Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 25.4.
Marek
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<Zpátky Batoh, co měl hezký nohy. z kolekce Muž a jeho ženy
Autor: jiri-jirik (Občasný) - publikováno 30.4.2007 (10:14:35)
„Tak sedej holka, pojedeme“
Sto metrů nad chatou, dejchá jak sentinel.
„Už nevládzem“
Mrknu na její převody a pár minut vysvětluju, nač ty převody má.
Prvních sedum kiláků, v podstatě rovina. Jedu za ní a furt křičím:“hoď nahoru,… nahoru,…dolu. Sakra, šak přidej, bo jedem jak z hnojem.“
Klesání do Kojšova a dole potok.
„Před potokem nesmíš zpomalit, mrkej pořádně kudy a jak pojedu“
Zpomalila. Uprostřed potoka šla k zemi jak šraňky. Vyštrachala se na břeh a já vytáh kolo.
Jeli sme dál.
„Je mi zima“
„To buď ráda, pro příštích dvacet kiláků, to bude příjemná vzpomínka.“
Za Kojšovem začínáme stoupat. Z kraja mírně, ale kilák vod kiláku se to zhoršuje.
„Koĺko ešte „
„Eště moc, sme teprve na začátku“
„Bolia ma nohy“
„Mě taky, nekecej a makej“
Zastavujem v serpentíně u velikého buku. Tatranka, pití a dál.
„Už nemám žiadnu vodu“
„Já mám“
Vycucla mou flašku do dna.
Sedíme na kládách v sedle pod hřebenem. Provádíme fotodokumentaci. Když jí došlo kudy dál ze sedla, protestovala:
“ do kopca už nie !!“
Předvádím spokojený úsměv přes celou hubu, ale neříkám nic. Trochu přidám a slyším, že zabrala taky. Dva kiláky už drsného stoupání a sme u pramene. Funguje. Měl sem obavy, je sucho.
Už přijíždí, rudá jak rak, pot z ní stříká na všechny strany, je zdravě nasraná.
„Ak mi ešte raz takto ujdeš, nakopem ti prdel !!“
Pohled na pramen jí uklidní. Klekne do bláta a strčí hlavu pod vodu. Když vstala, neměl sem se smát. Rozmázla mě hrst bláta po hubě. Teď klečím v bahně a mám hlavu pod vodou.
Dál na hřeben a po hřebenu pod sjezdovku, ta jí zlomila. Bafnu vobě kola a tlačím je nahoru.
„Je tu prekrásně“
„Jo, proto sme tady“
„To už je vrchol, nie??“
„Není“ a ukazuju na observatoř vpravo nahoře. Vypadá stejně vysoko jako my, ale není.
Za chvíli slyším:“ Veď netreba sa trepať až hore!!“
„Máš pravdu, ale je to možný“
„Seriem na vrchol a seriem aj na teba!!“
Ale nesrala, vyjela až nahoru.
Čumíme na všechny strany a vzájemně voceňujem svý přiblblý výrazy.
Kousek pod vrcholem je hotel. Dlabeme párky a pivo.
A dolů, dvacet kiláků prudkého sjezdu. Chvíli vříská vona, chvíli brzdy.
V Jaklovcích dáme další pivo a začínáme stoupat na hřeben k chatě. Po pravdě, teď to víc vedem jak jedem.
Před chatou praští kolem doleva a sebou do prava.
Du umejt kola.






Poznámky k tomuto příspěvku
.......... (Občasný) - 30.4.2007 > :) nech to být - co tady čekáš?
přítel mi dal přečíst svou knížku, co vydal - v moravském hantecu - nerozuměla jsem ani slovo a on nerozumí ani slovo o tom, co já píšu - asi tak je to i tady:)

mi to přijde fajn:)
Body: 5
<reagovat 
jiri-jirik (Občasný) - 1.5.2007 > Děkuju
<reagovat 
maxima gali (Občasný) - 2.5.2007 >

toto si smolil?

:)

 

víc vedem, jak jedem..... zaujímavé spojenie

to si vypichnem na stránku

 

kedy pôjdeme na výlet?

/keď už je to zo zbierky Muž a jeho ženy/

:))))

 

ja som sa v tom nepoznala, v súvislosti so mnou by tu nemohol chýbať filozofický pokec, hold, nie sme každá rovnaká :)))

 


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Quotidiana (Občasný) - 30.4.2007 >

nic nového pod sluncem, taková trochu nuda...

mám "bohužel" pár takovýchto kamarádů, kteří berou podobné slečny na podobné výlety a někteří o tom umí zajímavěji vyprávět...

 

ps. - stejně vyskoko jako mY

2-3


Body: 2
<reagovat 
 jiri-jirik (Občasný) - 30.4.2007 > Quotidiana> A jéje, takhle to vypadat nemělo. Co kdyby se náhodou poznala ?? Vona to není slečna a skrája vůbec nebylo jistý kdo koho bere na vejlet.

P.S. Děkuji
<reagovat 
 maxima gali (Občasný) - 2.5.2007 > Quotidiana> 

Quotidiana, pošli jeden podobný text, nech vidím

 


<reagovat 
 Quotidiana (Občasný) - 30.4.2007 > jiri-jirik> 

:) ... no já právě myslím, žes to napsal tak univerzálně, že se v tom může poznat každá a zároveň ty můžeš říct, že je to tak všeobecný, že to může být o komkoli..

 

ps - úplně jsem si vzpomněla na tuhle písničku... http://zpevnik.wz.cz/?pg=uvod&gr=hoptrop&sn=55


<reagovat 
 Quotidiana (Občasný) - 2.5.2007 > maxima gali> 

no na totemu jsem teď nic tohohle typu - muž a žena na výletě (ona nepříliš turistický typ) narychlo nenašla... asi byli autoři nápaditější, než dát nadpis příběhu o výletě "výlet"  - tak dávám k dispozici, jen tyhle výlety... http://www.totem.cz/goa1.php?ot1=121

 

nicméně podobný věci jako popisuje jiri-jirik se objevují (a mnohdy i v horší kvalitě) v týdenících jako "Báječná neděle" "Překvapení" "Napsáno životem" atd.... (všechny mi chodí na stůl, občas tím i prolistuju... jinak též doporučuju ten text písně, na kterou jsem dávala odkaz výše... je to píseň, ale...

 

 


<reagovat 
 jiri-jirik (Občasný) - 30.4.2007 > Quotidiana> Univerzálně ?? Ty si to nečetla pořádně, že.
<reagovat 
 jiri-jirik (Občasný) - 2.5.2007 > Quotidiana> Beru kritiku:"je to nudné a sou v tom hrubky", ale nemohu přijmout tvé subjektivní hodnocení aktérů příběhu, to je z tvé strany nevhodné.
<reagovat 
 maxima gali (Občasný) - 2.5.2007 > Quotidiana> 

tak k tej pesničke...

Ja som trochu zaujatá, lebo som s jirkom na jednom výlete bola.

Takže celý článok mi odráža atmosféru jeho konania a je to na hony vzdialené od pesničky.

Áno, on povie Jó holka... tak a tak, ale nie preto, že holka si niečo a on teraz trpí, či ako, ja ten článok nevnímam ako nesebarovnosť dvoch jedincov. Ja tam cítim aj onú nedefinovanú radosť z výletu, kde asi možno ... ten pôvodný aktér mohla byť ona, ja tam cítim pozitívum na ženu s kolom, lebo poznám jeho spôsob rozprávania.

Neviem, či sa vyjadrím dostatočne presne:

článok netreba čítať na efekt, ale ako holú skutočnosť, že takto to funguje.

A obaja sú spokojní, aktérka, čo si chcela niečo dokázať a spoluaktér, ktorý ako muž dal žene tú podporu, aby to bez šrámov v pohode dokázala.

To je realita, nie výsmech, ani nič podobné.

A je to písané pozitívne, nie ako v tej pesničke, že zbaviť sa príťaže...

 

Asi tak, a preto moc neverím, že je veľa vecí podobne napísaných.

A už vôbec nie podobne prežitých.

Muž so ženou si málokedy tak dobre rozumie, je to výnimka, nie pravidlo.

 


<reagovat 
 Quotidiana (Občasný) - 2.5.2007 > jiri-jirik> 

:S já aktéry nehodnotím... jen to, jaks je popsal...

jestli je to psané na základě nějaké životní zkušenosti, to fakt nevim a ani vědět nemůžu... ... nic osobního v tom neni - prostě pokud si myslím, že ně něco nudně napsaný, tak to neznamená, že si myslím, že autor (jako člověk) je nudný, nebo lidi v reálu jsou nudní...

já bych si nedovolila někde psát, že si myslím, že "maruška je asi úplně blbá husička, když šla v levo s pepíkem a ne v pravo s honzíkem" maximálně můžu říct, žes to napsal tak, že mi připadá, že tak jedná, ale marušku, pepík ani honzíka osobně neznám a žádný vztah nebo názor na ně nemám a tak je ani nehodnotím...

stejně tak to, že nehodnotím moc kladně tvoji povídku neznamená, že bych si myslela něco špatnýho o tobě... (jen tak, abych předešla dalším z obvyklých nedorozumění) .-)

peace


<reagovat 
 jiri-jirik (Občasný) - 2.5.2007 > Quotidiana> mám "bohužel" pár takovýchto kamarádů, kteří berou podobné slečny na podobné výlety


nejsem tvůj "bohužel kamarád" a moje kamarádka není "podobná slečna". To je celý, o nic víc mi nejde.
<reagovat 
Quotidiana (Občasný) - 2.5.2007 >

no tak jsem asi trochu ovlivněná tou písničkou, kterou mi zpíváme jedné kamarádce a rozhodně to není o tom, že bychom nechtěli aby na vandry chodila, nebo si mysleli, že se na ně nehodí... jde prostě o pocit, který asi z toho textu na první pohled nesálá... ale o jistou ironii ve stylu "kdybych mohl, tak tě za flašku rumu vyměním, ale jsem rád, že tu možnost nemám a že ty  jsi se mnou, navzdory všemu..." (no asi máme jiného interpreta - v jeho podání je ta písnička pozitivní)

 

- s jirkou jsem na výletě nebyla a i kdybych byla, nemá nebo by nemělo to mít vliv na to, co si myslím o tom, co napsal... prostě mne to nezaujalo a považuju to spíš za průměr toho, co jsem kdy četla (V porovnání s "falešným autostopem" např. je tohle prostě jen pěkný zápis z deníčku...) a dala jsem tomu málo bodů, protože na víc to podle mne není... pokud má většina jiný názor, tak s tím nic neudělám, nikoho o své pravdě přesvědšovat nechci a ani nebudu...

 

 - všechno co píšu se týká těch pár řádků, které tady jiri-jirik napsal, ne toho co se skutečně stalo, kdo u toho byl a cokoli jiného... vzhledem k tomu, že prostě znám spoustu lidí, kteří chodí na výlety a zažívají něco podobného, tak mi prostě nepřipadá, že muž se ženou si rozumí jen málokdy...

 

- prostě mám "bohužel" (pro autora - tedy, ne ve smyslu, že bych toho litovala) podobný kamarády, slýchávám jejich podobný historky a navíc mi na stůl chodí mraky časopisů "k nedělnímu kafičku" a jaksi nedokážu ocenit to, co mám na talíři téměr neustále :))

(asi tak jako kdyby vám dal někdo za úkol obodovat reklamu na prací prášek.... většina z nich je udělaná dobře, funguje ale pochybuju, že by jim někdo dal 5b i s doporučením a ještě si je nahrál na video, protože se v persilu tak svěle pere... :)) )


<reagovat 
 maxima gali (Občasný) - 4.5.2007 > Quotidiana> 

nie, rozhodne moje slová nemali byť o tom, že preto, že osobne viem...

ja len text čítam inak, lebo osobne viem

(to sa nedá ovplyvniť a ak to niekto tvrdí, že to vie, tak je mimo)

tvoje hodnotenie je v poriadku, a rozhodne nie sme nejaká väčšina

 

ja len viem, že ten text je o niečom inom, než o tom, ako si naň reagovala

jirko dosť hlboko študuje žensko-mužské otázky a vie ich odprostiť od serepetičiek, ide tak naholo

text vyznieva naozaj nezaujímavo, ale je to taká holopravda so širším záberom

to nie je príhoda, to je štúdium muž - žena

preto aj asi nazval kolekciu ako nazval

k tomu textu sa prepracoval po dlhoročných skúsenostiach, nie po nejakom zážitku a dosť to tak funguje

práveže

on tam napísal to fungovanie

on tam nenapísal, čo sa stalo

ja to tak vnímam

 

a keďže ho poznám, tuším, či viem, kam mieril

pravdou ale ostáva, že možno ešte nejaká tá drobnosť chýba aby to pojal aj bežný čitateľ

asi musí nejak na tom popracovať, aby sa to vyrisovalo, to čo tým chcel podať

 


<reagovat 
celej on (Občasný) - 4.5.2007 >

Mě to přišlo svižně napsáné a četlo se mi to pěkně. A z toho co jsem tady v poslední době četl to vůbec není špatné


Doporučil 
<reagovat 
šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 9.5.2007 > Jé...to znám, čim to asi bude? :o))))
Doporučil 
<reagovat 
Šílená svině (Občasný) - 2.5.2007 > -Povídka je pěkná.
-Hodnocení dvěm body neadekvátní, unáhlené.
-Příjemně používaný slang. Vtipná místa, obyčejný příjemný příběh - taková povídečka do souboru jiných podobných- kdyby jich bylo padesát na různá témata (slovenská holka, českej kluk a mezi nima takový vesele škádlivý tření) byla by to pěkná četba do vlaku - řekněme v kvartovém vydání.:)
- nejvíc líbil závěr "kolo napravo,holka nalevo", ale úplně nejlepší "hláška" je "seriem na vrchol". Bude to příjemná žába, ta slovenka -jel bych s ní klidně na vejlet.
-trochu vadí,že ten chlapec má na ní moc "navrch". Možná by bylo hezčí taky ho dostat "do úzkých".
4-5
Body: 4
<reagovat 
 jiri-jirik (Občasný) - 2.5.2007 > Šílená svině> Kotva mě tlačí do zadku a lyže furt jedou kam nemaj.
„Veď se uvolni“
Spad sem hned, jak sem to udělal. Takovejch prachů a vyhodí mě to v půlce kopce. Akorát sem se voprášil, když přijela a hnedle sem se voprašoval zas.
„Seš v poriadku??“ blbej dotaz
„Jo“
Moje natvrdlý ego, vodrazil sem se moc prudce z moc prudkého svahu. Deset metrů sem brzdil hubou.
„Nesměj se potvoro !!“
Neslyší mě, směje se nestoudně a nahlas.
Na jednu mou jízdu jela vona dvakrát. Večer sem vrátil lyže a napastoval sem si běžky.

<reagovat 
 Čtenář - 19.5.2007 > Šílená svině> no slang, more!
<reagovat 
 Šílená svině (Občasný) - 3.5.2007 > jiri-jirik> Může být...
<reagovat 
Lamarski (Občasný) - 20.6.2007 > ...že by inspirace v Ostravaku Ostravskem?:) ale jo*
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
Zpátky   
2 (3)
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter