Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 23.4.
Vojtěch
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<Zpátky A hvězdy vypadají pořád stejně z kolekce vzpomínám
Autor: Lola (Občasný) - publikováno 4.2.2007 (12:50:59)
Pokračování>

A hvězdy vypadají pořád stejně

 

Stále vzpomínky vrací očím

Které jsem chtěla zapomenout

Svět se stále točí

Snaží se mi připomenout

Že to nejde zapřít,

Zničit, smýt...

 

A hvězdy vypadají pořád stejně

 

Stále se to vrací

Nepochopitelné hovory

(jako ty naše)

Dnem i nocí

Vedu teď s Nikým

 

„Z čeho si nešťastná?“

„Já přece nemám být z čeho nešťastná.“ Zamračila se.

„Jsem dítě a nic mi přece nemůže chybět.“

„A přece si.“

„Jen. Jen asi jsem moc slabá nebo neumím žít.“

„Silnějšího člověka jsem nepoznal. Jsi neskutečně křehká a silná duše.“

„Dříve možná. Teď už jen na sílu vzpomínám.“

„Poprvé nemáš pravdu. Dívám se na Tvé obrazy. Mohutná zásobárna energie.“ Povzdechl si: „Jednou budeš nejlepší ze všech.“

„Jednou už nebudu malovat.“

„Co může Ti jít lepší?“

„Nic. Nikdy jsem neuměla nic lépe než malovat, ale nikdy jsem nebyla nejlepší. V ničem. A vím, že nebudu.“

„A za co chceš proboha vyměnit svůj talent?“

„Půjdu na práva.“  Dál se jí nevyptával. Věděl, že je v tom nějaký problém. Nepřesvědčoval jí, aby mu to řekla. Radši chtěl pro ní klid. Stálo mu to za to nedozvědět se, co se stalo.

 

 

A hvězdy vypadají pořád stejně

 

 

Nesnáším je, víš?

Věděl jsi to?

Ty mě snad nikdy nepochopíš!

 

Vyšla se podívat na terasu. Nadechla se. Již tam někdo seděl na zemi a pozoroval hvězdy.

„Znáš souhvězdí?“ zeptala se a uvelebila se vedle něj.

„ Nepotřebuji znát, jak se co jmenuje abych mohl vychutnávat krásu.“

„Mně to připomíná krásné věci, které bolí.“

„Tak proč tu sedíš?“

„Ta bolest je nádherně šílená.“ Hořce se zasmála.

Pohlédl na ni. Byla zvláštní. Její duše, její tvář. Nebyla dokonalá, ale o to víc přitažlivá. Světle hnědé vlnité vlasy připomínaly v měsíčním svitu zlato, její oči se barvily do odstínů šedé, modré a zelené a jemné, dokonale tvarované rty.

„Buď šťastná, že jsi dítě.“

„Buď šťastný, že jsi dospělý.“

„Promiň.“

„Věk je číslo. Stáří jsou myšlenky.“ Bořily si svoje pohledy skrz tělo a  duši.

 

„Jak jsi se k nám dostala?“

„Viděli má díla na výstavě.“ Ušklíbla se

„Tak mladá.“

„Ty taky.“

„Dvacet.“

„Čtrnáct.“

„Bože.“

„Prosím?“

„Jsi šíleně krásná.“ Vydechl.

 

A hvězdy vypadají pořád stejně

 „Chtěl bych s Tebou žít.“ Ležela naproti němu a zase mu hleděla do očí. Nic jiného nedělala. Mlčela a zarývala se do jeho duše pohledem. On ji hladil po tváři, snažil se uchovat její kůži ve své paměti.

„Chtěl bych s Tebou mít rodinu, děti a bydlet pod jednou střechou.“ Konečně zareagovala.

„Chtít můžeš.“ Nevěděl, co má odpovědět. Už zase.

Jeho výraz v ní konečně probudil úsměv.

„Měla jsem radši mlčet. Když promluvím, jsem poslední kdo hovořil.“

„Počkal bych na Tebe než dostuduješ.“ Myslel, že už zase neodpoví, dlouho na něj hleděla, snad zvažovala odpověď.

„To nejde. Až bych dostudovala, bylo by ti nejmíň třicet. Až dostuduji, budeš mít rodinu.“ Chtěla, aby to znělo jako rozkaz, nedokázala to.

„Neměl bych kdybys…“ přiložila mu prst ke rtům a políbila ho. „Celý se třeseš. Neměla bych třást spíše já?“ přitulila se k němu. Nikdo neví, jak těžké je mít v náruči nahého anděla, když nevíte, jestli najednou nezmizí...

Měla horké tělo.

 

 

Když tu tedy některé jsou

Střípky tebe a mě

Proč

Na některé si nemohu vzpomenout?

 

„Jak je možné tohle všechno?“ zeptala se.

Odpověděl jen lehkým úsměvem na tváři.

„Začínáš být jako já.“

„Já to vím. Proč mi to říkáš?“ a vzal ji do náruče. Oči jim svítily.

 

A hvězdy vypadají pořád stejně

 

Mrazení v zádech

To vzrušení

Tvůj hluboký, bojácný nádech

A pohled ustrašení

(A hvězdy vypadají pořád stejně

čas pořád stejně letí

už to bude přes století?)

 Stála u stojanu, štětec v ruce a její hluboký pohled táhla skrze plátno. Zamyšleně.

Barva v její moci klouzala po plátně, jako vzduch po jejím těle zahrávaje si s bílými, průhlednými šaty povolně oblizující její křivky.

Vešel, průvan zavířil kolem místnosti, otočila pohled k němu, z okna, na temnou oblohu s žhnoucím měsícem, který jí svítil na malbu, a na hodiny odbíjející půlnoc. Pak ho vražedně začala probodávat očima.

Chtěl něco říct, ale nevydal ze sebe nic. Nejistým, roztřeseným krokem se k ní neohrabaně vrhl. Popadl ji za pas a přitiskl k sobě. Tajně nechala slzičku proběhnout po tváři. On se třásl. Ona se nemohla udržet na nohou...

 

A hvězdy vypadají pořád stejně

Věk je něco, k čemu nemám nijak velký vztah

Je to ten nejhloupější výmysl lidí

Tak, kurva, proč!

Proč všechno zkazí?

 

 

„Byla si někdy dřív opravdu zamilovaná?“

„Myslela jsem, že ano.“

„Myslela?“

„Teď už vím, že jeho ztráta byla bolestivá jen díky tomu, že ten rok sám o sobě byl pro mě děsivý. Uvědomila jsem si to, když jsem poznala Tebe.“ Hleděli si do očí. Měla pohled přímý, plný odhodlání a především energie.

„Miluji Tě.“ Zašeptala. Bylo to poprvé a naposledy, co to od ní slyšel. Přitáhl ji k sobě, ona si položila hlavu na jeho rameno a vychutnávala si ten sladký pocit lásky, jež ji obklopoval.

Vlak ujížděl.                                                   

Vnímala jen přítomnost.

 Zbývalo pár hodin.

 

 

 

 

 

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
utilita (Občasný) - 3.2.2007 >

Je to takové, jako by to napsal (a možná talentovaný) čtrnáctiletý člověk, protože to napsal čtrnáctiletý člověk.

 

Rozhodně mi na tom vadí ty veršíky - jsou plytké a nadbytečné.

 

A říkám si, zda jsi chtěla docílit oné "zvláštnosti i tím", že tvoje postavy promlouvají, jako by nebyly rodilými mluvčími ("Co mohlo by ti jít lepší?") - a přitom jinde ej to čisté, úsporné a má to spád. Tak já bych rozhodně nezahazovala, ale ještě na tom zapracovala.  


Body: 4
<reagovat 
 Lola (Občasný) - 3.2.2007 > utilita> 

Ve skutečnosti to napsal 13letý člověk jen 14letý člověk to zveřejnil o rok déle. Je verze s veršema a bez veršů. Verze bez veršů má přes 10 stran a je to celý jejich příběh(ale nelze ho považovat za hotový).A je to moc zdlouhavé a nejkrásnější myšlenky(pro mě) jsou ty, které jsou tady. Ty, které jsem napsala někdy v květnu minulého roku. Předtím jsem netušila, že i něco podobného zažiju.Tady je to romantické, takové, jak bych si představovala, ve skutečnosti jiné trochu drsnější, ale aspoň údaje by seděly. Tak zvláštní. Verše tam jsou, chtěla jsem je zastrčit za příběh. Proto velmi jednoduché.

A  můj věk, naivní pohled na svět a mou hlavu plnou andělů bych stále nerozebírala. Nechci, aby ovlivňoval věk hodnocení. Jestli mi je 10 nebo 50.. myslím, že je to jedno.

Děkuji za přečtení

 


<reagovat 
utilita (Občasný) - 3.2.2007 >

Věk rozhodně není úplně jedno. Jsou samozřejmě lidé, kteří neumějí psát v patnácti a nenaučí se to do šedesáti, nenaučí se to nikdy.

 

Ale psaní prózy vyžaduje určitou životní zkušenost. Psaní prózy je často vyprávěním příběhů - autor musí být vnímavý, potkávat lidi, pozorovat svět. Nemusí přepisovat svůj život, popisovat nutně jen to, co na vlastní oči viděl, co si osahal - ale pro něj i jeho psaní je dobré, když si něco zažije a něco osahá. Ty toho máš ve čtrnácti spoustu před sebou - a to není nic proti tobě ani tvému psaní.

 


<reagovat 
sibyla (Občasný) - 9.2.2007 > Taky si myslím, že na věku nezáleží.
Ovšem stále si stojím za tím, že Lola má obrovský talent a psát umí. Umí nádherně vyjádřit svoje pocity. A na tomto nic nezmění, že jí je kolik jí je a nebo jí bude o deset více.

:-)

Možná otázka stojí jinak. Kdo z nás by tohle napsal ve 13-ti? Já určitě asi ne.

Je to moc a moc krásné a působivé. :-)
pa

Sibyla
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Raimund (Občasný) - 3.2.2007 >

Jsem po přečtení zmatený.


Doporučil 
<reagovat 
 Lola (Občasný) - 3.2.2007 > Raimund> 

Možná to je tím, že už jsem dlouho nic nepsala

Nebo tím, že to má být celé zvláštní...

 


<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 3.2.2007 > Lola> Připomíná mi agýistickou poezii pojatou osobitě introverntím způsobem.Co na to řeknou jiní ...
<reagovat 
 Lola (Občasný) - 3.2.2007 > Raimund> Mám hledat ve slovníku, abych pochopila tvojí větu? Vyjadřuj se prosím trochu tak, abych tě pochopila i já, 14letá holčička Jediné, co o svém díle vím, že mi je velmi blízké, plyne stejně divným způsobem jako tento rok(tak nějak rozmazaně a neurčitě) a připomíná mi dobu před rokem, kdy jsem ten příběh vymyslela.
<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 4.2.2007 > Lola> Mám pocit, že jsi sama sobě příběhem.
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 9.2.2007 > Raimund> Já Lolu blíže znám a tak tomu asi více rozumím. Pokud člověk pronikne do podstaty druhé osoby, tak i jeho příběhy vyznívají jinak.
:-)
<reagovat 
 Lola (Občasný) - 4.2.2007 > Raimund> myslím, že jsi to vystihl správně
<reagovat 
Raimund (Občasný) - 10.2.2007 >

..."nepotřebuji znát, jak se co jmenuje, abych mohl vychutnávat krásu"...stojí proti ..." a hvězdy vypadají pořád stejně"...hluboká myšlenka proti suchoprdnému konstantu...a ten se, potvora, navíc porád připomíná :-)

Básnička se mi vcelku líbí


Body: 5
<reagovat 
 Lola (Občasný) - 18.2.2007 > Raimund> 

nestojí 

 

Takovej je svět plný bezduchého plácání a občas někdo mezi to nablije něco co zní moudře a dává smysl:-)

 

Nemám ráda básnění, ale tähle báseň mi šla celkem od ruky(bude to assi proto, že první to byla próza:-) )

 

Ale díky:))


<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 18.2.2007 > Lola> Svět se nám jeví podle naší potřeby :-)
<reagovat 
Kyra (Občasný) - 24.2.2007 > není co dododávat....me se proste líbí jak píšeš....je to náš společný zájem, i když každá píšeme jinak a já ted ani moc neměla čas-.....
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Lola (Občasný) - 24.2.2007 > Kyra> Ale ja uz ted nepisu jen uverejnuji stare veci co jsem kdysi napsala a tady k tomu jsem dodala basnicku:-* vlastne uz neni cas moc pisat
<reagovat 
Kyra (Občasný) - 2.3.2007 > No ja bych zase chtěla neco napsat..ale ted taky nemám moc čas...tak uvidíme....nějaký se třeba najde
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 12.3.2007 > Kyra> Ahoj, jsem ráda, že ses tu objevila. :-)
Někdy se ozvi.
pa
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
Zpátky   
1 (2) 3
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter