Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 6.6.
Norbert
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Výtvarno, kresby
 > Výtvarno, kresby
 > Kresby, skici
 > Malby
 > Koláže
 > Klasická grafika
 > Ilustrace
 > Blbůstky-pokusy
 > Experimenty
 > Prostorové objekty
 > Teorie, historie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
mandala tyrkys
Autor: Satyam (Občasný) - publikováno 13.5.2007 (00:43:09)


 Satyam (Občasný) - 13.5.2007 > Prokletí> Mýliš sa, keď povieš - Proto se pravé mandaly sypou z barveného písku, aby se po sestavení zase rozsypaly. Pravé mandaly - to obnáša celé spektrum kruhovitých a štvorcových obrazcov. Mandaly ľudia intuitívne tvorili už pred desiatkamiticícimi rokmi - zo skál, zo stromov, z rastlín, dokonca vnútorností... z akéhokoľvek materiálu. O Stavbách - mandalách ani nehovorím - vnímavý človek vidí mandalu aj vo vodných kruhoch a výroch, v oblohe, alebo našej Zemi... ani nie vidí, ako cíti všetku tú mandalu... alebo sa pozri na vzory potlačí tkanín, kobercov atd.. to že sa implantuje do bežného života aj umelecky spracovaná mandala, ako nejaká sériová výroba, za to môže spôsob života - moderné technológie, možnosti duplikácie a blabla... Keď už sme pri tej kalačakre mandale, nedá mi: je to vysokoduchovná záležitosť.. nepopieram.. ale zas - neobmedzuj najvyššie umenie na jediné možné - existuje rôzny stupeň duchovenstva a tak aj kresba mandaly má svoje miesto vo svete.. ináč by nevznikali aj napríklad fraktály tvorené na pc a podobne.. vnášané do bežného života. Európania sú obkolesení mandalou tak, ako všetci ľudia na Zemi predsa - kde sa len pozrieš, samá mandala.. Napríklad v kostoloch - sklenené vitráže - nepovedz, že nemajú svoje čaro.. alebo maľované nádobí /po česky/, fontány - takýmito prácami sa zaoberajú rôzni ľudia - ale hlavne: umelci.. tak prečo nie aj napríklad maľovaný hodváb a kresba? Má tu svoje miesto.. je to umenie rovnocenné s každým iným. Má svoju abstrakciu aj realitu, ide z duše, prikladajú sa k sebe farby a tvary, alebo aj netvary..je milión spôsobov tak ako v klasickom umení, ako mandalu prezentovať aj širokej verejnosti.. Tak ako je umenie prázdne a nacvičené alebo vypovedajúce, oslovujúce, tak aj mandala môže spĺňať aj tie naj-kritériá...
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli Satyam
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Zařazeno v Galerii  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter