Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 20.4.
Marcela
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Mystika, filosofie
 > Mystika, filosofie
 > Filosofie
 > Náboženství
 > Duševno, mystika
 > Literatura, odkazy
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Jaké nosíte brýle?
Autor: romann (Občasný) - publikováno 20.2.2002 (16:47:50), v časopise 21.2.2002
božské víření mě vždy bere... klikni na mou knihu
božské víření mě vždy bere... klikni na mou knihu
Zdá se vám tato otázka málo duchovní? Kdepak. Jen otvírá otázku významu nemocí. Je nemoc nehoda nebo něco jiného? Za nehodu či náhodu se rádi schováváme, ale z filozofie světa vyplývá, že vše je zákonité a náhoda je jen jiné označení pro nevědomost. Mnoho autorů, i lékařsky vzdělaných, přichází s novým, avšak dosti nepopulárním názorem, že rozlišovat psychosomatické a nepsychosomatické nemoci je nesmysl. Každá nemoc je ovlivněna psychikou, dokonce je jejím symbolem, tedy informací o ní. Z toho ovšem nemají radost ani pacienti, ani farmaceutické firmy. Je to však důvodem, proč se lidé některých zemí dožívají méně let než jinde, platí to i pro Čechy. Právě proto fungují různé podivné léčitelské metody, odsuzované a přijímané stejně jako ve středověku…
Jak je to s brýlemi? Například také dr.Dethlefsen v knize Nemoc jako cesta píše, že krátkozrakost je symbol toho, že se nedíváme příliš do budoucna, nejsme vizionáři, staráme se jen co je teď a tady. Lidově se přece říká vidí si jen na špičku nosu, že? Naopak dalekozrakost je zahledění se do budoucna, do ideí, filozofie, duchovnosti a opomíjení potřeb přízemního lidského života.
Správné je brýle vůbec nepotřebovat, mít vše vyvážené. Nesnažte se oči nějak ovlivnit, to nejde. Jen informace na kterou tímto způsobem přijdete je již sama o sobě léčením. Kdo to vlastně způsobil? Karmická božská síla, vládkyně našeho osudu a vývoje, známá jako Nadjá. Nejdříve nám ukazuje ve snech a pak v nemocech, nebo zasáhne přímo do osudu. Vše je symbol něčeho, ale i my vlastně neděláme nic jiného než pracujeme se symboly, stačí si všímat.
Psychologie či sociologie by mohla udělat zajímavý výzkum. V dotazníku by se zeptala respondentů, jaké brýle používají a k tomu by dala pár otázek, výsledky by byla jistě zajímavé:
Věříte v Boha? - 1 bod
Zabýváte se filozofií? – 2 body
Zabýváte se duchovností? - 2 body
Měl jste duchovní zážitek? - 8 bodů
Na závěr je nutno říci, že ne všechny archetypy psychiky mají stejný symbol nemoci, ani nemoc nemusí jen jeden význam. Je to daleko složitější, ale ve většině případů to platí.

Zkusme si tu udělat dotazník!


Poznámky k tomuto příspěvku
centaur (Občasný) - 20.2.2002 > Z tvého testu mám plnej počet. Tohle je docela zajímavý příspěvek, dávám jedna, ať někoho nalákám :-)
Body: 5
<reagovat 
Martina (Občasný) - 21.2.2002 > Plný počet bodů...a pokud jde o to, že nemoci a troufám si říci všechny nějak souvisí s psychikou to je známa věc - neboť psychosomatika dokáže pěkně s fyzickou stránkou (schránkou...) zatočit.
Centaur> mě jsi nalákal :O)
Za testík - libil se mi - dávám jedna. :)
Body: 5
<reagovat 
romann (Občasný) - 21.2.2002 > no a jaké máte brejle? Jak to mám posoudit? Něco pro vás dnes napíšu dalšího....
<reagovat 
j'en ai marre (Občasný) - 21.2.2002 > Já jsem zatím bez brýlí...ale dělám co můžu. Smajl.
No, nerad bych se babral v tom, co která otázka vlastně znaméná.....aaaaaaaaaale tak jo: mám jen 4 body...(zato mě v tomhle semestru čeká sestavit dotazník . že bych se nechal inspirovat? Ale jestli mi ten zápočet nedají, tak se, Romane, těš!)
Děkuji.¨
Taky jsem viděl knihu Nemoc jako metafora (ale nevím, kdo ji napsal, jen vím, že to vydala MF v edici Souvislosti).
Body: 5
<reagovat 
čmelák (Občasný) - 21.2.2002 > Já mám o jeden bod méně OU! :)
No každopádně to zajímavé je. Mám ale pocit, že podle nošení brýlí bych "přízemnost" neposuzoval, já osobně mám na to lepší metody než pan D.

<reagovat 
 čtenář Saša - 21.2.2002 > čmelák> aké metody? prezraď to aj ostatným?

<reagovat 
čtenář Saša - 21.2.2002 > Úvaha na zamyslenie. Ja som krátkozraká, nechcem vidieť "nahú" pravdu o sebe a svete. Mám 5 bodov, možno mi nejaký duchovný zážitok vráti zrak.
Body: 5
<reagovat 
Kateřina Farkasová (Občasný) - 21.2.2002 > Velmi lehce napsáno, to je z práce cítit. Samotná myšlenka mne velmi zaujala a oslovila a zalíbila se mi. Obrázek mi vše však degraduje.
<reagovat 
Čtenář - 21.2.2002 >
Body: 5
<reagovat 
romann (Občasný) - 21.2.2002 > správně Sašo, to musím dopsat
Kateřino - proč? Obrazek je v meditací, takle nějak jsou proudy archetypů, to nepochopitelné božské myšlení. Nu, chybí u toho ten POCIT. Smolím ten další, snad zejtra bude a urazi asi kdekoho...
<reagovat 
romann (Občasný) - 21.2.2002 > no to je zajímavý, jiný příspěvky potím, pracně měsíc sepisuji a 20x opravuji a zde se nelíbí, nebo ani nereagujete a tenhle jsem napsal od první myšlenky za jeden den a bez oprav. Podobně dopadl jen článek Co je to?
<reagovat 
 čtenář Sova - 21.2.2002 > romann> Vždyť si odpovídáš sám "...příspěvky potím, PRACNĚ měsíc sepisuji a 20x opravuji...", výsledek - a najednou první myšlenka bez oprav a výsledek +. Romane, fakt nevím, ale někdo tady nevidí. Já brýle nenosím. Ani na čtení.
<reagovat 
čmelák (Občasný) - 21.2.2002 > Saša: To se pozná řeba když má někdo plnou hubu hlíny, nebo tak :)))
<reagovat 
Kajman (Občasný) - 22.2.2002 > Hezká úvaha! Brejle mě na nose hodně štvou, jenže dyž bez nich nepřečtu číslo tramvaje na 10 metrů :o) Jinak o psychické ovlivnitelnosti nemocí - tak jest, pozoroval jsem to teď na otcovi, co mu našli nádor v moč. měchýři, zabojoval a je to pryč! A aby toho nebylo málo, maminka už mnoho let dělá vše pro to, aby byla brána za slovutnou "čarodějnici", léčitelku atd. a ač se i můj materialistický mozeček vzpírá, zdá se, že výsledky má nepřehlédnutelné, buď jak buď :o)
Body: 3
<reagovat 
romann (Občasný) - 22.2.2002 > SOVA - Udělal jsem třeba Jak myslí Nadjá, hodně jsme se na tom s Milošem nadřeli, je to v mystice, ale ohlas malý. To bude asi tím, že Boha asi viděl málokdo, ale brýle zná každý. Včera jsem pracně sepsal článek, večer ho do únavy opravoval, ale přišel mi sen, že je moc ostrý, abych ho opravil nebo zahodil. Jo mít korektora v nadvědomí je jako být stale učiteli na očích.
VERONIKO - zeptej se jasnovidce
KAJMAN - vida, jak se materialista zbavuje svých omezení, gratuluju...
<reagovat 
romann (Občasný) - 22.2.2002 > tak jsem to upravil, aby to bylo na hraně únosnosti : http://www.totem.cz/enda.php?a=17460
<reagovat 
Britta (Občasný) - 26.2.2002 > Obrazek si mi libi. Dycha z neho klid, pohoda a harmonie. I ten clanek se povedl.
Body: 5
<reagovat 
Jedi (Občasný) - 6.5.2002 > Zapominate na me..:-))))
<reagovat 
čtenář ONN - 14.1.2003 > Dalajláma nosí brýle od mladistvého věku? Jako Budhova inkarnace zcela jistě v Boha věří, duchovností se zabývá, filosofií zcela jistě taky a duchovních zážitků má určitě velmi mnoho. Troufám si řící, že v těchto oblastech je minimálně tisíckrát vzdělanější a prcovitější než sebelepší instruktor channelingu, který vám tu, přáteleé, pěkně "se.." do hlav a vy mu za to ještě děkujete.
<reagovat 
čtenář libinelibi - 9.2.2003 > ONN - výborná připomínka!!! No až moc nekritických ohlasů, tak zas jeden kritický. Myslím, že myšlenka není špatná, ale genetika jistě taky hraje svoje, zájem o filozofii nebo ne, je to mnohokrát jedno. Tak když nevyjde tohle tak aspoň, ta karma by mohla... No myslím, že to není tak černobílé: duchovno nebo materialismus; a takový testík.. sedíte často u počítače? - 1 bod, nosí Vaši rodiče brýle? - 2 body atd. taky není úplně k zahození a asi by vykazoval zajímavé korelace, že:-)?? Za jednostrannost a neobjektivnost, a na druhé straně za podnětnou myšlenku, průměr 3.
Body: 1
<reagovat 
Quotidiana (Občasný) - 10.4.2003 >

.... aha, jsem krátkozraká a každým rokem je to horší a horší, z testíku mám 0 bodů (auuu nebo snad hurrá)

 

S těmi prvními dvěma odstavci souhlasím, ale ty další dva... to už mi připadá jako jistý druh manipulace. Sám si odpovídáš, že za to může Božská síla, ale nepíšeš proč.

Proč má duchovní zážitek 8 bodů, co to vlastně je?

A co vyplývá ze součtu 0 - že asi brzo umřu, skončím v pekle, nebo jenom prostě to, že se o věci duchovní, mystikou, bohem a filosofií zavánějící nezajímám? Je to snad důvod proč špatně vidím. To by pak muselo platit - chceš si zlepšit zrak - zabývej se výše uvedeným. A nebo tyto dvě věci spolu naprosto nesouvisí - třeba se mi zrak zhoršuje jen proto, že během týdne strávím třeba i 50 hodin zíráním do obrazovky...

 

Mimochodem ... lidé zabývající se filosofií a vůbec něčím, kde je potřeba vědomosti do hlavy dostat čtením mají obvykle horší zrak, ne proto, že se zabývají filosofí, ale  proto, že hodiny a hodiny čtou a mají unavené oči


Body: 1
<reagovat 
Veronika (Občasný) - 21.2.2002 > A když mám astigmatismus? ;-)
<reagovat 
 čtenář Jana - 31.7.2003 > Veronika> Když člověk nosí brýle celý život, potom je těžké uvěřit, že je možná změna. Mě se zraková vada začala měnit po 33 letech nošení brýlí, když jsem mimo jiné začala jíst makrobiotickou stravu. Není to stále ono, ale postupně vnímám, jak se zrak lepší, a to diagnóza astigmatismus a krátkozrakost byla "na doživotí". Ještě nejsem u cíle, ale mám pocit, že jsem na cestě k němu. Přečtěte si knihu Dobrý zrak bez brýlí /Eugenika/ Autor: Jacob Liberman. Možná vám bude inspirací.
<reagovat 
Milly (Občasný) - 16.6.2006 > Nosím brýle na krátkozrakost.
V Boha nevím, zda věřit, duchovnost mě zajímá, alejsem strašně líná a mám fobii z učení se, tak se moc nezabývám. Nevím, co je myšleno pojmem "duchovní zážitek"- chtělo by to přesněji určit..
Dobrý nápad- jen to upřesnění chybí.
Body: 4
<reagovat 
romann (Občasný) - 19.6.2006 > duchovní zážitek znamená, že vidíš Boha. Naprosto jasně víš, že je to On. Nic lidského se Mu nepodobá, Jeho atributům (Dokonalost, Věčnost, Nekonečnost...).
<reagovat 
Kajman (Občasný) - 28.11.2006 > A kurňa, tak to jsem ho nikdá ani koutkem oka nezahlédl, páč ty atributy, tentononc, todlenco zatim ne, jo, asi tak. Já znám jen Buty
<reagovat 
fix.a (Občasný) - 1.9.2008 > Měla bych 5 bodů.
A jsem dalekozraká.
Body: 5
<reagovat 
romann (Občasný) - 10.9.2008 > to bych do tebe musel jako jasnovidec nahlédnout. Co říkáš naší stránce mystika.mysteria.cz ? Není to pro slabé povahy :-)
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter