Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Fenomén moderní společnosti - fóbie z ohmataných rohlíků
Autor: Předposlední mohykán (Občasný) - publikováno 3.3.2008 (21:45:33)

Někteří lidé v samoobsluze ohmatají spoustu rohlíků, aniž by si je koupili. A přitom by stačilo rohlíky brát igelitovým sáčkem. To je oběť menší, než se zout, když jdeme k někomu na návštěvu. Je to oběť směšně malá, ale protože ji lidé nepodstupují, pokaždé, když jím rohlík, se mi do mysli vkrádá představa, jaký prašivý pracky na něj hrabaly. Stačilo by podstoupit oběť tak malou, aby lidé vymýtili tak nepříjemnou představu. Přesto lidé tuto oběť nepodstoupí. Pokud bychom chtěli lidi obhajovat, řekli bychom, že mají umyté ruce a že si myslí, že nikomu neublíží, když šáhnou na jeho rohlík. Ale co když je někdo v samoobsluze sleduje, jak ohrabávají rohlíky? Jak může takový člověk předpokládat, že mají ti lidé ruce umyté? Může důvěřovat v jejich ohleduplnost a tak bude předpokládat, že by neumytýma rukama na rohlíky nesahali. Ta důvěra v ohleduplnost ale byla zklamána už v okamžiku, kdy dotyčný bral rohlíky holýma rukama a tím byly vyvolány pochybnosti. A také potřebuji důvod, abych mohl důvěřovat v něčí ohleduplnost. Osáhávání rohlíků ve mně vyvolá spíše pochybnosti nad jeho ohleduplností. A i kdyby dotyčný ruce umyté měl, já nechci, aby hrabal na rohlíky, které si nekoupí. Na naší kůži se neustále vyskytuje tenká vrstva potu a o tento pot na svých rohlících opravdu nemám zájem. A krom potu se na našich rukou může nalézt leccos dalšího. Než se dostaneme do samoobsluhy, sáhneme na spoustu předmětů jako na kliky nebo vypínače světla. Také nám třeba na ruce spadne něco ze stromu nebo nám na ně mohl naplivat miniaturní mimozemšťan nebo je neviditelný přízrak mohl potřísnit zlomkem svého spermatu atd. Je možné, že si člověk neuvědomí existenci nežádoucích látek na svých rukou přes jejich umytí. Takový člověk by se dal označit za extrémě nechápavého. Je také možné, že si někdo neuvědomí, že by ostatní mohlo znepokojit, když bude osahávat rohlíky. Vzhledem k tomu, že snad každý se v samoobsluze setkal s osahávači a že přenesení sebe sama do role onoho osahávače není brilantním intelektuálním počinem, se takový člověk nedá označit za člověka. V naší obhajobě jsme se tedy omezily pouze na hopery, technaře, věřící, účastnice soutěže Česká miss a umělou inteligenci ze hry Wolfenstein 3D na obtížnost easy. Zbytek lidí ohmatává rohlíky s plným vědomím, jakého zvěrstva se dopouštějí. Co způsobuje takové chování u lidí? Domnívám se, že většině osahávačů nečiní radost takto znepokojovat ostatní lidi. Samotní osahávači mají nejspíš obavy z ohmataných rohlíků. Domnívám se, že není zanedbatelná skutečnost, že brát rohlíky igeliťákem není standartní postup. Celý život je v lidech potlačována jejich vlastní iniciativa a toto je toho následkem. Není zanedbatelná skutečnost, že pouze málokdo bere rohlíky igeliťákem. Pokud budem brát rohlíky igeliťákem, budeme zvláštní. Všichni lidé ve svém životě poznali, že spousta zvláštností není společností přijímána s otevřenou náručí a naučili se své zvláštnosti potlačovat. Lidé potlačují svůj rozum, pouze aby nebyli zváštní. Snad by se náš živočišný druh neměl nazývat člověk rozumný, ale člověk normální. Obzvlášť divně budu vypadat, když vezmu igeliťák a budu prováďet hlubinné vrty k neohmataným rohlíkům. Budu vypadat jako člověk, který má strach z ohmataných rohlíků. I když ten strach bude odůvodněný, bude zváštní, neboť kdyby zváštní nebyl, prováděl by hlubinné vrty každý. Budu se bát něčeho, čeho se nikdo nebojí. Pokud se bojím něčeho, čeho se ostatní nebojí, často to znamená, že jsem slabší. Tento strach však není slabinou, ale sílou. Tento strach pouze dokazuje, že u mě převládá zdravý rozum nad strachem ze zvláštnosti.

Řešení této situace není vůbec složité. Bude stačit, když v každé samoobsluze budou u pečiva igelitové rukavice a výrazný nápis, že osahávání rohlíků se trestá výpraskem na holou před celou samoobsluhou. Z osahávání rohlíků se stane zvláštnost a používání igeliťáku se stane normálním a to bude naše vítězství. Pokud zavčasu nepodniknem opatření proti osahaným rohlíkům, brzy budeme muset čelit třeba rohlíkům olízaným. Také si musíme uvědomit hrozbu osahávání rohlíků teroristy.



Poznámky k tomuto příspěvku
Quotidiana (Občasný) - 4.3.2008 >

u nás v sámošce mají již od dob komunismu takové korýtko, ze kterého rohlíky padají, takže "ohmatávání" to dost komplikuje... ačkoli, u nás to funguje tak, že "vemu rohlík, strčím do igeliťáku, vemu další... opakuj desetkrát a mizím směrem k pokladně" na ošahávání tam moc není čas a prostor... neb toto byla dost dlouhou dobu jediná prodejna potravin v širokém okolí, nakupovali tam všichni a nikdo nikdy nemocí z rohlíku neonemocněl (co já vím...) neviděla bych to tak tragicky :)

 

jinak k obsahu - mám pocit, že by to chtělo trochu proškrtat.. 


<reagovat 
damika (Občasný) - 6.3.2008 > mám docela dobrou představivost, takže mě některé momenty dost pobavily :)
<reagovat 
čtenář Ardea - 16.4.2008 > A z čeho vyplývá vůbec to, že lidé ty rohlíky ohmatávají? Kdyby nebyli pracovníci prodejen takoví jací jsou, tak by nemíchali staré rohlíky s čerstvými a my bysme nemuseli ohmatávat rohlíky jestli nejsou tvrdý a nemuseli bysme se bát, že na náš rohlík sahal někdo jiný a měli bysme jistotu, že na našem rohlíku jsou pouze bakterie a jiné nečistoty z našich rukou.
Jinak já bych si z toho že na můj rohlík sahal někdo jinej nic nedělala, už sem se smířila s tim, že náš svět je plný špíny a že s tim nic neudělám i kdybych sebevíc chtěla...
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter