Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 25.4.
Marek
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Film
 > Film
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Fontána (The Fountain)
Autor: ward (Občasný) - publikováno 29.3.2007 (17:04:20)

undefined 

Fontána (The Fountain, USA, 2006, 96 min. )

 

film o lásce a hledání věčnosti

 

Americký nezávislý režisér Darren Aronofsky,  který si získal u diváků renomé filmy (1998) a Requiem za sen (2000), někde naznačil, že Fontánaje příběhem lásky, smrti, duševna a křehkosti naší existence na tomto světě“. Navíc, víme-li, že fantastický příběh Fontány se rozehrává ve třech časových rovinách, nejsme na pochybách, že se v tomto případě setkáváme s velice ambiciózním filmem vzbuzujícím očekávání, že půjde o fantastické a neotřelé dílo s jakýmsi  filozofickým potenciálem.

 

Do současnosti je umístěn civilně pojatý příběh o doktorovi (Hugh Jackman), který hledá lék na rakovinu pro svou umírající ženu (Rachel Weisz) a je nucen se vyrovnat s pomalou smrtí své partnerky. Téma, které by řada jiných filmařů využilo k drobnokresbě mezilidských vztahů o pomalém umírání, Aronofsky jen letmo načrtne, aby jej zrcadlil v dalších dvou příbězích, obsazených stejnými herci. Jednak jej zrcadlí ve výtvarně přebujelých pasážích z historického románu Fontána odehrávajícím se v časech conquisty, a potom navazuje a prolíná v imaginární budoucnosti kdesi  v kosmu, kde hlavní hrdina levituje vzduchoprázdnem společně se seschlým stromem života k umírající hvězdě.

Přestože křížení tří časových rovin může vzbudit představu formálně složitě a nejednoznačně pojatého snímku, jedná se ve výsledku o velice jednoduchý a průzračný, byť důmyslně rozvětvený film o archetypální lásce muže a ženy, v němž vše nakonec do sebe dokonale zapadne.

 

O Fontáně můžeme bez zaváhání prohlásit, že režijně je zvládnutá skvěle, Rachel Weiszová (Nepřítel před branami, Mumie) i Hugh Jackman (X-Men, Dokonalý trik) jsou výraznými herci. Výtvarně je film fascinující a hudební složka podmanivá. Přesto si však můžeme všimnout, že se pod fasádou jinak originálního filmu skrývá popovost New age alá bratři Wachowští (Matrix, V jako Vendeta), ale i motivy, které Fontánu staví velice blízko k filmům novozélandského režiséra Vincenta Warda, (Navigátor: Středověká odysea a Jak přicházejí sny) a stejně blízko ke Gondryho Věčnému svitu neposkvrněné mysli. Z jedné strany se tím tak trochu stírá punc jedinečnosti Fontány, ale na druhou stranu se tak ocitá v dobré společnosti zmíněných filmů. A přestože je nijak nepřevyšuje, můžeme Fontánu důstojně přiřadit k jejich boku.

undefined.

odkazy na film: http://www.csfd.cz/film/116226-fontana-fountain-the/ + http://imdb.com/title/tt0414993/



Poznámky k tomuto příspěvku
Oplatka (Občasný) - 10.4.2007 > Film mě už dříve zaujal, zatím jsem ovšem neměla možnost ho vidět. Některé recenze tvrdily, že je to spíš splácanina, ale mě ten děj přesto přišel velmi zajímavý. Akorát se mi zdá, že to v Praze skoro nikde nehrajou.
K recenzi - líbí se mi, k filmu přiláká. Je tu pár menších nedostatků: "drobnokresba vztahů o umírání" - to nejde dohromady; "zrcadlit" se opakuje ve dvou větách za sebou; "Výtvarně je film fascinující a hudební složka podmanivá" - vypadá to takhle, jako by byla hudební složka výtvarně podmanivá; "důstojně přiřadit k jejich boku" - my nemůžeme nic důstojně přiřazovat, ten film tam nanejvýš může důstojně stát (stejně bych tady ale volila jiné příslovce).
Doufám ale, že Tě tohle neodradí od dalšího publikování tady, jsem moc ráda, že se tady tahle recenze objevila.
Body: 4
<reagovat 
čtenář Miloš - 19.4.2007 > ...
<reagovat 
Kajman (Občasný) - 22.6.2007 > Po přečtení perexu jsem už už chtěl začít protestovat, páč se mi film spíše dost líbil, ovšem recenze je ve výsledku absolutně přesná! Tak jest!
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter