Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Film
 > Film
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Čistá mysl
Autor: Tina (Občasný) - publikováno 3.3.2002 (12:58:33)
Režie: Ron Howard
Hrají: J. Connely, R Crowe

S Johnem F. Nashem se setkáváme na univerzitě v Princetonu, kde sní o uznání své matematické teorie. Všichni ho mají za podivínského samotáře, který je uvězněn ve svých fantaziích, ale časem všechny překvapí a stane se uznávaným profesorem. Ve své třídě pozná svou budoucí manželku Aliciu (J. Connely). Jednoho dne za ním přichází agent, který mu nabídne spolupráci na přísně tajných operacích. John souhlasí a následně je vtažen do koloběhu událostí, které se vymykají jeho kontrole.
Vincent van Gogh, Albert Einstein, S. Hawkins, všichni známe spoustu osobností, které žily a trpěly pro svá díla. Stejně tak jako F. Nash, podle jehož života byl film zpracován. Mnoho autobiografických snímků, ať již knižních nebo filmových, ztroskotává na přílišném zveličování událostí, které mají později vliv na život umělců, anebo na nudném výčtu událostí. Ne tak tento snímek, jehož režisér R. Howard se proslavil hlavně díky Apollu 13, kde ztvárnil několik dní vesmírné mise pod vedením T. Hankse. Stejně jako v Apollu, i zde se soustředí na bezvýznamné maličkosti, které nabývají významu později, a na zdánlivě banální scény, které se později později ukáží jako osudové. Johnovo onemocnění, jež propukne v druhé polovině jeho života, a celá pointa snímku je velmi dobře zpracovaná. Jasně ukazuje, že i bez sexuálních nebo jinak výstředních scén lze natočit velmi kvalitní a naléhavý film.
Russel Crowe (předtím J.Nash) si zahrál umělce již ve filmu Křižovatka a byl také oceněn australským filmovým institutem za film Rumper Stomper. Jakoby v něm však teprve J. Nash probudil skutečné herecké kvality, jeho výkon je více než přesvědčivý.
Také vyhrál cenu Oscara za film Gladiátor. Film Čistá mysl není tak skandální jako třeba Formanův Larry Flynt, přesto, jak řekl R. Crowe na předávání Zlatých glóbů ( nejlepší snímek, nejlepší herecké výkony, nejlepší scénář): “Tento film má poslání,” a já dodávám, ”nejen to…”


Poznámky k tomuto příspěvku
Kajman (Občasný) - 5.3.2002 > Budu muset skáknout, všade to chválí :o)
<reagovat 
Tina (Občasný) - 6.3.2002 > Vim ze tento film je vniman mnohymi lidmi jako jeden z dalsich snimku natocenych podle oscaroveho schematu, aby dojal rozplakal a moc nepobouril.Neni kontroverzni ani nicim ojedinely, presto si opravdu myslim, ze stoji za zkouknuti aspon kvuli scenari{Akiva Golsman}takze jsem rada ze moji recenzi aspon nekdo ocenil.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter