Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Cíp a rybka
Autor: tichotam (Občasný) - publikováno 26.10.2007 (17:35:42)

 

 

 

 

Zbyl jenom zválený

teplý cíp sítě,

na kterém před chvílí

spala rybka...


Vše ostatní

podlehlo svému účelu.


I ta rybka.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
protěž (Občasný) - 26.10.2007 > Je to takový střípek. Možná málo na báseň, možná ne. Nějaké souvislosti by to chtělo.. Trochu mi vadí prozaický konec, nebo možná příliš jasně prozrazený. Ale je to pěkné.
<reagovat 
šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 26.10.2007 > Souhlas s protěží. Nedefinoval bych to líp. Jen dodám, že text má schopnost zapůsobit.
<reagovat 
kalais (Občasný) - 26.10.2007 > ti předemnou mluví za mě
<reagovat 
tři_černí_mravenci (Občasný) - 26.10.2007 > poslední řádek navíc...jinak líbí
<reagovat 
ariel (Občasný) - 26.10.2007 > viz Hanka
<reagovat 
tichotam (Občasný) - 29.10.2007 > Upřímně řečeno mne tahle výtka trochu překvapuje. Ne že bych ji nečekal, ale rozhodně jsem ji nečekal od tolika lidí, respektive od všech. Poslední řádek nepovažuji za pointu, ale za impuls k návratu doprostřed básně, ked ta poita je. Proto jsem se neostýchal uvést jej čitě technicky - nechtěl jsem aby čtenářova pozornost zůstala k poslednímu řádku přikována jako k hlavní pointě, přičemž to předtím můžeme zapomenout. Pointou je rozlomení stereotypní citově zaujaté asociace. Jestli někdo myslí, že poslední řádek něco vysvětluje, přičemž moudrý čtenář by si domyslel tak musím oponovat, že nedomyslel. respektive právě kvůli domýšlení by si domyslel pravý opak. Což je právě to, co jsem se snažil postihnout. Proto jsem trochu překvapený a zklamaný, že drtivá většina na posledním řádku s nelibostí ztroskotala jako na odfláknuté pointě.
<reagovat 
 protěž (Občasný) - 29.10.2007 > tichotam> no, to je sice všechno hezké, nicméně je otázka, jestli ta báseň funguje (podle tvého - tedy vlastně funguje vůbec), když tolik lidí ti ztroskotá na nechtěné odfláknuté pointě... :o/
<reagovat 
 tichotam (Občasný) - 29.10.2007 > protěž> No právě proto jsem trochu překvapený a zklamaný ;-)
<reagovat 
 protěž (Občasný) - 29.10.2007 > tichotam> 

To už je život... ;-)


<reagovat 
Marita (Občasný) - 29.10.2007 > pro mě jo, protože já jsem se vrátila.....-)
Doporučil 
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 9.11.2008 > a zrovna tahle se mi líbí - ač na malém prostoru, vykresluje obrázek, a nejen popisuje nějaké tvé vnitřní pochody, jak se ti to občas stává ;o)
a "dvojitá" pointa mi nijak nevadí - naopak jak říkáš, znovu zdůrazňuje rybku :o)
Body: 5
<reagovat 
Sopran (Občasný) - 20.2.2012 > mi napadla jedina suvislost Ostrava, ale tam by v nazve slovo po c vyslovili kratko. Sisma ja vsade vidim nejaku prasaren. Idem sa hanbit.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter