Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 20.4.
Marcela
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
DNY
Autor: zase zkrvák (Občasný) - publikováno 14.8.2007 (11:31:37)

 

 

 

Ze změti míst, jež derou se od dna                 

k vidině hladiny, stanou se prsa všední.                 

 

 

 

 

 

Muž na břehu potoka

tupí led dlaní matnou krví.

Ve vodě cáry ženy

zády k zemi tečou pryč z očí.

Líně z ran nocí

kvetou pahýly kmenů k němu,

jen jemu plochá je tma

jejich řečí.

 

Kde se dna čeří dnem.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
zase zkrvák (Občasný) - 14.8.2007 > a.
<reagovat 
Klatba (Občasný) - 14.8.2007 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Natasha_ (Občasný) - 14.8.2007 > Dobří holubi se vracejí :)
<reagovat 
 zase zkrvák (Občasný) - 14.8.2007 > Natasha_> jako holub bych se moc nevyznamenal...
<reagovat 
Šílená svině (Občasný) - 14.8.2007 > Pro mě zajímavé spíše ty dva veršíky napravo. Jinak bych tam frknul trojku.
Body: 3
<reagovat 
jeřáb (Občasný) - 14.8.2007 >

tobě vláček do ruky, a ne sekeru.

 

(ale asi je má poznámka zhola zbytečná)


<reagovat 
 zase zkrvák (Občasný) - 14.8.2007 > jeřáb> zhola ne. minimálně budu přemejšlet o tom, cos chtěl říct. a třeba mi to nedojde.
<reagovat 
skold (Občasný) - 14.8.2007 > jsi živ ?
<reagovat 
 zase zkrvák (Občasný) - 14.8.2007 > skÖld> navždy... možná i líp.
<reagovat 
kalais (Občasný) - 15.8.2007 > je to erbenovský:)


Body: 4
<reagovat 
 zase zkrvák (Občasný) - 15.8.2007 > kalais> chladíš mozek? jsem ve sračkách, potřebuju se brutálně vylejt....
<reagovat 
šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 15.8.2007 > :o) pobavila
<reagovat 
 zase zkrvák (Občasný) - 15.8.2007 > šedé> ty seš taky jelito, viď....
<reagovat 
 šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 15.8.2007 > zkrvák> říkají to o mě
<reagovat 
 zase zkrvák (Občasný) - 15.8.2007 > šedé> tak si to přečti ještě jednou, protože tohle rozhodně neni žádnej "pin pon vid dwrds"
<reagovat 
 šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 15.8.2007 > zkrvák> To nikde netvrdim, ani si to nemyslim (vazby mi připadají logické). Jen je to ohromně krkolomné (pro mě). A úsměvná mi na tom textu přijde právě ta umělá "slupkovitost", která jej nějakým způsobem obaluje, aby se při čtení musela zpátky oloupávat, protože se potom víc soustředim na to, jakým způsobem asi text vznikal, než na to kam vede a co říká. Se nezlob, teda, já Tě příště zase vynechám, když Ti jakoby nerozumim. Ale je pravda, že když to čtu už alespoň podvacáté, začínám si pozvolna zvykat na formu a začíná fungovat obsah. No, ale už dlouho jsem se nedokopal k tomu abych četl nějaký text dvacetkrát v řadě po sobě.
<reagovat 
 zase zkrvák (Občasný) - 15.8.2007 > šedé> mam dojem, že mě příště nevynecháš, páč zas budu mít nějakej jinej nick... v každym případě ti rozumim.. já jsem u toho tentokrát hodně přemejšlel a jsem s tim spokojenej na sto procent. že to zapadlo do propadliště mě vůbec netrápí.

jen mi v dnešní náladě prostě vadí, že to pobavilo.... když mně je uplně jinak a v tom textu to je...
<reagovat 
 zase zkrvák (Občasný) - 16.8.2007 > šedé> ještě k tomu: tady jde přece jenom o takovej poetry fast food, takže nikdo nepředpokládá, že to budeš 20krát číst
<reagovat 
 šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 16.8.2007 > zkrvák> 

V tom textu je to možná pro Tebe, osobně jsem si z něj výraznější prožitek neodnesl. Nemůžu za to. Spousta textů je psána s hlubokým citem, ale navenek (bez znalosti kontextu) vyznívají, no, poněkud naivně či infantilně (láska - páska, kamarád - taky rád).

 

Apropo, včera jsem navštívil koncert komorní hudby. Při jedné skladbě, která mě víceméně nudila jsem odplul myšlenkymi pryč a vzpomněl si i na naši rozpravu. Snažil jsem si pak vybavit Tvůj text. Marně. Nejenže jsem si nebyl schopen vzpomenout na nějaký obrat, ale nemohl jsem se dopátrat ani pocitu (tím netvrdím, že je nutně vina na Tvojí straně).


<reagovat 
 zase zkrvák (Občasný) - 17.8.2007 > šedé> je hezký, že na mě myslíš:-)
<reagovat 
 šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 17.8.2007 > zkrvák> 

...kudy chodim. Možná je to láska.


<reagovat 
Jonáš (Občasný) - 19.8.2007 > vítám...
<reagovat 
 zase zkrvák (Občasný) - 19.8.2007 > Jonáš> nepřeceňuj to.
<reagovat 
anae (Občasný) - 21.8.2007 > ode zdi ke zdi :-)
<reagovat 
Ondrej Kern (Občasný) - 21.8.2007 > Nechci to přecenit, přesně tak. Vlastně ta poetika se mi nelíbí, krve, dlaně, střepy... tak před sto lety by ti to v Moderní Revue určitě vzali bez keců. Na mě je to tudíž moc nesoučasný, ale nešť. V celku se mi to zamlouvá. V poetice je to věrné samo sobě a podtrhne to i rytmus a syntax. To podivně posunutý sloveso tomuhle žánru dává říz, to se musí nechat. A má to pointu, což taky nebývá pravidlem.
Body: 4
<reagovat 
 zase zkrvák (Občasný) - 21.8.2007 > Ondrej Kern> kdybys věděl, kolikrát už jsem psal o vodě... a vždycky jinak... myslim si, že nejdůležitější je zpracování, ne motivy... proto mě tvá kritika těší.

btw.: jsou to předsudky, který ti vnutily představu střepů?
<reagovat 
 Ondrej Kern (Občasný) - 21.8.2007 > zkrvák> jo předsudky. Pro tenhle typ poetiky. (Ostatně tupit led dlaní... to se nabízí, ne?:) )
<reagovat 
 zase zkrvák (Občasný) - 21.8.2007 > Ondrej Kern> jo, může se nabídnout. ale stejně...
<reagovat 
kalais (Občasný) - 22.8.2007 > musím to přehodnotit

...

víc ti k tomu napíšu ˇpozději
<reagovat 
Uther Pendragon (Občasný) - 26.8.2007 > Ten (docela pěkný) rytmus mi někoho hoooodně připomíná, jen si vzpomenout. :-)
Body: 4
<reagovat 
Janele z Liků (Občasný) - 26.8.2007 > funerální, květná poezie...Čte se pomalu, o to více se do čtenáře zažírá, rekonstrukce postupného zmýdelnění milenky...Rytmus-jako kdybys něco prořezával a materiál tě na určitou chvíli vrátil ostřím zpět...pro dnešní dobu vskutku netradiční...Líbí se mi tento tvůj těžký samet...V poslední době jedna z mála, která zde opravdu zaujala...vařil jsi zřejmě z hodně hořké krve...
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 zase zkrvák (Občasný) - 26.8.2007 > Janele z Liků> mně se taky líbí:-)
ď
<reagovat 
 zase zkrvák (Občasný) - 26.8.2007 > Janele z Liků> tehdy nebyla tak hořká, jako hned potom.
<reagovat 
 Janele z Liků (Občasný) - 26.8.2007 > zkrvák> Ženu jsi zřejmě miloval, těžce se s ní v současnosti loučíš nebo ses rozloučil, kde mohu najít více tvých básní? Četl jsi někdy Od Štýrského Emilie ke mně přichází ve snu? Divím se zdejším komentářům, že se jim to zdá nečitelné a neprostupné...
<reagovat 
 zase zkrvák (Občasný) - 26.8.2007 > Janele z Liků> takovej malej přehled teď vkládám... měl jsem tu kdysi pár nicků...

štýrskýho jsem nečetl... jako ostatně většinu všeho:-)
<reagovat 
 zase zkrvák (Občasný) - 27.8.2007 > Janele z Liků> vloženo
<reagovat 
honza_bordovicky (Občasný) - 28.8.2007 > Já momentálně řeším, jak tohle téma opustit, protože už jsem na něj napsal asi deset věcí v řadě a ono furt ne a ne jít o dům dál...
Doporučil 
<reagovat 
swedish_nigg (Občasný) - 11.9.2007 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
marsyas (Občasný) - 28.9.2007 > pahýly kmenů k němu mne dost rozesmály, krváku
<reagovat 
jindra* (Občasný) - 7.11.2007 >
Body: 5
<reagovat 
Leodegrance (Občasný) - 29.1.2008 >
Body: 4
<reagovat 
Michelle (Občasný) - 21.2.2008 > Jestli jsi z ní ty cáry nenadělal ty, tak líbí :)
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter