Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 26.4.
Oto
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí Čí dust a saze z kolekce Směs mě a města
Autor: jafa (Občasný) - publikováno 30.10.2007 (17:22:39)

** (Srpen) **

 

Poznáš, že nedokážu to, co bych doopravdy chtěla – prosytit se, prosolit a nasytit těmihle životy – projít jejich tmavými, probleskujícími i prosvětlenými cestami a proležet v jejich láku.

 

 

Seděla na lavičce v úterý brzo po svítání, asi dvacetiletá, ještě v tak zvaném prvním mládí. Od přírody moc hezká, a mimo to přepečlivě načančaná v dívčím stylu plném uměle vyvolané nadýchanosti, lesku a upnutých látek. Zřejmě vyšla z  prostředí městských dvorků a místních holčičích soutěží. Puberta se na ní  ještě otiskovala promyšleně zkombinovanou a výraznou barevností laciného oblečení.

 

 

Nefalšovaná štíhlost, ladnost, mládí. Ráno.

 

 

Takovéhle dívky  vychovává samozřejmé i vydobyté prvenství, které časem přerostou někam dál – k nějakým kdovíjakým mužům a ke kdovíjakým vztahům s nimi, ať hebkým nebo drsným. Věděla o síle gravitace, kterou jí propůjčuje hezké tělo a na níž leží štěstí a budoucí osud. A přitom jakoby se zároveň proti vší ženské logice očima odstrkovala od všeho a od všech – podle pravidel střežené samostatnosti.

 

 

Vždyť i pro nás je už teď nedostupná.

 

 

Stihla jsem pocítit jen nepatrný kousek její osamělosti a vzdálenou ozvěnu různých emocionálních dějů, v nichž porůznu vězí zajatá nebo zamotaná. Hlouběji než vítězství a prohry pulsovala živá, skoro viditelná orientace a vůle … a naopak až úplně nahoře zůstaly zakreslené stopy po minulých tancích přibližování a vzdalování.

 

 

Zbyl mi jen kratinký pohled do těch unikavých očí, do zvláštně prostupných a průzračných zelenošedých očí, kterými od sebe odvracela svět a jimiž svět stejně tak i pohlcovala. Nemůžu vyjít odnikud než jen od mizící vzpomínky na ty kulaté a doširoka otevřené chladné plochy. Jen se mi ještě vzdáleně vybaví obtažená měkká růžová ústa, která jakoby mlčky a nedobrovolně i ochotně zároveň mluvila o pleti skryté pod šaty.

 

 

Michal:

             Ve středu toho světa v úplňku je měsíc

             Kol lány zlatavých pampelišek, jichž je snad na tisíc

    Zvolna přecházejí v řady kopců

    Na travnatých úbočích volně pobíhají stáda

bílých arabských hřebců

 

    Kruh se uzavřel

  

   To jsou ty oči, jež jsem zřel

 

 

Jura:      Některé květiny hmyz k sobě přímo zvou

   Sama se nabízí podobnost s mimózou

 

 

Kámen:   Nezapomenout

              Jak je země v hloubce tvrdá

 

 

Takže mi z toho nevychází zase nic než jen určitá pevnost, určitá rozplývavost

 

 

… a určité posuny a pohyby. Víc o tom říct asi nedovedu, ačkoli bych se ráda od kohokoli cokoliv dozvěděla. Klopýtala jsem parkem okolo lavičky, za ruku s Tebou a v každodenním neobratném kličkování mezi nervózními myšlenkami na práci. Chvíli jsme ji měli před sebou, pak po boku a nakonec se od ní vzdalovali, aniž by se samozřejmě někdo z nás tří jedinkrát za něčím ohlédl. A čas plyne a po pražských parcích a ulicích se už brzo rozvinou podzimní květy ticha, samoty, šera a nakonec i tmy.

 



Poznámky k tomuto příspěvku
Lamarski (Občasný) - 27.8.2009 > Pěkné, škoda, že nepíšeš prózu častěji:( Nejvíc se mi líbil ten popis dívčiny (druhý odstavec?) opravdu osvěžující přirovnání dvorků a soutěží krásy, nebo dál ty zelenošedé oči, co odvrací svět. Asi jsem ne plně pochopila vsuvku Michla, Jury a kamene, ale to mě netíží:)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
chinagirl (Občasný) - 21.12.2009 > Budu si to muset přečíst ještě jednou...výživné! A dobrá sonda-



Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
1 3 4 5 (6)
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter