Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 18.4.
Valérie
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Divadlo
 > Divadlo
 > Recenze
 > Zajímavosti
 > Dramata
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Když se loučí hvězda ...
Autor: Roman (Občasný) - publikováno 30.10.1999 (12:32:51), v časopise 30.10.1999
Když se loučí hvězda

Když se loučí hvězda
Když se loučí hvězda, je to krásné i smutné. Zvláště když tou hvězdou je dlouholetá sólistka baletu ND Hana Vláčilová. Bylo to v neděli 6. června 1999, kdy se tato skvělá umělkyně rozloučila se svým obecenstvem v roli Giselle na scéně Státní opery Praha. Nadšené a zároveň právem smutné bylo “domácí” obecenstvo (přátelé, kolegové, rodiče ad.), ale i zahraniční návštěvníci, kteří zprvu nevěděli, o co na jevišti po skončení představení jde. Ale pak i oni po svém pochopili: “Tato primabalerína přece odchází do nějakého báječného zahraničního angažmá!” Jenže Hana Vláčilová od nové sezóny nastupuje do Laterny Magiky jako umělecká šéfka.

Hana Vláčilová se narodila 25. února 1956 v Praze. Jako malá se nejprve věnovala gymnastice, ale nakonec balet zvítězil na plné čáře. Po ukončení tanečního oddělení pražské konzervatoře (1972) pokračovala ve studiu na Choreografickém učilišti A. J. Vaganovové v tehdejším Leningradu jako žačka N. M. Dudinské (1973-74). V roce 1974 získala angažmá v baletním souboru pražského ND (v té době měla za sebou již několik malých sólových roliček), kde se v roce 1976 stala sólistkou. Mimo jiné však v letech 1975-78 působila také jako stálý host Komické a Státní opery v Berlíně. Již jako šestnáctiletá zvítězila v baletní soutěži ve Varně (1972; poté ještě v roce 1976 získala 2. místo), stříbro si odvezla ze soutěže v Tokiu. Během své kariéry vystupovala na mnoha baletních festivalech, hostovala v Evropě, Americe a Austrálii.

Na scéně baletu ND vytvořila mnoho nádherných postav jak klasického repertoáru, tak i charakterově značně rozdílné postavy v soudobých choreografických kompozicích. Její postavy se vyznačovaly vnitřní opravdovostí, prostotou a samozřejmostí technického provedení. Díky své lehkosti, jistotě, přirozenosti a také hravosti si vždy získala okamžitý kontakt s publikem. Z přemnoha rolí, které H. Vláčilová vytvořila, jmenuji pouze některé: Julie v Kůrově a Weiglově inscenaci Romeo a Julie, Frygie z Chačaturjanova Spartaka, Odetta-Odilie, Popelka a v novém nastudování Zlá sestra v baletu Popelka, Giselle, Sylvie, Svanilda (Coppélia), Kitri (Don Quijote), Aurora (Spící krasavice), Lisetta (Marná opatrnost), Frederika (Malý pan Friedemann), Dáma s kaméliemi.

Pětadvacet sezón v Národním divadle uteklo jako voda (především k naší škodě). My nyní přejeme paní Hance hodně štěstí v novém angažmá – i když tentokrát “jen” v pozici umělecké šéfky.

Původní autor : Kochánková Hana
(přetištěno ze Zpravodaje KPB)



Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Nepublikovat mimo Totem.cz  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter