Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 26.4.
Oto
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí Cesta z kolekce vzpomínám
Autor: Lola (Občasný) - publikováno 13.10.2007 (22:40:59)

V mé hlavě si hraje vítr. Asi stárnu.

 

Autobus drncá. Za okny ještě leží temný vír prachu s bělounkou průhlednou vatou tiše se otírající o trávu luk. Měla bych chvíli spát, bude to dlouhá cesta. Přemítám, že zase utíkám.

 

Běžím po cestě, stejnou trasou, unikám dechu času, jenž mi proudí po spojích v mysli, klopýtám za dnem a nocí, snažně se je předstihnout.
Jsou u nosu, v plicích a v žaludku, možná i trochu tlačí v krku. Slané, mokré kapky rosy. Bolí to, spíš otupuje. Spící mrtvolka přemýšlící...

 

Autobus staví. Nastupují a vystupují cestující. Přichází svítání? Slabé paprsky světla se zatím marně snaží prodrat skrze ležící péřovou přikrývku.

 

 

Přes uličku se neohrabaně škrábe na sedačku asi čtyřicetiletý chlap s mohutným nosem. Vidím, jak mu tiká druhé oko. Asi vycítil, že ho pozoruji, jeho tvář se v tu chvíli natočila na mě a já se úlekem přitiskla na mrazivé sklo okna. Druhé, celé bílé, malé oko bez duhovky a panenky, střídavě na mě cukalo s druhým a mžouralo. Přetáčel zrak i hrozivou tvář mezi světlem nad námi a mou sklíčenou tváří strachem. Šílený, netvárný úšklebek na rtech a jeho přesunující se tikavý pohled na mě a na světlo, mě vyděsil. V černém oblečení se značkou na rameni čehosi jsem hledala znak utíkajícího cvoka z blázince, v kufříku a po kapsách zase zbraně a granáty.

 

Pan divný a šílený vyndává odkudsi obrovitou bílou knihu a velice zautomatizovaným a neobvykle zběsile rychlým pohybem ji otevírá. Prsty přejíždí po řádcích, hlavu zdviženou k světlu, škube očima a se slastným výrazem šílence čte cosi napsané v Braillově písmu. Otáčí velikánské stránky stejně podivným způsobem, stejně rychle, stejně prudce.

 

 

Studené světlo již bylo vlito do náruče dne, když jsem si všimla, že nevidomí vystoupil. Seděla jsem zas pár centimetrů od skleněné hráze, jež mě chránila před světem, a cítila jsem z ní křišťálový chlad zimy, ačkoli sotva začal podzim.

Štěstí. Měla jsem ho na prstech, rtech, v srdci. Když jsem se nadechla, proudilo a okysličovalo jím všechnu krev. Myslela jsem, že lítám. Tak krásnou má barvu. Sladce se třpytí v očích. Byl to den nebo dva? Zmizelo hned. Zabil ho. Ani si ho nemohu pořádně vybavit, v těle mi pluje jen hořkost nebo mrtvolnost, nevím, co to je, chci utíkat, utíkat za naivitou mojí lásky a andělů...

 

Zvedla jsem hlavu a prohlédla jsem si svůj bílý odraz v okně. Vypadala jsem méně živě než normálně. Bylo načase vystoupit, narychlo jsem se upravila a na poslední chvíli vylezla z autobusu. Vpadla jsem do zatuhlého rána mého otřesného světa...



Poznámky k tomuto příspěvku
sibyla (Občasný) - 13.10.2007 > Působivé, zajímavé. Napsáno hodně čtivě a pocitově. :-)
Body: 4
<reagovat 
Lamarski (Občasný) - 14.10.2007 >
Pocitové to určitě je, ale nejsem si zcela jistá, zda je to fejeton. Ale to je okrajové, co bych jen doporučila: Méně souvětí, spíš kratší věty.
Body: 3
<reagovat 
 Lola (Občasný) - 14.10.2007 > Lamarski> no, fejeton to urcite uplne neni, ale kam to jinam zařadit.
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 15.10.2007 > Lola> Taky mě to na ten fejeton nějak nesedlo. Zkus to zařadit jinam. Třeba životní příběhy? Nebo úvaha?
<reagovat 
 Lamarski (Občasný) - 15.10.2007 > Lola> Je to takové snové, ale taková rubrika tu není. Jak píše Syb úvaha, živ. příběk, ale o to ani tak nejde. Spíš to, co jsem psala dál;)
<reagovat 
 Lola (Občasný) - 15.10.2007 > Lamarski> Přeřadila jsem to do úvahy, ale stejně nevím.. snové.. je to prostě moje hlava, jak přemýšlí :)
<reagovat 
 Lamarski (Občasný) - 15.10.2007 > Lola> Já nemyslela, že by to bylo jako ve snu, jen když jsem to četla, tak popis spíš než reálný (rozuměl surový, typu měl černé vlasy a pivní pupek) jsi použila lyričtější výrazy, nepřesně jsem se vyjádřila:)
<reagovat 
 Lola (Občasný) - 17.10.2007 > Lamarski> no, já mám problém si docela pamatovat takovéhle věci jako je barva vlasů, očí, přesný tvar, pomatuju si spíš pohyby, úsměvy, výrazy... :)
<reagovat 
Urvisu (Občasný) - 18.9.2009 > Nádherný text, s takovým původně surrealistickým nádechem. Tleskám!
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
1 2 (3)
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter