt, pro křesťany cesta do nebe, pro muslimy nový, lepší, zasloužený život, pro vyznavače panteistické víry představuje smrt bránu, za níž život opět pokračuje. Pro ateisty je smrt spjata s prázdnotou.
Pro těžce nemocné je smrt vysvobození, pro zdravé překážkou ve zběsilém tempu života.
Lidé umírali, umírají a umírat budou, umírají generace, rody, rodiny...
Po celá staletí, ba dokonce tisíciletí se smrtí žijeme, bok po boku, a přesto se jí nikdy nenaučíme přijmout takovou, jaká je.
Jak ovšem na smrt vzhlíží ti, jenž v ní nacházejí spásu?
Třebas je po smrti vysněný ráj, třebas jen shnilá rakev v hroudě hlíny, na život si klidně sáhnou, čekajíce, že již nic nemůže být horší než sám život.
V mytologii mnoha kultur představuje smrt oběť, oběť určenou božstvu, přírodě či jiné vyšší moci.
Laicky řečeno, smrt je jen jedna z mnoha etap života. Ovšem na otázku "co je to smrt?", nikdo neodpoví. Každý má vlastní představu o smrti. Co je po smrti se zrovna tak nedozvíme.
Jedno ale víme, byť to mnozí stále nechtějí připustit, smrt mezi nás zasahuje, poznamenává nás svými kroky tak, jako nic jiného.



Poznámky k tomuto příspěvku
the_dark_side_of_me (Občasný) - 23.11.2006 > existuje před smrtí vůbec život?
jinak klasika, nic nového ani exrta líbivého...
Body: 3
<reagovat 
Quotidiana (Občasný) - 24.11.2006 > nic objevného.... viz the_dark_side_of_me
<reagovat 
ariel (Občasný) - 25.11.2006 >

je v tom něco příšerně upachtěného. spíš bych doporučil zamýšlet se nad tím, jestli jsi se svými ambicemi realistická...


Body: 2
<reagovat 
opožděné zrcadlo (Občasný) - 27.11.2006 >

Abys nedopadla jako Oplatka: Vystuduješ publicistiku nebo žurnalistiku, budeš psát do nějaké Naší rodiny, budeš mít pocit, že umíš psát a že to děláš poctivě, asi se sebou budeš spokojená. A mně to bude rvát žíly, když se ti podaří něco opublikovat i mimo Naši rodinu a mně se to dostane do spárů.

 

Ba, poslední dobou je to ještě horší. Kdyby takoví zůstali v Naší rodině nebo zkrátka v pokoutním plátku – jenže když vidím, jaký dřevák šéfuje kulturní rubrice MF Dnes! Možná máš před sebou pořádnou kariéru.

 

 


<reagovat 
ztratila (Stálý) - 27.11.2006 >

Asi bych méně ostře zopakovala to, co už napsali ariel s oslem přede mnou.

Napadlo mě, kolik je ti let a jestli si opravdu pleteš literaturu s publicistikou.

Pro publicistiku je třeba bystrý úsudek, schopnost najít si zajímavé téma, srozumitelně, přitažlivě/zábavně a poučeně ho zpracovat a předložit čtenáři, jehož by mělo bavit to čísta taky by mu to mělo něco dát. Pokud se na tenhle text koukneš, musíš si přiznat, že ani jedno z toho nesplnil: říkáš stokrát omleté stokrát omletými slovy:

 

Brambory se k nám dostaly před objevením Ameriky. Před objevením Ameriky, dokud neznali brambory, museli jíst chudí leccos jiného, třeba pivní polívku nebo řepnou kaši nebo jáhly. Brambory byly nejdřív exotickou potravinou, postupně začaly patřit k nejrozšířenějším potravinám. Vaří se, smaží, opékají a fritují v podobě hranolků, které jíme nejčastěji s kečupem či tatarskou omáčkou. Dnes už si může dát brambory téměř každý, kdo na ně dostane chuŤ! - A co je víc, smrt, nebo brambory -v tomto provedení?

 

Na druhou stranu, proč bys to příště nemohla zkusit jinak a líp, zábavněji a s větší pokorou?


<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter