Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Tango v kočárkárně
Autor: Janele z Liků (Občasný) - publikováno 10.1.2007 (23:45:37)

Sama maličká                                                                                                 

bez sebe samy
stejně obojetná jsem
očima všude kolem
když tebe nemám
plyš zvou plevelem

Jsi dítě
Než li ženě blíž
Bezvládný spící dům
Klíč spícím na obtíž
Vládneš všem kočárkům
Ze sirek ospalých
I housle mohou znít

Na futra žvýkačku
Na špičkách
V zrcátku
Trhá hřeben vlas
Vyzvat smeták k tanci??
/Dar vzácný lidem v snách!/
kdo rozumí
nepoužije hlas

Za špinavým oknem
V kočičích hlavách myšlenka na déšť

Dva tři
Dva tři dva

Zhasne
Zamkne
Vyžene ji hlad.

***



Poznámky k tomuto příspěvku
Seregil (Občasný) - 11.1.2007 > > > ...
Doporučil 
<reagovat 
holger (Občasný) - 11.1.2007 > Kdo umí, ten dlouho umí. Tak ať je to dlouho co nejdelší.
Doporučil 
<reagovat 
born to be child (Občasný) - 11.1.2007 > máš styl
Doporučil 
<reagovat 
swedish_nigg (Občasný) - 11.1.2007 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Leodegrance (Občasný) - 11.1.2007 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Raimund (Občasný) - 11.1.2007 > I bysta klíčící z naší vlajky národní mne zaujala.
Doporučil 
<reagovat 
 Janele z Liků (Občasný) - 11.1.2007 > Raimund> Jakápak bysta? Nepleteš si mě s někým?
<reagovat 
 Janele z Liků (Občasný) - 11.1.2007 > Raimund> ach, již chápu.-)Ten obrázek, stěny jako cípy...Já zde totiž viděla fotku, snad Kladulinka?, která se fotila u vlajky...
<reagovat 
zanzule (Občasný) - 11.1.2007 > jj :o)
Body: 5
<reagovat 
damika (Občasný) - 11.1.2007 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
utilita (Občasný) - 12.1.2007 >

Možná by to bylo zajímavý jako písničkovej text? Jinak opět, nezajímavý, tady dokonce plný frází. 2-3


Body: 3
<reagovat 
 kalais (Občasný) - 12.1.2007 > utilita> čoveče, já nad tím textem už druhý den chodím a občas si ho i přečtu a nějak to tam ne a ne najít... Přijde mi to přesně takové, jak jsi napsala...
<reagovat 
oleandr (Občasný) - 12.1.2007 > hmm povedená
Body: 5
<reagovat 
utilita (Občasný) - 12.1.2007 >

Ale jsme povážlivě v menčině:)


<reagovat 
 kalais (Občasný) - 12.1.2007 > utilita> to asi jo, já jsem si řikala, že jsem asi tupá, že to tam nevidím, ale nějak ne a ne to najít... a docela mě udivují ty obdivné reakce - ale! proti gustu žáden dišputát
<reagovat 
utilita (Občasný) - 12.1.2007 > i mně. ale tvůj názor mě trochu uklidnil:)
<reagovat 
utilita (Občasný) - 12.1.2007 > Tý, eště mě napadlo, jestli to není tim, že já nemám tady zvukovku a ty pravděpodobně taky ne. Že ten pravděpodobnej metal neslyšíme. Poslechnu si ho doma, pro čistý svědomí.)
<reagovat 
 kalais (Občasný) - 12.1.2007 > utilita> sakra, ona tam je nějaká hudba..ale stejně by to asi nic nezměnilo, ledaže by to byl sám Janota jako zvuková kulisa;)
<reagovat 
utilita (Občasný) - 12.1.2007 > to nějak nepředpokládám - z poznámek u předchozího textu, kde se pár lidí rozplývalo nad hudební ukázkou soudím, že to bude i tady. uvidíme:) - a bude to nějaký metal, hutný, hlasitý, kytary, chroptění, znáš to ;))
<reagovat 
 kalais (Občasný) - 12.1.2007 > utilita> takto je dobře, že to dneska neslyším, to by mě bolela ještě víc hlava, a nechatujme autorce pod dílem, není to slušné
<reagovat 
utilita (Občasný) - 12.1.2007 > pst!.)
<reagovat 
Janele z Liků (Občasný) - 12.1.2007 > Chci upozornit plénum, že neposlouchám jen doom metal, ale i worldmusic, chanson, minimalismus, experimentální tvorbu,klasickou hudbu, jazz... takže bych již ráda přestala zde číst o tom, že neslyšíte metal /v pozadí je opravdu melodie-music boxu od Alvarez Perez/, příště Vám zde hodím Šostakoviče, či Ludovica Einaudiho......Ano, od 13 let jej poslouchám, stejně tak jsem i v jedné doomové formaci zpívala, stejně jako v alternativním bigbeatu, člověk se vyvíjí, nachází vícerozměrnost...Asi Vám ušlo na hudebním vzdělání, že v současné době se do metalu řadí někdy i okrajové kapely typu The Gathering, Dying Passio, s největším podivem i Dead can dance...Třeba takový dark ambient je často až meditativní hudba......Ano, pozadím doom metalu bývá často pověstný murmur, ale zpěvačky bývají často ne vysoké úrovni hlasového projevu...Miluji předsudky...asi si většina lidí nedokáže představit, že někdo miluje čaj, je jemný a poslechne si hutné skandinávské kytary...Mě bohužel zase né vždy osloví všichni ti Plíhalové, folkoví zpěváci k ohni...
<reagovat 
Janele z Liků (Občasný) - 12.1.2007 > Inteligence lidí se pozná podle toho, že nestigmatizují toho, koho neznají...Asi nemá cenu utilitě a Kalais vůbec říkat, že jsem kdysi hrála v industriální filharmonii, že si poslechnu kletzmer, arménskou hudbu, alikvótní zpěv, tancuji si divoce na Budoár staré dámy,Ivu Bittovou, Václavka...Zamedituji na DG 307, Autopilota......ještě by je rozbolela hlava...Zatleskejte si...
<reagovat 
Terorista lásky (Občasný) - 12.1.2007 >

no ta smyčka, ta je teda zapeklitá


<reagovat 
utilita (Občasný) - 12.1.2007 >

Tohle mi připomíná, jsem šla kdysi na koleji na ubytovačku nahlásit rádio a přinesla jsem jim ho tam, aby si ho prohlídli a paní ve vitríně se mě s úsměvem okouzleným zeptala, jak bych to provedla s ledničkou (a nevim, jak bych to provedla, ale jasně, že bych jim ji tam taky dotáhla).

 

Chápu, že se ti nelíbí negativní kritika, my byly trochu kousavé (hlavně já) - především se nám tenhle text ale moc nelíbil a nechápaly jsme ten kladný ohlas, později jsem zjistila, že asi bude mít i zvukový výstup, který ale ani jedna z nás (páč bez zvukovky) nemohla identifikovat. Teď už to slyším a pořád se mi to nelíbí, ale pravda, doom to není. O to snad ani nejde, jde tu o ten text. Predovšetkým.


<reagovat 
Janele z Liků (Občasný) - 12.1.2007 > Mně nejde o negativní kritiku, ta má člověka v mnohém donutit se zamyslet, neustrnout, mě šlo o tu jízlivost, to je celé, dvě slečny, které si přizvukují v despektu...Každý má právo vnímat a ztvárnit jiným způsobem skutečnost...Ve mně třeba zase může tvůj autorský nick vyvolávat sociologický termín, 3.stupeň socializace-upotřebení v rámci společnosti...Mohu se tomu pousmát, vytvořit si vlastní směšný konstrukt, který si můžu do tvého nicku projektovat...bude to stejně povrchní jako to Vaše sekundování...
<reagovat 
MCMXLI (Občasný) - 13.1.2007 >

na tu hudbu bych se vyprd(obecně u všech), nebo bych dal aby se spouštěla kliknutím, takhle si člověk nemůže vybrat a je to nahlas, málem mi to utrhlo hlavu, ale asi mám nějak divně poštelovanej zvuk... mně často permanetně hraje něco jinýho a pak ty zvukový mixy...


<reagovat 
kalais (Občasný) - 13.1.2007 > ach ouvej
milá dámo, je mi skutečně srdečně jedno, co posloucháš
ta báseň se mi nelíbí, nepřijde mi ničím zajímavá, ale respektuju ji

to je celé

<reagovat 
 Janele z Liků (Občasný) - 13.1.2007 > kalais> Já tě chtěla jen upozornit na poněkud nevhodné a trapné přizvukování ...Tvůj názor plně respektuji, mě jen překvapila ta jízlivost a sebestřednost piedestalu vás dvou...
<reagovat 
Barča (Občasný) - 13.1.2007 > Báseň se mi líbí, i když je v ní dost efektů, myslím .... ale ty efekty u Tebe jsou nějak zajímavé, něčím prazvláštním ...

Hudba to ovšem tentokrát přímo neurvale SHAZUJE !!! A ten obrázek je nasládlý ...
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Janele z Liků (Občasný) - 13.1.2007 > Barča>  Mohla bys mi,Barčo,prosím, definovat EFEKT, kterým se tak často v komentáři zaštiťuješ? Portrét je nasládlý, jistě žena je jemná, křehká, očima si říká, žádá, je zcela záměrně nasládlý, fyzicky mi podobný...
<reagovat 
 Barča (Občasný) - 13.1.2007 > Janele z Liků>  Efekt --- něco jako klišé --- slova nebo obrazy poněkud obehrané, ale působivé svou romantikou ....

K obrázku: Jestliže je záměrně nasládlý, pak nechápu proč, jelikož text naštěstí nasládlý není ...
<reagovat 
Janele z Liků (Občasný) - 13.1.2007 > ano ,ale i míra klišé souvisí podle mě i s tím, co ty považuješ za své, co jsi přijmula, s tím, co je ti cizí, do čeho se snažíš vejít.Ty ale samozřejmě máš na mysli klišé tématické, vlnu gothic fotek a stejně laděných básní, jakéhosi poetického ema, které je v současnoti hodně rozšířené u mladistvých.....K fotce mohu říci jen to, že ta dívka je mi fyzicky velice podobná, také je magneticky přitahována k rohům, zahnaným, ty oči, rty...Jemné dívčí dívky často působí nasládle...Srnčí oči a dívčí, rovné, dlouhé, nebarvené vlasy, oči alá Klára Issová...Jsem na cestě, fotky ze svých měchů vytahuji chronologicky...
<reagovat 
Janele z Liků (Občasný) - 13.1.2007 > Mé básně jsou často obrácené na lidi, souvisí to s jistým hladem osamělých, protože jsi neustále mezi věcmi a sebou, pozoruješ, snažíš se postihnout právě ty lidi...Pocit ze sebe...
<reagovat 
Janele z Liků (Občasný) - 13.1.2007 > Přiznávám, že mám ráda básně v próze, né jen vrstvení asociací, umně komponovaných, podprahových,odkazujících, přesahujících, možná jsem ve fázi zpovědní, mnohamluvnosti...ale stále více se přibližuji spornější sdělnosti...Jsou lidé, kteří mluví moc a nic nového ti nesdělí, pak si přisedne jiný, řekne tři věty a máš momentální pocit, jako by se ti dostalo více, než za celého tvého dosavadního poznání a vzdělání...
<reagovat 
 Barča (Občasný) - 13.1.2007 > Janele z Liků>  Tvé usilování se mi zamlouvá --- ta umělecká zkratka je velmi obtížná, nespočívá zdaleka jen v délce textu, ale v jeho VÝSTIŽNÝCH zhuštěninách ... Držím Ti palce.
<reagovat 
Janele z Liků (Občasný) - 14.1.2007 > Trochu znalosti o antropologii...Na fotce je středomořský typ.-)Samozřejmě, že divu...
<reagovat 
Leatherface (Občasný) - 11.1.2007 >

oh la la


Doporučil 
<reagovat 
 Jonáš (Občasný) - 14.1.2007 > Leatherface> tos soudil báseň, nebo obrázek té Seveřanky?
<reagovat 
 Leatherface (Občasný) - 14.1.2007 > Jonáš> výsledek téhle kombinace.
<reagovat 
utilita (Občasný) - 14.1.2007 > To jistě můžeš a mně to bude jedno. Souhlasím s kalais a už se k tomu nebudu vracet, měj se hezky
<reagovat 
Naty (Stálý,Redaktor) - 23.1.2007 >

Moc se nechytám, ale tohle se mi hodně líbí:

 

Za špinavým oknem
V kočičích hlavách myšlenka na déšť


<reagovat 
D.K (Občasný) - 25.1.2007 > Hm, líbí(š)
Body: 5
<reagovat 
čtenář Robinia - 3.2.2007 > Tak jsem si chtěla od Tebe přečíst ještě něco jiného než tu "o cukrárně" a ta hudba je tak strašně silná (myslím decibely), že se vůbec nemůžu soustředit. Budu si ji muset opsat a pak číst v tichu.
<reagovat 
gia (Občasný) - 7.8.2007 > v únoru Robinia...stále trvá můj pocit.Prostě vše moc dramatické, "romantické" a tak...Ale dvojverší "za špinavým oknem..." se mi dost líbí
<reagovat 
Lyryk (Občasný) - 2.3.2008 > Klíč spícím na obtíž
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter