Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 4.5.
Květoslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Mystika, filosofie
 > Mystika, filosofie
 > Filosofie
 > Náboženství
 > Duševno, mystika
 > Literatura, odkazy
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Harry Potter a kámen mudrců trochu jinak
Autor: lenkova (Občasný) - publikováno 28.1.2007 (10:07:08)

V případě Harryho Pottera se má věc tak, že Harry Potter je vyňat ze světa obyčejných nezasvěcených lidí (mudlů) a poslán do školy (ašramu) čaroděje nebo duchovního mistra. Tam se učí čarodějnictví, pro které prokazuje přirozené nadání. Tato škola se čtyřmi různými kolejemi- Nebelvír (Gryfindorf  - Lev), Zmijozel (Slytherin - Had), Havraspár (Ravenclaw - Orel) a Mrzimor (Hufenpuf - Drak) symbolizujících  čtyři hmotné prvky anebo motivační síly (vzduch, zemi, vodu a oheň) s výjimkou pátého prvku, čili éteru, který slouží jako prostředí v němž se odehrává působení zbývajících čtyř prvků.  Harry Potter z tohoto úhlu pohledu je ve skutečnosti   Hari Paterem, čili Bohem Otcem, který bojuje se silou temnot a vítězí nad ní. Ta je symbolizována Voldermortem čili Baal de Mortem, Pánem smrti. Přemůže ho, stejně jako Parsifal, blázen tarotu, svou nevinností.

   Potter nežádá Kámen mudrců, známý také jako svatý grál, sobecky pro sebe. Toto přání představuje základní příčinou našeho omezení, nepřípadného přání, které pozůstává z nesprávné identifikace věčné duše s dočasnými hmotnými prvky  a s následujícím odporem k věcem materiální povahy nebo s náklonností k nim. Harry je ovšem v každém případě symbolem čistoty, transcendentní Bůh – Slunce sám a svýma rukama uchopí to, po čem baží všichni lidé, grál, symbol věčného života vtělený do materiální podoby, která může člověku, který ho vlastní, splnit každé přání, který však není vůbec přitažlivý pro toho, kdo je opravdu moudrý. Tento kámen symbolizuje v základě duchovní dokonalost, v sobě a sebou, ale také se vztahuje ke konkrétnímu předmětu, který hledali přední vládci tohoto světa od počátku zaznamenané historie.

   Kámen mudrců, známý rovněž jako čarodějný (čarodějnický) kámen a v sanskrtu jako čintamani, je svázán s legendou o tom, že pocházející z vyššího světa a že ho zde zanechaly nebeské bytosti. Jako prubířský kámen má různé schopnosti: především dokáže proměňovat základní kovy na zlato a poskytovat elixír nesmrtelnosti. 

  Získáním kamene mudrců však pouť Harryho Pottera ani zdaleka nekončí, podle následujících dílů soudě na něj to horší ještě s jistotou čeká. Má-li být Potter spasitelem, bude též nakonec obětován, aby vstal z mrtvých? Taková proměna, základní mystérium smrti a znovuzrození, čekává na všechny, bohy, mágy a vyjímečně bytosti, ať je to lev Aslan z Narnie, Gandalf z Pána prstenů, egyptský Osiris či Ježíš Kristus.

Jitka Lenková

(zdroj: článek Marka Sigmunda Romana: starpromo@aol. com)

 

O dalších záhadách se můžete dočíst na www.zahadno.mysteria.cz



Poznámky k tomuto příspěvku
TerkaCvicka (Občasný) - 30.4.2007 > moc zajímaví takhle jsem se na to ještě nedívala
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter