Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 27.4.
Jaroslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Pozdeji
Autor: stefan (Občasný) - publikováno 2.3.2002 (21:04:15), v časopise 14.3.2002
Snad jednou…

Snad jednou
poznám zas květů vůni
a možná vyjdu ze stínu
snad jednou
tvou i tu moji vinu
až oběma nám prominu
o jaru psát snad začnu znova
až něco ve mně roztaje
tedˇ zakletý jsem do ledova
jen severák mi zahraje
na ledě polku do klouzava
a já v trojitém Salchovu
na ledě barvy do zrzava
marně házím svou podkovu..

Snad jednou
zas vypučí i jívy
i v té krajině ledové
a chinook rozevlaje hřívy
a dny ty všední, tuctové
se do purpuru převlečou
nebo do hedvábí a krajek
a vše se zbarví od fialek

Snad jednou
možná pozítří
jitřenka něco rozjitří
a probudím se do růžova..

Pak o jaru chci psáti znova…









Poznámky k tomuto příspěvku
anonym1 (Občasný) - 3.3.2002 > Já nemám slov básníku!
Body: 5
<reagovat 
stefan (Občasný) - 3.3.2002 > Dekuji, basnirko..-)
<reagovat 
farářskej (Občasný) - 3.3.2002 > Nenadávejte si, děcka :)))
Básnička je to moc hezká, jen... ten CHINOOK, co rozevlaje hřívy... to asi nemyslíš ten vrtulník, že ne? :)) A druhá drobnost - myslím, že salchow se jako terminus technicus vcelku vpravil do zvyku s dvojitým W. Ale to jsou jen takový hnidy, básnička je - jak už jsem řekl - moc hezká.
<reagovat 
stefan (Občasný) - 3.3.2002 > Dik za cteni.. ale podivej se na ten chinook do ency..-))
Salchowa s W.. OK.. beru.)
<reagovat 
farářskej (Občasný) - 3.3.2002 > Ale no tak... já samozřejmě vím, co je chinook... to já jen tak plácám legrácky :)
<reagovat 
stefan (Občasný) - 3.3.2002 > Skadlim.))
<reagovat 
Gavrik (Občasný) - 5.3.2002 > Ne, to není až tak dobré...příliš vyjetý brázdy slov, po kterých se už řítilo moc básníků. Ale talent je v tom zřejmý...
<reagovat 
www (Občasný) - 14.3.2002 > gavriku,my se nakonec shodnem.
víš,to dílko mi přijde jako takaková bábovička z
želatiny.tak nějak nesouvisle se to klepe.
<reagovat 
Kajman (Občasný) - 14.3.2002 > Gavrik a T.Pektor, to je parta, partička :o( Moc hezké, něžné, hebké, hřejivé, s citem pro slova!
Body: 5
<reagovat 
stefan (Občasný) - 15.3.2002 > Kajman/Dik za libeni a oceneni..to vis, jeden ma rad vdolky..))
mozna ze ty brazdy jsou vyjete.. ty nevyjete holt cekaji na nekoho jineho, ale ze by to nesouvisle klepalo, tomu nerozumim..(
<reagovat 
www (Občasný) - 18.3.2002 > Gavrik a T. Pektor jsou na nože.
<reagovat 
www (Občasný) - 27.3.2002 > P.S. Ve slokách jsou docela dobré obraty a vezmu si teď bez emocí Baudelairovy oči a nebudu hodnotit obsahovou složku básničky, která je nádherná.Skřípe to formýřsky.Pomýšlel jsem nad tím,je-li forma víc než obsah a dopátral jsem se k harmonii. Se špatně voleným veršem bude krásná myšlenka trpět. Je nutné úplně dopředu vědět považuješ-li se sám za básníka nebo za člověka, který občas něco napíše. Můj básník za tvorbu dá krk a nad ní není nic. Spoustě hodných a naprosto neprávem přehlížených lidí takovým životem strašně ublíží. Toť daň. Neplatíš-li ji, nesvítí mezi slovy střípky rozervanosti, větší rozervanosti než jaká lze pochopit. Poezii je třeba cítit duší. Budeme-li pak jako dvě loďe v širém moři, budeme obě navzájem mimo dostřel. Nemůžeme si navzájem ublížit ani pomoci. Já kromě pár lidí tady na Totemu nikoho neznám osobně a nemůžu soudit z takzvaně reálného pohledu o jaké lidi jde, ale z pohledu básnického mi přijde, že mnohým chybí životní dilemata. Rozbijte si svůj skleník.
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter