Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 2.5.
Zikmund
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Proražená konzerva-blues
Autor: Raimund (Občasný) - publikováno 17.7.2007 (19:58:37)

Katakomba pukala

rozevřela vnitřnosti

svou masku co šašek-ani nit ani střapec jsem nedohledal

 

 

okamžiky hřebeny

nepokoje kusadla

nic nešlo tak blízko, aby bilo očím vyjeveno

 

poruba a botulin

zčistanebe groteska

bod, který sál fekál, tajnosnubně ránu rozevíral

 

tasemnice rubu rub

varieta marnosti

blesk trvá než vyčpí-prdy mých světic pohnou Tádžmahalem



Poznámky k tomuto příspěvku
Joockey (Občasný) - 18.7.2007 > Proražená konzerva je bezva název pro blues, ale tím si myslím že v tomto případě blues končí. Začíná opět snad až v poslední sloce - ta konečně začíná mluvit sroozumitelným jazykem, což je pro blues velice důležité. Taky se dá, oproti předchozím slokám lépe napasovat na bluesový rytmus.
Body: 3
<reagovat 
Raimund (Občasný) - 18.7.2007 >  K oběma básním: Myslíš, že bych se jako měl zařadit do peletonu, nebo co?
<reagovat 
Šílená svině (Občasný) - 18.7.2007 > trojka je ještě očimhouřivá
<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 19.7.2007 > Šílená svině> Myslím, že ve vkusu směřuješ ke staromilectví.
<reagovat 
 Šílená svině (Občasný) - 19.7.2007 > Raimund> Jo, to je pravda.
<reagovat 
zanzule (Občasný) - 19.7.2007 > asi jsem Lojzo
Doporučil 
<reagovat 
Arid (Občasný) - 21.7.2007 > myslim ze ne kazda kombinace zajimavych slovicek musi byt poezii... :)
Body: 2
<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 21.7.2007 > Arid> Ne každá zajímavá kritika může být inteligentní.
<reagovat 
Arid (Občasný) - 21.7.2007 > to mas pravdu. v tom pripade omluv mou nedovtipnost, ktera tve poezii nestaci.
<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 22.7.2007 > Arid> Stačí, když zkusíš definovat pojem zajímavá slovíčka tak, aby byl použitelný v seriozním rozboru básně.
<reagovat 
Arid (Občasný) - 22.7.2007 > Pokusím se tedy o podrobnější sdělení, o kterém netvrdím, že je "seriózním rozborem", ale jen přesnějším pojmenováním toho, co jsem předtím řekl jen nejasně: báseň ve svém celeku se mi jeví jako kombinace efektních a kontrastních slovních spojení, veršotepecká architektura slov, jejíž výsledný dojem mě nepřesvědčuje o její pravdivosti. Působí na mě jako vystavená, vytesaná, až trochu bombastická struktura, která dychtí po efektu. A toto dychtění mi brání jí věřit. Tím mě odrazuje. Nemyslím si, že je to špatná báseň, jen tvrdím, že pro mě není přesvědčivá a přirozená. Vzdáleně mi připomíná Mršinu, ale postrádá její uhrančivost, extázi a transcendenci. Tolik můj dojem. Zajímavá slovní spojení jako "prdy mých světic pohnou Tádžmahalem" bys měl vysvětlit spíše ty, cos jimi vlastně myslel, trpělivý čtenář by ti byl povděčen. :-)
<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 23.7.2007 > Arid> Děkuji za hlubší sdělení pocitů.Zaznívá z nich určitá nedůvěra, "jestli je tohle možný".Básně ani jejich části autor nevysvětluje.Mohu snad jenom prozradit, že formu i výběr slov podřizuji záměru.V současnosti se neptám, jak se věci(obecně) projevují, jak vypadají navenek ale na to, co způsobuje, že tak a tak vypadají, projevují se, na nazírání na ně samo o sobě.Zatím mi není úplně jasno a tvorba je z toho úhlu nedokonalá, nehotová.Na druhé straně, co je dokonalé, tedy dokonáno, končí.
<reagovat 
Arid (Občasný) - 23.7.2007 > Chápu tvůj přístup a určitě má skrytý potenciál, líbí se mi, když je někde otevřený ke zkoumání a experimentu v tvůrčím procesu. Přístup, který popisuješ ty, samozřejmě možný je (E.A.Poe-Havran), beru zpět to, že by se snad nemělo jednat o poezii. Jen mi je bližší hudebnější/spontánnější/improvizovanější projev (zvláště, mělo-li jít o blues!), což je prostě věc chuti.
<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 26.7.2007 > Arid> Slyšel jsem zajímavé, drsné, překvapující blues na brněnském Raidiu Hey v pořadu bluesová kavárna, inspirovalo mne:-)
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter