Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pondělí 29.4.
Robert
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Čepele
Autor: miroslawek (Občasný) - publikováno 7.12.2006 (18:27:24)

 

 

snad že je psáno     ano   střep
   v konstrukci křivek   trčí kost
ex post      zlomená   příbuznost
jednotlivých bodů       v kódu
    a tak mluvíme    všichni
 na pomezí        tep
    březí řezné plochy

 

                         zvedá se protivítr

 

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
kalais (Občasný) - 7.12.2006 > ani ne
<reagovat 
Barča (Občasný) - 7.12.2006 > Melodicky drhnou poslední dva řádky ... Jinak myšlenky zajímavé ... 4 -- 5
Body: 4
<reagovat 
 miroslawek (Občasný) - 8.12.2006 > Barča> nejsou tam žádné řádky a melodicky nic nedrhne, ale jinak dobrý ;o)
<reagovat 
born to be child (Občasný) - 8.12.2006 > takový jakože legrační
<reagovat 
Malke (Občasný) - 8.12.2006 > Tak tuhle si musím ještě rozmyslet...
<reagovat 
maxima gali (Občasný) - 8.12.2006 >

ešte návod, ako na to, rébus, pre mňa rébus

zaujala ma tá príbuznosť a hádam by som z toho chcela vytiahnuť veľa, ale nie, toto čítať neviem

protivítr sa zvedá, to ano

barči drhnou dva řádky, mne to drhne celé :)

březí?

v akom význame je březí?

je to od slova "braza, strom"

alebo od "byť tehotný"

abo ešte inak

 

tehotný mi sadne viac

 


<reagovat 
 miroslawek (Občasný) - 8.12.2006 > maxima gali> návod není a nebude, ne ne  ... a ani žádní falešní sobi
<reagovat 
 Čtenář - 8.12.2006 > maxima gali> jako těhotný (pouze o zvířatech), od břízy by to byl novotvar... a ještě divný
<reagovat 
 maxima gali (Občasný) - 8.12.2006 > miroslawek> 

falešní sobi sú čo?

nečakám návod, len konštatujem, že by som ho pri takých veciach potrebovala

dnes tak blbnem, že chcem zaradom čosi všade písať,

normálne by som sa nevyjadrila vôbec

 


<reagovat 
 miroslawek (Občasný) - 8.12.2006 > maxima gali> to jsem jen parafrázoval reklamu Vodafone http://www.darekprokazdeho.cz/
<reagovat 
 maxima gali (Občasný) - 8.12.2006 > miroslawek> 

aha, nerozdávaš darčeky pre každého?

to nikto nerozdávame

 

Veci sa majú takto.

Ak by som sa občas nepýtala, kde mám potrebu sa pýtať, tak napríklad dodnes nie je pre mňa darček žiadna básnička.

A ono už niektoré boli darčekom, a nie jedna...

Že pri tom občas utrem hubu, riziko povolania :))).

 


<reagovat 
 miroslawek (Občasný) - 8.12.2006 > maxima gali> 

ale ne... ono je těch reklam hodně, tahle je základní http://www.youtube.com/watch?v=MTileQ4-M78 nenapadlo mě, že ji neznáš...


<reagovat 
egil (Občasný,Redaktor) - 11.12.2006 >

Opět – prvky destrukce (jíž odpovídá i forma)... lámání, řezání, drcení...

 Nepřijde mi ale, že jsou zde expresivní slovesa použita k dosažení "působivé" atmosféry..

Spíš mají navodit atmosféru určité dezintegrace (porcování celistvé reality do slov?) a zároveň vyjádřit určitý konkrétní pocit autorského subjektu (trochu marnost, trochu bezradnost na pomezí smyslů a jazyka). některé obrazy (a vlastně i samotné čepele)  mi evokují ústa (což je motiv, který u tebe už znám) ..

 

nejvíc mě zaujaly fragmenty, které se perou o slovo  "kód"; pro mě klíčové místo.


Doporučil 
<reagovat 
 miroslawek (Občasný) - 11.12.2006 > egil> touché
<reagovat 
Ondrej Kern (Občasný) - 10.12.2006 > Metapoetické je to dost, ale poetické pro totem málo. Ale Jakobson by z toho měl radost. Mně se to líbí, ale spíš technicky, jakoby málo prožitku.

Každopádně, a budiž to řečeno nahlas, forma, kterou sis našel, je jednak pěkná, jednak funguje, a pak je ještě originální. To mi na tvých posledních pěti šesti(?) básních přijde výjimečné.
Body: 5
<reagovat 
 miroslawek (Občasný) - 11.12.2006 > Ondrej Kern> jen mi není jasné jak to myslíš s těmi posledními pěti šesti texty... ?
<reagovat 
 Ondrej Kern (Občasný) - 11.12.2006 > miroslawek> Nepočítal jsem, samozřejmě, ale mám na mysli od Vteřiny výš.
<reagovat 
 miroslawek (Občasný) - 11.12.2006 > Ondrej Kern> 

Tak to nevím, co jsi ode mne všechno četl, tenhle styl je pro mne typičtější než jiné a právě třeba Vteřina či Z nepřítomnosti a další jsou spíš vybočení z tohoto postupně už několik let rozvíjeného způsobu psaní... zapátrám-li, tak bych řekl, že zhruba čtyři roky... a kořeny lze vysledovat i hlouběji v minulosti.

 


<reagovat 
Přeslička (Občasný) - 11.12.2006 > hm... březí jen říznout
Body: 5
<reagovat 
Ondrej Kern (Občasný) - 11.12.2006 > Dobře dobře, nejsem tak poctivým čtenářem souborného díla nicku miroslawek... koneckonců jsem tu asi rok. A přesto!(byť jsem se mýlil v údaji) Můžu směle prohlásit o formě totéž, co jsem prohlásil. Člověče, vždyť to vypadá, jako bych se dotkl tvé autorské ješitnosti (máme ji všichni, docela přirozeně) a já ti přitom jen říkám, že dobrý...
Carpe diem

PS: Pochop, že pravděpodobně nebudu zkoumat kořeny téhle formy čtyři roky zpátky, mám dost problémů s tím, abych našel vlastní. Ale víš co? Až ti to vyjde, dej vědět, rád se na to podívám v knížce.
<reagovat 
 miroslawek (Občasný) - 11.12.2006 > Ondrej Kern> Ale já se přece nerozčiluju, to čteš mezi řádky špatně - přišlo mi to jako docela legrační tvrzení, tak tě jen uvádím na pravého míru, nic víc, nic míň - tak se nečil  O pochvaly i výtky se čerta starám, nestojí-li na nějakém festovnějším základě. Nebudeš-li, jak pravíš, zkoumat (což mi skutečně nedlužíš), nemáš mi k tomu, kromě prchavých dojmů příliš co říci. A to si neber zle, já si to taky neberu...
<reagovat 
Ondrej Kern (Občasný) - 12.12.2006 > no tak to každopádně - nic v dobrým, nic ve zlým. :-D

Přesto- o prchavých dojmech nemůže být ani zmínky. Tyhle dojmy jsou dosti "neprchavé", ne? Osobně jsem přesvědčen o tom, že kritizuji z víceméně vymezéného hlediska. Ale naprosto nevidím důvod, proč to balit do zbytečných složitostí.

Sice kritika, ať už jakákoliv, se pohybuje v hermeneutických kolečkách, ale když ti přece napíšu, že forma je taková a maková a proto atd., tak naznačuju, že je to uděláno dobře. A promiň, kdyby ses houby staral o poznámky ostatních, co bys tu potom dělal? Nebo jsi jen čekal na tu jednu egilovu analytickou? To mi nepovídej...

Nakonec - máš pravdu v tom, že jsem se čílil zbytečně, blbě jsem si přečetl. Stane se, inernet. Ale nešť.
<reagovat 
Claw (Občasný) - 3.2.2007 > Teda vidím, že jsem tě nějak zanedbávala,nebo se záměrně vyhýbala, vlastně ani nevím.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 17.10.2008 > hmm, taky mi přijde kód v centru dění a okolo něj to všechno rotuje
<reagovat 
 miroslawek (Občasný) - 21.10.2008 > Kelly> až moc :-/
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 9.11.2008 > miroslawek> kroutí se to jak DNA, jak dna kosti kroutí...
<reagovat 
smithers (Občasný) - 30.3.2009 > Já se ti musím omluvit za svoje některé nekonstruktivní příspěvky. Protože jestli budu někdy uvádět někoho jako svůj vzor, budeš to ty (krom dalších). Deset let svojí tvorby jsem zničil jen kvůli Northropu Fryieovi. Dřív jsem to nechápal a bylo mi to jedno. Ty píšeš na mě až příliš složitě ovšem to neubírá nic na kvalitě toho co píšeš. Děkuju!!
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 miroslawek (Občasný) - 2.4.2009 > smithers> 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Nepublikovat mimo Totem.cz  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter