Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pondělí 29.4.
Robert
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
KRÁVY
Autor: člověk (Občasný) - publikováno 10.3.2002 (00:16:06)
Fejeton : KRÁVY


U dřevěné ohrady ze země vyvěral obrovský dub, jehož šedé kořeny se obnažené plazily a kroutily trávou jako prsty obří lesní ruky, nebo jako žíly vedoucí život a sbíhající se v nekonečné záplavě lístků a jejich zelenkavých stínů. Rád bych vás potěšil pokračováním lyrického líčení liduprázdné krajiny, ale musím vás zklamat. Poblíž té ohrady stálo několik lidských postav a mezi nimi i já (čímž se veškeré poetično rozplývá jako pára nad hrncem). Chtěli jsme alespoň částečně zachovat křehkou atmosféru klidné přírodní selanky a nerozbíjet ji hlasitým křikem a smíchem. Opírali jsme se nehlučně o sluncem rozpukanou kůru klád a očarovaně sledovali stádo krav pasoucí se kousek od nás.
V porovnání s lidmi se chovaly velmi klidně a ukázněně. Otočily hlavy, dívaly se na nás, měly tak krásné oči, pořád něco žvýkaly a dívaly se líp než člověk. Jedna se přiblížila k ohradě tak blízko, že jsem se jí mohl nataženou rukou dotknout. Kývala obrovskou hlavou, vděčně si ode mě vzala trs trávy, unyle mrkala velkýma něžnýma očima a předstírala, že se do mě zrovna zamilovala. Položil jsem dlaň na její hlavu s krásnou jemnou kůží a cítil jsem, jak z ní do mě proudí taková zvláštní hřejivá síla, podobná té jaká prostupovala zase ze mě do ní. Chvíli jsem tonul pohledem v jejích sametově hnědých kravských očích a skoro jsem se až lekl, jak krásně a zamilovaně se pořád koukala.
Přestal jsem chápat, proč se ,,kráva" používá jako hrubá nadávka a ne jako nejhezčí lichotka. Krávy asi vůbec netuší, že si jejich jménem lidi nadávají, jinak by kvůli tomu určitě brečely. Možná to ani nevíte (asi ne),ale krávy skutečně dokážou brečet. Třeba když krávě odvádějí z chlíva telátko, brečí a po tvářích se jí koulejí veliké smutné slzy, smutnější než slzy člověka. Člověk je oproti krávám a všem zvířatům ve výhodě, protože kromě toho, že občas brečí , se jako jediný na světě dovede smát a krávy umí jenom brečet. Ne, že by snad neuměly mít radost, ale smát se může jenom člověk. Naštěstí. Myslím, že ani netoužím po světě, ve kterém by se krávy v kravíně smály kdejakým kravinám, až by se za bachor popadaly, a kde by pejsci a kočičky v pořadu ,,Chcete mě" házeli do kamery rozesmáté americké úsměvy z náruče Marty Kubišové. Veškerá zvířecí (nechce se mi použít slovo ,,animální") nevinnost a roztomilost by se vytratila.
Jistě mi dáte za pravdu, že byť se krávy smát neumějí, není věta : ,,Nesměj se tady jak kráva," žádnou ojedinělou vzácností. Nejsem si zcela jist, zda s teorií "kráva = lichotka" prorazím ve všedním životě, ale pokusím se. Nevím, nevím, jestli se na schůzce s příjemnou hezkou holkou komliment "chováš se jako kráva" nebo "díváš se jak kráva" setká s úspěchem. Těžko. Slovo kráva patří do slovníku po bok hanlivě zabarvených slov už příliš dlouho. Zajímalo by mě, kdo s tím začal první, ale dnes už toho vola asi nevypátráme.
"Krávu" lze směle použít i tam, chceme-li bodře vyjádřit, že je něco nešikovně rozměrné. Ať už se jedná o "skříň jako krávu", "auto jako krávu" nebo o rybářské (méně časté) " kapr jako kráva"(taková ryba má zřejmě hovězí maso). A pojďme do krajností " vůl jako kráva".Chudinky kravičky. Vůbec se jim nedivím, že se z toho některé zbláznily. Kdo by z toho nebyl šílený? Bojím se dne, kdy všechno pochopí, začnou se ohánět diskriminací a potáhnou všechny sborem za tím prvním volem do Indie, protože tam jsou krávy svaté.
Chci jim jenom vzkázat, že kvůli mě se stěhovat nemusí, protože já, až příště někoho oslovím: ,,krávo",bude to někdo citlivý, jemný, roztomilý, hodný, s neskutečně krásnýma očima. Hromadného odlivu krav se tedy nebojím. Spíš se obávám, že potom od oné citlivé jemné hodné dívky s nemírně krásnýma očima dostanu pár facek.























Poznámky k tomuto příspěvku
m6k (Občasný) - 10.3.2002 > Myšlenka "kravích lichotek" se mi líbí. Ale s větami, začínající slovy: "Jistě mi dáte za pravdu" zásadně nesouhlasím. Jistě mi dáš za pravdu.
<reagovat 
Kapucín (Občasný) - 11.3.2002 > Místy úsměvné, místy příliš popisné. Ale kráva, která "předstírala, že se do mě zrovna zamilovala", ta mě teda dostala. :o)
Body: 3
<reagovat 
čtenář David - 11.3.2002 > je to zase neco jinyho,nez co jsem zatim cetl.Neotrele.Jenom me docela mrzelo,ze uz je konec,kdyz jsem to docetl.Cetl jsem to jednim dechema najednou byl konec.
Body: 5
<reagovat 
čtenář petra - 13.3.2002 > :-))))
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + dvě ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter