Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Hudba
 > Hudba
 > Profily
 > Recenze
 > Zajímavosti
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Barevné vzrušení (Z.Navarová + KOA)
Autor: Kremel Kryštof (Občasný) - publikováno 14.3.2002 (00:08:22), v časopise 15.3.2002

 


Nerezavějící Zuzana Navarová se skupinou KOA vyprodukovala již třetí společné album. Jmenuje se Barvy všecky a pokud se do něj posluchači ponoří, pak se jím mohou nechat unést.
Předešlá dvě alba Skleněná vrba i Zelené album (živá nahrávka), měla u fanoušků folku celkem výraznou odezvu. Zájem o ně byl možná zapříčiněn zvědavostí, jak se po odchodu z Nerezu promění Zuzaniny tvůrčí schopnosti. Právě Barvy všecky však ujišťují, že o kvalitách drobné ženy s brýlemi se už nemusí a vlastně ani nemůže pochybovat.
Tři písně napsal Mário Bihári, jenž nahradil Ivana Gutiérreze na postu zpěváka. Ostatních jedenáct textů jsou v režii Zuzany Navarové a pod skladbou Taši delé je jako spoluautor uveden Ivan Gutiérrez.
Album je pestré hlavně díky množství jazyků. Zní na něm romština, arabština, maďarština či polština. České verše ale v písních stále hrají prim. O Navarové by se s nadsázkou dalo říct, že je folkovou básnířkou. Její poezii nechybí obraznost, což potvrzuje obraty: „Kde jste mí kumpáni nahořklých nocí“, „to, že z touhy malá je petlice na kliku“ nebo „mám v duši čisto v srdci jisto, místo, kde slunce vstává“.
Biháriho zpěv je jistý, odlehčený a jeho kuriózní čeština dobře zapadá do poslední písně Řekni mi, Bože. Kromě češtiny a mateřské romštiny užívá také anglický jazyk, jímž tlumočí interpretčin odkaz ve skladbě Taši delé anglofonnímu světu.
Deska je zvládnuta i po instrumentální stránce. Její rytmická svižnost je přitom zajištěna pouze kontrabasem Františka Raby, klarinetem, akordeonem a klavírem Mária Biháriho, perkusemi a bicími Camila Callera a kytarou Omara Khaouaje.
Barvy všecky je prožitek i požitek, který by si zasloužil kolem sebe nějaké to vzrušení. Paradoxně se to povedlo profesionálům z Akademie populární hudby při trapném nepředání Anděla právě Zuzaně Navarové a kapele KOA. Věřím ale, že posluchač bude mít ruku jistější.

Zuzana Navarová d. T. & KOA: Barvy všecky (Indies records 2001)



Poznámky k tomuto příspěvku
Kajman (Občasný) - 14.3.2002 > Profesionální! já Navarovou neposlouchám, ne že bych nechtěl, ale prozatím jde zcela mimo mě, jen vím o její existenci a tuším, že to není přesně můj šálek. Ale na tom nesejde. Hezká recenze!
Body: 5
<reagovat 
Líza (Občasný) - 15.4.2002 > Zdařilá recenze a skvělá deska! Přiznám se, že až do vydání tohoto alba jsem Navarovou neposlouchala; znala, ale nevyhledávala. Pak jsem ale náhodou slyšela pár písniček právě z této desky a už jsem byla chycená. "Barvy všecky" prostě nemají chybu ..... a nejradši mám "Lišaje" :o))))
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter