Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 23.4.
Vojtěch
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Mystika, filosofie
 > Mystika, filosofie
 > Filosofie
 > Náboženství
 > Duševno, mystika
 > Literatura, odkazy
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Medze pojmov
Autor: saltatrix (Občasný) - publikováno 13.12.2006 (23:25:04)
Ak uz by platilo „ len skrz prezite strasti mozno pochopit podstatu radosti“
a stavba sveta by spocivala na protikladoch je mozne ze cesta zivota od narodenia po smrt je vlastne nedokonalym protikladom inej dokonalosti..
Ved oznacenie cloveka ako dokonalej bytosti, alebo stvorenej na božsku podobu je dost nezmyselne..
Vezmime si fakt ze clovek je smrtelny.. Je to snad aj boh? Alebo dokonalost?
A to nieje jedina obmedzenost, ved kazdy musi spat, jest, vykonavat bezne potreby, cim uz dokonala slobodnost straca vyznam, kedze sa to musi“ a musiet je nieco co bolo nadiktovane.
Rovnako ludske telo podlieha roznym bolestiam a chorobam, polovicu svojho obmedzeneho casu na zivot musi prespat, tretinu zo zbytku pracovat v dalsej tretine sa venovat povinnostiam od študovania po upratovanie cez varenie az k vyčkavaniu na skoro vsetko a skoro vsade...
Uplna sloboda je tym padom asi tak desatina zivota..
Ludsky zivot je vraj kratky.. Ale asi jeho dlzka bude priamo umerna zmyslu ktory splňuje,
Hmotna realita je vymedzena a zivot v nej obmedzeny, ved nech uz sa jedna o prezitie casu hranim akejkolvek role, casom sa moznosti vo svete hmoty vycerpaju, kazdy v ramci vlastnych moznosti prezije a preciti vsetko v ponuke..
Dokonalost vizualizujem ako nieco coho zakladom nieje „musiet“... V com vedomost nieje nieco co treba studovat a cas na realizaciu nieje obmedzeny povinnostami.
Oznacenie tejto dokonalosti je asi absolutno ci väčnost...?



Poznámky k tomuto příspěvku
Pablitofracek (Občasný) - 17.12.2006 > Pro člověka jako smrtelnou bytost je možné dokonalost chápat jako schopnost se stále učit i za cenu omezení daných jeho formou. Vědomí, že umřu a přesto jsem schopen vnímat život takový jaký je - dokonalý svou nádherou a morbidní věčným strachem ze smrti a bolesti. Dokonalost je stav vhledu do přítomnosti, kdy tohle vše chápu jako celek, který má omezené a přesto velice pružné hranice, kterým stále ještě nerozumíme. Dokonalost je dokázat to a přitom zůstat lidskou bytosti se všemi pochybnostmi, které to obnáší.
<reagovat 
saltatrix (Občasný) - 31.12.2012 > inkarnacia, zas a znova :)
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter