Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Miniatury,blbůstky
 > Miniatury,blbůstky
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
<předchozí v kolekci axiom 7 z kolekce Desatero
Autor: Naty (Stálý,Redaktor) - publikováno 19.2.2007 (00:06:27), v časopise 19.2.2007
následující v kolekci>

 

 

 

„…koně můžeme přivést k vodě, ale pít už musí sám…“  

MUDr. Josef Nesvadba  

 

 

 

 

axiom 7

 

„…zklamání je v mé moci…“

Ladislav Fuks, Variace na temnou strunu

 

 

 

stresové situace neexistují

stačí

je jako takové

nevnímat

 

když je tak vnímáme

můžeme si za to sami

 

 

 

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
Raimund (Občasný) - 19.2.2007 > Jo, to by byla dlouhá báseň.Třebas jak může být pojmenováno něco, co neexistuje.Nebo to bylo nutné pojmenovat proto, abychom se mohli soustředit na nevnímání, odsunout tu situaci do nebytí? Naštěstí se znezmińuješ o jejich odsunutí někam do podvědomí  
Doporučil 
<reagovat 
zanzule (Občasný) - 19.2.2007 > *
Doporučil 
<reagovat 
Martin (Stálý,Redaktor) - 19.2.2007 > Někdy je to těžké uskutečnit, ale je v tom hodně moudrosti. Dávám do časopisu.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
oleandr (Občasný) - 19.2.2007 > to není špatné
Body: 5
<reagovat 
Šílená svině (Občasný) - 19.2.2007 > Všeobecné nadšení nad tímto "útvarem" nesdílím.
Body: 2
<reagovat 
ttomass (Občasný) - 19.2.2007 >
Body: 5
<reagovat 
nicollette mongolská (Občasný) - 19.2.2007 > mně je docela líto lidí co ti za to dávaj déčka :) přišla si na pěknou věc ale netřeba jí dávat do rámečku a vydávat za dílo se vší pompou...

<reagovat 
 Naty (Stálý,Redaktor) - 19.2.2007 > nicollette mongolská> 

Tyto "útvary", jak je šetrně nazývá Opíječ, tedy všech 10 axiomů, nejsou a nikdy nebyly míněny jako literární dílo.

Proto je u každého z nich připojen úvod, který měl vysvětlit, jak a proč to celé vzniklo.

Záměrně jsem to dala do miniatur a blbůstek, kde jinak nikdy nepublikuji, a ani jsem nepředpokládala, že by to někdo mohl hodnotit bodově.

Tolik snad jen na vysvětlení mého přístupu k této sérii textů.


<reagovat 
 nicollette mongolská (Občasný) - 19.2.2007 > Naty> v tom případě by se tu hodila kategorie, v kt. se text nebude dát hodnotit..... myslela sem to ale trošku jinak...... tomuhle axiomu si nedala život ty, jestli mi rozumíš..... je to jako bych napsala že oříšková čokoláda obsahuje oříšky.... každýmu je to přece jasný a komu ne má smůlu....
<reagovat 
 ondřej (Občasný) - 19.2.2007 > nicollette mongolská> proto se to asi jmenuje axiom...
<reagovat 
 Naty (Stálý,Redaktor) - 19.2.2007 > nicollette mongolská> 

Rozhodně jsem mu nedala život v tom smyslu, že bych byla jediná na světě, kdo na něco takového přišel.

Ale ujišťuji tě, že jsem to nikde nevyčetla. Stálo mě to kus života, než jsem se pracně k tomuto poznání dopracovala.

Celé tohle "desatero" není míněno a nehraje si na nic jiného, než na sérii rad, které by se možná mohli někomu hodit.

Možná bláhově, ale domnívala jsem se, že by to někomu mohlo několik nepříjemných let jeho života ušetřit.

Alespoň já bych rozhodně byla před pár lety zatraceně vděčná komukoli, kdo by se mě o tom pokusil přesvědčit. ;-)


<reagovat 
 nicollette mongolská (Občasný) - 19.2.2007 > ariel> a proč si jej někdo přivlastňuje? :)

nic ve zlym
<reagovat 
 ondřej (Občasný) - 19.2.2007 > nicollette mongolská> já to takhle nevidím... neřeším...
<reagovat 
 nicollette mongolská (Občasný) - 19.2.2007 > ariel> já vidím 4 déčka :) koneckonců co na tom sejde, no stress :)))
<reagovat 
nicollette mongolská (Občasný) - 19.2.2007 > s tim axiomem který si napsala má žít člověk v srdci, ne jej "házet na papír" :)
<reagovat 
ondřej (Občasný) - 19.2.2007 > ... hlavně abychom se necítili vinni když je jako stresové vnímáme... kromě toho stres je širší pojem, například já se denně dobrovolně stresuju/nechávám stresovat různými úkoly a termíny
<reagovat 
 Naty (Stálý,Redaktor) - 19.2.2007 > ariel> Hele, to mě vážně zajímá. Tedy důvod, proč to děláš. Chápu to správně, když se domnívám, že považuješ určitý druh stresových situací za jakousi stimulaci?
<reagovat 
 ondřej (Občasný) - 19.2.2007 > Naty> nechci tě poučovat, ale dávno známé je dělení na "distres" a "eustres".  chci naznačit, že cokoli mě nutí dělat něco nového, mě stresuje... je to součást vývoje. teď jde jen o přijatelné tempo. nebo o zakrnění...
<reagovat 
 Naty (Stálý,Redaktor) - 19.2.2007 > ariel> 

Jen směle poučuj! Bavíš se s naprostým laikem. Vycházím z obecného povrchního chápání pojmu "stres" jako něco velmi nepříjemného, vedoucího k obavám, depresím, nejistotě, strádání a pod. Tomu ostatnímu si dovoluji říkat "zdravá stimulace" a nikdy to nevnímám nepříjemně.

Naopak, paradoxně k obsahu tohoto axiomu vždycky tvrdím, že nejlépe se mi pracuje ve stresu, kdy mě tlačí čas, deset lidí mi do toho telefonuje, šéf chce po mně další tři věci a výsledek toho, co právě dělám, musí být precizní a bez chyb. ;-)


<reagovat 
nicollette mongolská (Občasný) - 19.2.2007 > a já si myslim, že bys nebyla zatraceně vděčná.... to co si teď řekla je protikladem k tvému axiomu.....

mam štěstí že žiju vedle velmi moudrého člověka, avšak dokud si na ty věci nepřijdu sama, je mi prd platný že on je do mě tluče každym dnem..... teprve když tě to ťukne v palici - tebe samotnou - můžeme mluvit o tvém axiomu.... ty si na to přijdeš sama a to je to "stačí je jako takové nevnímat".... nikdy to nepochopíš od nikoho, kdo ti to blemcá do hlavy.... vždycky to pochopíš sama od sebe a je to otázkou času a úsilí..... takže hra na samaritánku s prominutim se trochu mine účinkem.... zajímalo by mě kolik lidí odsud odešlo v beztížné situaci a kerý zejtra ráno vstanou a řeknou si, sem úžasný dokonalý a z ničeho nemam stres :))) ..... neřekne si to nikdo :)))) možná to před hodinou považovali za úžasné moudro a vyrazilo jim to dech ale to je tak celé, kdyby ses jich na to zeptala teď nebudou vědět o čem si psala
<reagovat 
 Naty (Stálý,Redaktor) - 19.2.2007 > nicollette mongolská> 

Řekla bych, že to bude asi u každého individuální. Toho, že na to každý musí přijít sám, jsem si vědoma, ostatně úvodní citát o přivádění koně k vodě o tom dostatečně vypovídá. Já osobně se domnívám, že mnohdy je dobré vědět, že určitá možnost vůbec existuje, že někdo přede mnou se k tomu dopracoval a že to funguje.

Určitě je to ale věc názoru, a ten tvůj rozhodně nebude ojedinělý. Tvé výhrady chápu, i když vycházím z odlišných životních zkušeností.


<reagovat 
damika (Občasný) - 19.2.2007 >

Ano, člověk je šťastný jen potud, pokud si to sám dovolí.

"Známkou tvojí neznalosti je hloubka tvé víry v nespravedlnost a tragiku.To, čemu housenka říká konec světa, nazývá mistr motýlem." R.Bach


Doporučil 
<reagovat 
 holger (Občasný) - 19.2.2007 > Damika> Správně, pan Bach byl moudrý pán. ÷))
<reagovat 
 damika (Občasný) - 20.2.2007 > holger> Protože se nebál mýlit se. ;)))
<reagovat 
šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 20.2.2007 >

To si jako mám začít ty nehty stříhat?

 

 

Kéž by to bylo tak snadné, jako napsat a dát do rámečku :o)

 

Ono...to co jsi napsala asi malinko popírá možnosti našeho světa, ale idea je to pěkná, to zase jó...a určitě si na ní vzpomenu až to příjde...a mám za to, že pokud tomu v té chvíli aspoň trochu uvěřím, určitě to aspoň trochu zafunguje...jo autosugesce je mocná ježibaba :o)

Takhle si to myslela, žejo? ;o)
<reagovat 
 Naty (Stálý,Redaktor) - 20.2.2007 > šedé> Jedna z nejlepších ježibab. ;-)
<reagovat 
holger (Občasný) - 19.2.2007 > To je něco jako: Když skončí příčina, zůstává důsledek, když ten se nevnímá, tak skončí důvod?
<reagovat 
 Naty (Stálý,Redaktor) - 20.2.2007 > holger> Co kdybychom připustili hypotézu, že příčinou by mohl být náš vztah k danému jevu, nikoli jev sám? ;-)
<reagovat 
 holger (Občasný) - 20.2.2007 > Naty> 

Připustit lze i vola ke koze. ÷))

  Pravda je, že vždy existuje nějaká (pro nás) daná skutečnost, ke které zaujímáme subjektivní postoj, který je hybatelem děje (času). Uvedu příklad na krupicové kaši, do které nějaký malý "nezvedenec" tříská lžící, a prohlašuje o ní, že je hnusná. Jeho matka se snaží vztah k objektu změnit tvrzením, že je výborná, výživná, mňam. Sama příčina sporu si spokojeně chladne a tváří se indiferentně. Rozumný člověk asi pochopí účel té kaše, kterým je nasycení, a sní ji bez velkého přemýšlení. Problémy v životě vycházejí z přemíry špatně zaměřené energie.

  Ale to je na dlouhé povídání. 


<reagovat 
 Naty (Stálý,Redaktor) - 20.2.2007 > holger> 

;-)

To bychom si asi taky nejdřív museli definovat, co si kdo představujeme pod pojmem "problémy". To by opravdu bylo na dlouhou diskuzi. Ale ta teorie o přemíře špatně zaměřené energie by mě zajímala.


<reagovat 
 holger (Občasný) - 22.2.2007 > Naty> 

Dlužím odpověď, a tak po úspěšném boji o comp jdu do toho. ÷)) 

  Podle mne je jakákoliv energie ve své podstatě neutrální, a teprve "průchodem" skrz (v našem případě), lidskou bytost, získává určitou vlastnost, tj. je kladná, záporná,  spíše záporná, atd.

  Dále mám vlastní zkušenost, že pokud se ta potvora energie nespotřebuje nějak rozumně, např. smysluplnou prací, sportem, péčí o někoho či něco, má tendenci vybít se nevhodným směrem. Druhou stranou mince je nedostatek energie, způsobený třeba nemocí, vyhořením ..., ale ten většinou nepůsobí na okolí tak destruktivně.

  Ale to je spíš debata do fóra, a ne do komentářů.

                                                                                        


<reagovat 
 Naty (Stálý,Redaktor) - 22.2.2007 > holger> Dík za stručný úvod. Princip jsem myslím pochopila.
<reagovat 
 holger (Občasný) - 22.2.2007 > Naty> Není zač.  Nechť šeď teorií zmizí v džungli života. ÷))
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Stálý,Redaktor)  
 
 
1 2 3 4 5 6 (7) 8 9 10
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter