Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 27.4.
Jaroslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Fotografie
 > Fotografie
 > Krajiny
 > Příroda
 > Zvířata
 > Makro
 > Zátiší
 > Portréty
 > Akty
 > Architektura
 > Experimenty
 > Fotodokumenty
 > Fotoreportáž
 > Cestopis
 > Sport
 > Abstrakce
 > Rodinné foto
 > Ostatní
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Jeroným
Autor: yvans (Občasný) - publikováno 11.7.2007 (00:57:22)
V Jeronýmově životě i povaze najdeme mnoho protikladů. Vychován byl rodiči, kteří byli horlivými křesťany, pokřtěn však byl kupodivu teprve poté, co dosáhl věku osmnácti let.Jeho celoživotní vášní byla klasická literatura, svědectví pohanské minulosti. Byl vysvěcen na kněze, ale byl přesvědčen, že jeho skutečným posláním je být mnichem či poustevníkem. A přestože ho jeho přátelé a žáci milovali a že to byl idealista, pozorný k chudým a nemocným, byl také prchlivý a svárlivý, byl sarkastický a choval se urážlivě, a s těmi, kteří se k jeho názorům stavěli odmítavě, jednal s až urážlivým pohrdáním.
Když se Jeroným skutečně stal křesťanem, bylo mu už téměř třicet let, studoval Latinu a řečtinu a hojně cestoval. Bojoval s tělesným pokušením a později se od jakéhosi rabína učil hebrejsky, aby mohl číst Písmo v původním jazyce. Přijal s jistým zdráháním svěcení.Stal se duchovním vůdcem skupiny žen, které zasvěcoval do křesťanství. Přestože udělal velký dojem svou čestností a svatostí, byl Jeroným neoblíben pro svůj sarkasmus a popudlivost. Mnohým se zdálo, že jeho energické obhajování celibátu zmenšuje úctu, která podle nich náležela manželství, a pohané byli uraženi tím, jak ostře je odsuzoval. Objevila se také skandální, třebaže nepravdivá pomluva, že prý udržuje milostné vztahy se sv. Pavlou, jednou ze svých žákyň.



Poznámky k tomuto příspěvku
Filip B. (Občasný) - 11.7.2007 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
gom (Občasný) - 11.7.2007 >
Body: 5
<reagovat 
o.syk.a (Občasný) - 11.7.2007 >
Body: 4
<reagovat 
butch (Občasný) - 11.7.2007 >
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Zařazeno v Galerii  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter