Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 23.4.
Vojtěch
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Člověk s neskonalou láskou ke svému okolí z kolekce Prchlavky
Autor: celej on (Občasný) - publikováno 8.5.2007 (14:42:29)
Pokračování>

Stojí u přechodu, krok dva od silnice, celý zamyšlený. Umaštěný vlasy mu pevně svírají mozkovnu. Spodní čelist bouřlivě poletuje ze strany na stranu, nahoru a dolů. Zrcadlovky napasované až na kořen nosu vypoukle odrážejí svět kolem. Auta se mu míhají před obličejem. Vybírá si.

Skoro slyšitelně si říká: „Tohle by šlo. No, ale támhle to by bylo ještě lepší. Ne, ne, ne počkat. Támhle to je úplně nej.“ Zadívá se vášnivě směrem k plně rozjetému transitu.

„Jen škoda, že jede po druhé straně, z toho by nebyl žádná sranda.“ Uzavíra situaci.

Znovu se podívá na tu odpudivou dvojku společensky přijatelných lidiček. On fešák. Ona fešanda. Oba se smějí, šahají na sebe, zase se smějí, líbají se a zase na sebe chmatají.

Jak krásné by bylo, kdyby je ohodil cákanec krve a trhanec masa. Mohl by skočit pod nějaké rychlé auto a rozcákl by se po celém tom namlouvacím rituálu.

Usmál se. Bylo by to opravdu fajn strávené dopoledne. Viděl se jak sprška z kousků jeho těla přistává na bílé mikině té holčiny.

„Ha ha ha!“ vydal ze sebe.

Ale nic pořádně rozjetého, co by aspoň slibovalo šanci docáknout až na ten páreček nejelo. Takže nuda. Přešel ulici a vydal se do práce. Aspoň, že tam jde naposled.

Dneska je nějak přecitlivělý. Po delší době zaznamenal, že ho štve i jízda tramvají. Všechny ty opice. Tramvaj je jimi přeplněna. Nejvíc to jde poznat na všech, co za jízdy musí stát. Pokaždé, když tramvaj zrychlí nebo naopak zpomalí, se začnou houpat ze strany na stranu jako šimpanzi ve větvích.

Z pohodové projížďky se tak rázem stane pěkná fuška, protože on se přece nebude houpat. Místa k sezení jsou neoddiskutovatelně obsazená. Důchodci. Jak ty nesnáší. Nejraději by je všechny nechal sedět. Jen ať se pěkně posadí, když je to jejich smysl života. Ty tramvaje plné sedících a dokonale šťastných vrásek, jak jim říká, by jezdili po kolejích do krematorii. Z něj by vyjela jedna velká urnička. Prostě efektivnost.

Navíc mu ten nápad přišel ve všech směrech revoluční. V tramvajích by si lidi mohly sednout a nemusely by odhalovat svojí primitivnost. Hřbitovy by taky nepřetékaly. Státní pokladnu by nezatěžovaly důchody. Prostě bájo.

„Ha ha ha!“ Pobavila ho ta myšlenka.

Bohužel vrátil se nohami na zem. Rozhodl se pozorovat bábi, když vůz projížděl kolem kostela. Jedna se pokřižovala a vzdychla. Dvě jiné vzdychly, přestaly ševelivě pomlouvat známé a odvrátily se na jinou stranu. Miluje, jak kostel působí na svědomí soudružek. Je to jako když člověk posvítí ultrafialovým světlem na peníze. Každý se nějak vybarví. Mladá členky KSČ si na stáří už nejsou vůbec tak jistý soudruhy Stalinem a Gottwaldem. A začínají se bát a to se mu líbí. Cítí ten strach i přes laciné kolínské, které na sebe po ránu plácají.

Uvolnilo se místo k sezení. Rychle ho zabral a po zbytek cesty se bavil představou, že má v ruce pistoli. Ukazováček a prsteníček výhružně vytyčil do tvaru hlavně a palec poskakoval při každém výstřelu. V jeho očích držel pořádnou bouchačku a právě s ní napálil do tlusťocha sedícího před ním. Kulka zabrnkala umíráček o nadýmající se střeva nenažrance. Druhá rána ohodila všechno kolem tukem, který z ran vytékal jako když se rozbije sklenice s medem. Rozstřílel ho na sračky a cáry.

„Ha ha ha!“ Ozvalo se na celou tramvaj místo výstřelů.

Každá sranda musí jednou skončit a pro tentokrát to znamenalo výstupní stanice. Nechal špekouna špekounem a šel.

Práci zase zvládl udělat za půl hodiny. Musel obvolat jakési podniky a sladce se jich na něco zeptat. Měl to naučené a jel to jako kafemlejnek.

„Dobrý den, můžu na vás mít prosbičku? Neruším vás u obídku? Nepapáte něco? – Ne? Nic no to je mi vás líto. Potřeboval bych od vás službičkou, ale jenom takovou maličkatou...“

Ještě mu v hlavě chvíli dunělo „no puti puti puti.“ Jakmile se vzpamatoval vrátil se ke svému oblíbenému programu.

Hledat úchylky. Každý nějakou má. Všichni jsou totiž úchylné opice. V každém pořádném Českém filmu to tvrdí a je to pravda. Na jiné filmy se není třeba dívat. České řeknou kde jsi a co se kolem děje. A posledních deset let palčivě upozorňují na uchyláky. Každá pokladní v obchodě, chlápek co ti vezme vypité lahváče všichni z té své obyčejnosti zešíleli.

Jeho pozorovací akce celou problematiku jen potvrzují. Tak třeba tady v kanceláři. Černovlasá prsatá holka, normálně celkem příjemná se pustila do jabka. Nejdřív nožíkem ořeže slupku. Pak spirálovitě ohlodá dužinu jako nějakou kost a nakonec do sebe doslova nasaje i tu slupku. O to se ani nezmiňuje o tom, že nosí minisukni, obrovský výstřih a spala snad ze všemi z práce.

Chlápek v košili se musí co dvě minuty poškrábat na zátylku. Při rozhovorech s kolegy si na zátylku mačká vyrážky. A to je mu přes třicet.

Nic neušlo jeho nekompresnímu periskopu, kterým otáčel kolem dokola uprostřed obrovské kanceláře. A právě tady se mu zrodil bezvadný plán. Tyhle ženský a perferzáci potřebují pořádně vytahat za uši. Přemýšlel o plynu v klimatizaci, ale to je hnus, o bombě, ale to by se musel odstřelit a to by nebyla žádná legrace. Všechny by vzal k čertu sebou a to by ho nebavilo.

Zbývalo něco velkolepého, něco důmyslného a zničujícího. Nechce vyhladit celé lidstvo to ne. Chtěl by ale, aby všichni ti prostopášníci dostali pořádně po prdeli. Protože nemohl na nic zajímavého přijít, a mihlo se mu hlavou jen cosi o odsunu někam kde i moře zamrzá a kde by nad nimi mohl stát jako vrchní dráp a práskat je bičem přes zadky, musel se spokojit s tím, že na to jednou přijde. Ví jen to že to musí naplánovat na čtvrtek. Proč zrovna ten den? Na Nově jsou seriály, na jedničce to stojí taky za prd a o Primě se raději nevyjadřuje.

Za chvíli si jde pro posudek. Kvůli tomu se zaměstnal. Rád si o sobě pročítá ty milé žvástíky z pera nějakého pakouna v kvádru.

A už si ho volají.

„Dobrý den, moc vás tady vítám, tak vy už se s námi loučíte?“

„Ano.“

„Tak to je mi opravdu líto. Chcete určitě napsat nějaký posudek, jak jste mi to psal do mailu, viďte?“

„Ano.“

„Nemáte u sebe propisku?“

„Ne.“

„Nevadí, nevadí, já si nějakou vyštrachám. No vida, tak tady je! Co vám tam napsat? Něco pěkného samozřejmě, že ano?“

„Ano.“

„Tak to máte mít – Vzorový zaměstnanec, který pracoval více než kvalitně, v kolektivu si ho oblíbili. Svojí práci zvládal skvěle. Navíc se uvedl i jako hodný a milý člověk s neskonalou láskou ke svému okolí.“



Poznámky k tomuto příspěvku
ztratila (Stálý) - 9.5.2007 > Je to nezralý, kostrbatý jazykově i situačně. Navíc místy nepříjemně patetický - a já v poslední době patos úplně nezavrhuju, ale musí být funkční. Tady je spíš nejlepší možnou variantou. Otázkou je, proč to sem dáváš, když sám víš. Už ten základní postoj "je to sračka" je dost nesympatickej. Já mám pocit, že člověk píše, protože mu to alespoŇ do určitý míry umožní něco vyjádřit. Pokud píše blbě a žije s tím, že píše blbě... :(
<reagovat 
 celej on (Občasný) - 9.5.2007 > ztratila> Funknčí patos? WOW! Prosím tě pisni mi kde přesně ten patos v tomto textu je. Dík.
Postoj je to sračka jsem nikde nenaznačoval. Spíš, že to nemám tendence kandidovat na nobelovku:)
Prostě odechová záležitost kterou jsem si šmudlil jen tak pro srandu.
<reagovat 
ztratila (Stálý) - 10.5.2007 >

Pro mě patos začíná větou "Po delší době zaznamenal, že ho štve i jízda tramvají."

 

Jistý patos v tom opravdu cítím. Ale obecně jde spíš především o šustění papírem, kostrbatost situační i jazykovou - pronikající ale i do úvahových pasáží.

 

Můžeš s tím dělat jediné: hodně číst a psát a hodně se dívat kolem sebe.

 

Pokud uvedeš mizerný text slovy "je to mizerné", nechápu, co čekáš...  


<reagovat 
 celej on (Občasný) - 10.5.2007 > ztratila> No hele nechci nijak napadat tvoje vnímání slova patos, ale příjde mi, že se začíná používat stejně zprovanovaně jako komerce nebo privatizace...

Jinak nechápu stejně. Tvůj postej je jak sama píšeš obecný a rada typu: Hodně číst hodně psát to jen dosvědčuje. Z toho si moc nevemu, protože sám jsem tuhle radu tady rozdával. Jenomže čtrnáctiletým. Já už jsem dejme tomu hodně četl a hodně psal. Prchlavky jsou pak jedním z vysledku toho "hodně psaní".
Pokud mi na to napíšeš, že mám dál hodně psát budu a nic se nezmění.
Tím tě chci požádat o přesnější lokalizaci problému- situační kostrbatosti, úvahy a šustění papírem. Pokud budeš mít čas a chut pisni mi i tvé chápání slova patos, to abych věděl jestli mám být uražený nebo co:)

Mizerný text jsem schávlně uvedl jako mizerný, aby jste to rovnou věděli a nebáli se kritizovat. Podívášli se totiž do historie tak nejoblíbenější a nejdiskutovanější próza je ta mizerná (třeba moje nej mizernost - Milenci a mor) a pak členů zdejší déčkovací mafie - ale ta už je ostatními hodnocena váhavě(důkaz je poslední práce stanislava)
<reagovat 
Quotidiana (Občasný) - 9.5.2007 >

a o co ti vlastně jde...???

sám přiznáváš, že tenhle výtvor za moc nestojí (takže se nemůžeme rádobyvěcně a umělecky hádat nad tím, jestli hloupí čtenáři nechápou genialitu skrytou uvnitř nebo jestli tam nic skrytého není),

navíc si myslím, že sám hodnotíš příspěvky jiných dost trefně a dobře na to, abys poznal co tomuhle textu chybí nebo přebívá, aby bylo možné ho považovat za skvělý...

čili omezím se na tom, že je to nuda číst a byla bych radši, kdybys namísto rozšiřování místního šedého průměru napsal a publikoval něco nadprůměrného :)) (nebo alespoň něco, o čem sám nebudeš tvrdit, že to nestojí za nic)


Body: 2
<reagovat 
 celej on (Občasný) - 9.5.2007 > Quotidiana> :) Zkusím nezklamat pro příště.
No i tohle má dejme tomu hlubší myšlenku( v podslední době jede každý na vlastní triko a nějak se nedívá kolem sebe - takže nevidí magora, kterému píše hodnocení), ale už v úvodu jsem si nedělal nároky na umělecký text, což vás dámy asi rozhodilo.
Navíc celou tuhle kolekci jsem nazval Prchlavky a to proto že to nepovažuju za povídky. Prchlavka je pro mě jak jsem psal do kritiky jiných autorů cosi prchavého, prchavý dojem, zážitek a styl. Krátky textík.

<reagovat 
 Quotidiana (Občasný) - 10.5.2007 > celej on> 

ale jo, název prchlavky je podle mně dost výstižný

já se necítím rozhozena, ale spíš zklamána - myslím, že máš na víc a byla bych ráda, kdyby se tady to VÍC víc vyskytovalo :))


<reagovat 
 celej on (Občasný) - 10.5.2007 > Quotidiana> neboj pracuji i na povídkách, ale říkal jsem si, že jsem sem dlouho nic nehodil. Proto jsem se rozhodl, že sem nahážu i mé oddechové záležitosti, na kterých nechci stavět svojí kariéru.

Jo a jsem rád, že se líbí "prchlavky". Chci s tím na kongresu mezinárodních spisovatelů konkurovat Hrabalovu "pábení":)
<reagovat 
ztratila (Stálý) - 11.5.2007 >

Jak už jsem vysvětlila v předchozí reakci, moje vnímání slova patos v tomto případě diskutabilní samozřejmě je. Navíc – já patos (podobně jako klišé) úplně nezavrhuju, jde jen o to, jak se s ním pracuje.

Moje rada byla samozřejmě obecná, ale tenhle text (jako ostatně další věci, které jsem od tebe četla), na mě působí nevypsaně. Křečovitě, šroubovaně, šustí papírem.

To platí i o tomhle textu. A nejde ani tak o tu výchozí situaci (která může být i zajímavá), spíš o zpracování. Všechny ty mělké myšlenkové pochody hlavní postavy… A proto si myslím, že bys měl hodně číst a hodně psát. A třeba spíš číst…

Navíc – v próze prostě věk většinou hraje poměrně výraznou roli. Vedle empatie a jazykového citu potřebuje autor i nějaké zkušenosti. Samozřejmě existují i výrazní čtrnáctiletí autoři a velmi špatní padesátiletí grafomani…

S tím mizerným textem sis asi trochu dělal legraci, protože na Totemu se děje leccos, ale že by se někdo bál kritizovat… J Z historie se mi vybaví výborné povídky zirael, Sklenářovy texty (minimálně průměrné), v žánru zajímavé věci Rony Rubinek a z poslední doby text Patrika Linharta, potom třeba Luk Malér, který má taky hodně do sebe. Jinak, protože jsem byla několik měsíců pracovně skoro mimo, nevím, kdo ej momentálně členem déčkující mafie. Že by to byl stanislav se mi nezdá. Poslední komiks, kreslený jeho synem mi přijde roztomilý.


<reagovat 
 celej on (Občasný) - 11.5.2007 > ztratila> 

Zareaguju na ten druhý a následný odstavec... první mi příjde opětovné vaření z vody, kde nic nového neříkáš.

Mělké myšlenkové pochody - no nevím co říct, protože zase přesně nevím o čem mluvíš. Ale postava neni genius, takže nevím proč by neměla mít mělké myšlenkové pochody. To by mě zaváně jak říkáš papírem, kdyby každý filosofoval. Oni ti lidé s mělkými myšlenkovými pochody prostě jsou.K číst a psát se nebudu vyjadřovat to je tak neskutečně univerzální rada, jak jsem napsal pro totální začátečníky, za kterého se nepovažuju a když něco píšu tak už většinou vím proč to tak píšu atd.

Na totemu se děje leccos to je pravda a jeho úroven klesá. To je jeden z důvodů proč jsem dávám i tohle. Prostě protože se vedle kolegů s tím necítím trpaně. Dřív tady byli kvaltní autoři a kvalitní povídky (což pro mě znamená i jistá délka). Dnes se tady nic delšího moc nečte. Největší čtenářskou účast slaví tyto krátké prchavky. Z autorů, které jsi jmenovala se shodnem tak na Rony a možná i zirael ostatní mě neoslovili.

 


<reagovat 
 celej on (Občasný) - 11.5.2007 > ztratila> 

Zareaguju na ten druhý a následný odstavec... první mi příjde opětovné vaření z vody, kde nic nového neříkáš.

Mělké myšlenkové pochody - no nevím co říct, protože zase přesně nevím o čem mluvíš. Ale postava neni genius, takže nevím proč by neměla mít mělké myšlenkové pochody. To by mě zaváně jak říkáš papírem, kdyby každý filosofoval. Oni ti lidé s mělkými myšlenkovými pochody prostě jsou.K číst a psát se nebudu vyjadřovat to je tak neskutečně univerzální rada, jak jsem napsal pro totální začátečníky, za kterého se nepovažuju a když něco píšu tak už většinou vím proč to tak píšu atd.

Na totemu se děje leccos to je pravda a jeho úroven klesá. To je jeden z důvodů proč jsem dávám i tohle. Prostě protože se vedle kolegů s tím necítím trpaně. Dřív tady byli kvaltní autoři a kvalitní povídky (což pro mě znamená i jistá délka). Dnes se tady nic delšího moc nečte. Největší čtenářskou účast slaví tyto krátké prchavky. Z autorů, které jsi jmenovala se shodnem tak na Rony a možná i zirael ostatní mě neoslovili.

 


<reagovat 
ztratila (Stálý) - 11.5.2007 >  

Trochu problém mám s tím, že tahle komunikace nemá pointu. Já napíšu svůj názor a ty se mi ho pokusíš vyvrátit. Já zase zaargumentuju a ty zase vyvracíš. Ať už má pravdu kdokoli z nás – popřípadě je-li jako v mnoha případech někde uprostřed – nemůžeme se nikdy shodnout, protože fungujeme jako dvě různoběžky.





Mělké myšlení. Možná na rozdíl od tebe vidím rozdíl mezi dobře napsaným příběhem o člověku s mělkým myšlením a špatně napsaným příběhem o člověku s jakýmkoli myšlením. A tvůj příběh je mělký, povrchní, kostrbatý. Ty se možná za začátečníka nepovažuješ, já tě za něj považuju. Stejně tak za něj považuju sebe, ačkoli mám toho za sebou víc, včetně odmítnutých námluv s nakladatelstvím:)

Próza na internetu je obecně méně rozšířená i méně kvalitní, z důvodů, které jsme si na mnoha místech mnohokrát vyložili (viz fóra). Ale i tak se tu najdou kvalitní autoři. Napadl mě třeba ještě Max Bubák, Janele z Liků by byla výtečná prozaička, kdyby psalasoustavně, Antiutilitaristka tu je, Petr Měrka... Opět na rodzdíl od tebe rozlišuju mezi jakousi obecnou úrovnía vlastním vkusem. Čili psaní Rony Rubinek mě samotnou nikdy moc neoslovovalo, ale musela jsem uznat, že ve svém žánru je ve zdejším kontextu naprůměrná – a navíc na sobě hodně pracuje a viditelně se zlepšuje.

Délka textu o jeho kvalitě nic neříká. Výmluva „je to blbý a já to sem dávám, protože i ostatní jsou blbý, a tak to bude mít sukces“ je poměrně laciná, ale je to tvoje volba.


<reagovat 
 celej on (Občasný) - 11.5.2007 > ztratila> 

Výmluva to neni... podle mě jde o správné načasování:)

O ano ja posuzuji podle mého vkusu, ostatně jinak originalitu, styl a děj snad ani nemůžu . Obecná úroveň v literatuře:)))) Jo jo. Škatulky, formuláře...

No vidiš mě zas více oslovila Rony.

Mimochodem samozřejmě že jsme začátečníci... ale to je hra se slovy. Snad víš jak jsem to myslel. (námlouvat nakladatelství klidně můžu začít taky, jen jsem srab:)

 

Ne víš co podle mě pravda neni úprostřed, ta prostě neni. Každý má to svoje. Jako anglická a francouzká zahrada. Já se jen pokoušel vcítit do tvého posteje a vědet co ti vadí abych s tím dokázal pracovat (to neznamená napravit). Jenže prostě slova jsou symboly a tvoje fráze jsou stejné a každý si je pochopí po svém.


<reagovat 
step (Občasný) - 10.5.2007 > hlavne sa tu prilis casto opakuje ten isty motiv. Myslim ze uz po stvrtine textu bolo postava toho typka hrubo nacrtnuta ale nakoniec z toho vobec nevypadlo ze by bol magor...
<reagovat 
 celej on (Občasný) - 10.5.2007 > canis lupus> nevypadadlo z toho že je to magor? Hmm tak pak už nevím co je magor:)
<reagovat 
 step (Občasný) - 11.5.2007 > celej on> to je tym ze tie komentare ktore vedie vyzeraju skor na totalne znudeneho typka a nie na magora (v zmysle ze by ho zavreli do liecebne)...v tom vidim zakaldny problem
<reagovat 
 celej on (Občasný) - 12.5.2007 > canis lupus> 

základní problém v tom vidim taky... já jsem toho názoru, že takový lidi by měli psychiatra mít. a právě ten nezájem společnosti způsobuje tragédie.


<reagovat 
 step (Občasný) - 12.5.2007 > celej on> fajn

ale mieril som skor na to ze sa ti nepodarilo vykreslit toho typka tak aby bolo jasne ze tie komentare nie su len o tom ze ventiluje cosi...ale prosto len to ze je skutocne psychicky chory...inymi slovami sa ti nepodarilo vykreslit charakter tej postavy (a to mozno preto ze stale opakujes postup typu: niekde je a vedie vnutorne komentare, to ale jeho charakter pre citatela nikam neposuva)

inac btw. s niektorymi ludmi na toteme sa neoplati viest diskusie...snad tusis kam tym mierim
<reagovat 
 celej on (Občasný) - 12.5.2007 > canis lupus> no jestli to vidíš takhle, pak je to určitě jisté mé pochybení. Možná je to krátkostí textu, možná nedostatkem talentu nebo péče. každopádně děkuji za komentář.
<reagovat 
ztratila (Stálý) - 12.5.2007 >  

Tahle diskuse opravdu nemá žádný smysl a nikam nevede.


Prostě k tobě mluvím jako člověk z jiného levelu.


A myslím, že se vymlouváš nebo jsi prostě hloupý, protože člověk se obvykle snaží dělat věci co nejlíp. Nebo se ironicky snaží stávající systém různě deformovat – to jej ovšem musí do jisté míry ovládnout. Ty zatím nejsi (i ve svých nejlepších věcech) víc než průměrný. Což se může změnit, ale taky nemusí.


Umění je samozřejmě do velké míry subjektivní. Ale není subjektivní úplně. Opravdu v něm existují určité zákonitosti, pravidla, úrovně. Těch si nemusíš všímat jako autor, který jen píše a o nic víc se nestará. Pokud jsi ale autor, který chce (nejen o svém) psaní nějak diskutovat... Máš názory jako hlupák nebo nezralé jablíčko.


<reagovat 
 celej on (Občasný) - 12.5.2007 > ztratila> 

Asi nemá opravdu jiný smysl než ten, že na mě děláš ramena. Ja k lidem, kteří si přečtou můj příspěvek a ještě mi ho okomentujou (jakkoliv) chová hluboký respekt. Nemám rád týpky, které si přečteš a třeba jim i poradíš a oni tě pak fuckujou a prohání tě, aby si vysvětlovala co a jak si myslela. No a to je důvod proč se snažím být vstřícnej i k tobě. Možná se blbě ptám, ale to proto, že opravdu netuším smysl tvých výtek (ostatně skoro by stálo za to mrknout se jestli si někdy použila jiné, než ty tvé magické formulky...).

 

Co se týče co nejlépe...pokud něco nechápeš, tak to neznamená, že ten druhý je hloupý nebo se vymlouvá. Tvoje hodnocení průměrnosti no.... já nevím, já to prostě takhle neberu víš... jako že bych vzal pravítko přeměřil tím samým tohle a pak i tam to. Ale někdo to prostě potřebuje, musí mít tu jistotu jasné míry. Tihle borci, by ale měli dělat stavařinu.


<reagovat 
ztratila (Stálý) - 12.5.2007 >  

Samozřejmě to může vypadat tak, jak říkáš. Dělat ramena na tebe nechci. Řekněme, že mám před tebou náskok věkem i zkušenostmi.

Smysl mých výtek? Pro mě nejsi žádný spisovatel. Jsi člověk, který se pokouší psát a musí na sobě ještě hodně makat, aby byl dobrý. Vím, že už to děláš a že psaní je pro tebe hodně důležité – ale z mého pohledu to pořád nestačí. Problém netu trochu je, že tu nehraje roli talent. Spojuje nás všechny chuť psát – ale talent... A proto se realizuju hlavně mimo něj.

Moje hodnocení průměrnosti? Někdo umí psát, někdo ne. Někdo umí kreslit a někdo nakreslí koně jako neurčitou skvrnu. Někdo umí šplhat a někomu zadek nedovolí odlepit se od země...

Z mého pohledu děláš to, co výše kritizuješ. Nenecháš kritiku na pokoji, máš potřebu ji argumentačně přebít. Jakkoli. Samozřejmě, že normální člověk vstřebává kritiku hůř než pochvalu. A já se instinktivně začínám hned bránit. Ale osvědčilo se mi se proti ní hned nevymezovat. Některé výtky svých známých a kamarádů a ostatních nebožáků, co je to nutím číst, docela tiše za nějakou dobu vstřebám.


<reagovat 
 celej on (Občasný) - 14.5.2007 > ztratila> Já pro sebe taky nejsem žádnej spisovatel:) To bych nechodil na totem...
Tvojí kritiku - snažím se jí jen pochopit. Nic víc. Jinak já jsem člověk celkem dost nedůvěřivej... já naopak mám problémy s pochvalami... s kritikou mám aspoň tu jistotu, že na ní něco pravdy vždycky je.
<reagovat 
ztratila (Stálý) - 14.5.2007 > Tak.]
<reagovat 
Lamarski (Občasný) - 12.7.2007 > Ta debata dole je tedy výživnější než tvá povídka, ale přečtu si ji;)
<reagovat 
 celej on (Občasný) - 12.7.2007 > Lamarski> skoro nestojí za to číst:) Byl to takový nápadek... blbost. Ale rozproudilo to tady vody. Zkus si přečíst třeba Ondřejův sešup, tam by mě víc zajímal názor, ale zase je to dlouhé:(
<reagovat 
Lamarski (Občasný) - 12.7.2007 > Cákanec krve a trhanec masa? No to mě pobavilo. Taky že bys důchadce nechal sedět (chvíli mi trvalo než mi to došlo). Uznávám, že nejsem objektivní po přečtení debaty, ale vcelku jsem se smála od začátku do konce. Možná to, ale nemělo být směšný. Na druhou stranu, snažila jsem se být i objektivní a místy to možná je tak nějak naivní (neruším u obídku, nepapáte...) A vzhledem k tomu, že od tebe znám fakt super věci, tak radši nebudu ani bodovat:))
<reagovat 
 celej on (Občasný) - 12.7.2007 > Lamarski> Sranda to měla být v první řadě:) Ale s tichým dozvukem, že takový lidi kolem nás jsou. Díky za přečtení a komentář.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
(1) 2
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter