Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 28.4.
Vlastislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Dny, kdy je za okny ošklivo, jsou plné myšlenek a čajových sušenek
Autor: nitka (Občasný) - publikováno 26.7.2007 (13:14:10)

Vlastně není vůbec špatné vstát si jednou za čas do šedivého rána, kdy by si slunce muselo dát opravdu velkou práci, aby se prodralo skrz mraky a pár bláznů ho mohlo pozdravit. Ale jednou za čas je to zkrátka dobře. I když se už dopředu dá čekat, že v jednu chvíli se objeví takový ten nevysvětlitelný smutek a stesk snad po všem. Po lidech, kteří zmizeli, kdo ví kam. Po chvílích, kterým už vypršela spotřební lhůta. A zase mě bude napadat, zda se počasí opravdu mění podle mé nálady, nebo si to nalhávám a nálada se přizpůsobuje počasí. Což se zdá bohužel daleko pravděpodobnější. A tak všechny mé iluze o alespoň malinko kouzelném světě mohou složit krovky a prospat celý ten promoklý den.

 

Budu si častěji chodit sedat do zahrad, když začíná jemně pršet. Lidé odejdou, lavičky zůstanou opuštěné a vy můžete v tichu sedět a číst si.

Knížky s namoklými listy mají totiž daleko větší kouzlo. Zvlní se a najednou tak jinak šustí a voní.

A až déšť zesílí, můžete se jít schovat někam do průchodu, nebo pěkné kavárny. Dát si horký čaj, ve kterém se tak dobře máčí karamelové sušenky a koukat skrz výlohu na kapky skákající po chodníku.

 

Rozpouštíš se mi mezi prsty

jako zrnka cukru promoklá jarním deštěm,

mám o tebe strach,

ztrácíš se

a dlaně, které už jsem měla na dosah

jsou hluboko v kapsách tvého černého kabátu

 

Jeli jsme vlakem. Návrat z výletu, dalo by se říct. Nazvala bych to ale spíš dalším z mnoha útěků. Ráda utíkám. Možná ne ráda, ale často. Odešel si, snad pro kávu do jídelního vozu, nebo jen tak bloudit mezi vagóny, abys protáhl ztuhlé nohy a ke mně si opět přisedl můj strach a myšlenky. Jako by mi před očima začal běhat zrychlený film a hudba znějící mi v uších se rozhodla překreslit mi celý svět. A najednou jsem měla pocit, že jedu proti směru vlaku, nebo že jsem zůstala stát a vlak mnou projíždí dál a dál. Potom pád. Propadla jsem podlahou našeho červeného kupé a ocitla se uprostřed louky blízko trati. A stále upřeně hleděla na vlak, který jel a nikde nekončil. Nemohla jsem od něj odtrhnout oči ani se zvednout a odejít.


 


 

 

až příliš pečlivě lepím si svůj život do diáře



Poznámky k tomuto příspěvku
Arid (Občasný) - 26.7.2007 > estetika nudy, grafomanické zkrášlování prázdného času
<reagovat 
Quotidiana (Občasný) - 26.7.2007 >

jsem v depresi, tudíž dojata... a proto se mi to líbí a mám pocit, že tomu stoprocentně rozumím :)))

 

no a z čistě praktického hlediska - máš tam dobré obraty a postřehy, není to žádný stylistický masakr plný hrubek a tak se těším, až si od tebe přečtu něco pořádného

 

 


<reagovat 
Folëa (Občasný) - 28.7.2007 > I toto je potřeba...
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter