Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí v kolekci ostrov z kolekce Ze života rorýsů
Autor: Ondrej Kern (Občasný) - publikováno 18.2.2008 (11:45:57)


Poznámky k tomuto příspěvku
Ondrej Kern (Občasný) - 18.2.2008 > Ostrov
Jako zub ve sklenici, v níž je na dně trocha vody, vykukuje z moře ostrov. Na ostrově roste tráva tak krátká, jako by ji někdo sekal každý den. Ostrov je to spíš rovinatý a bez stromů, zato jsou po něm rozesety skulptury ze dvou kůlů a břevna, to vše potažené rybářskou sítí. Ostrované se dělí do tří skupin – první chrání skulptury, druzí ne a třetí také ne, ale vlastní míč. Smysl života ostrovanů s míčem je strefovat se jím dovnitř skulptur. Běhají po ostrově a vystřelují míč mezi kůly. Někdy jim hlídač střelu zastaví, jindy se míč zhoupne v síti. Výkonnost hlídačů se výrazně liší a je veřejným tajemstvím, kde snadno vsítíš míč a kde je hlídač takřka neprůstřelný.

Nejpočetnější skupina, ti bez míče, také běhají celý den po ostrově, ale jen čekají na přihrávku. Na skulpturu zpravidla nestřílí a naopak většinou vrací míč jeho majiteli. Jen výjimečně si ostrovan bez míče zkusí vystřelit. Výsledek bývá ale často takový, že se na poslední chvíli přižene vlastník míče a lehce ho tečuje do jiného místa skulptury.

Všichni nosí úbory a každý úbor je jiný. Nosí se vyprané, špinavé, nové, staré, letní, zimní, pestré i jednobarevné, potrhané i pospravované. Kvalita úboru nijak nesouvisí s tím, jestli ten, kdo ho obléká, vlastní míč. Když se den chýlí ke konci a ostrované jsou už zemdlelí, rychle se vykoupou v azurovém moři a pak leží nebo sedí na trávě a masírují si vzájemně svaly. Někteří, zpravidla ti, co vedle sebe položili míč, se nahlas baví.
- Tak co, kolik?
- Já devatenáct. A ty?
- Jen čtyři. Furt ty záda…
Atp.

Když se setmí, snaží se ostrované vyhledat nějakou přilehlou lavičku a přečkat na ní noc. Ačkoliv lavičky jsou nadepsány hesly DOMÁCÍ, HOSTÉ, nezdá se, že by někdo věděl, na jakou lavičku nepatří. Jsou po ostrově rozesety nelogicky a se skulpturami nesvírají žádný úhel pravidelně, a tak to bylo už tehdy, když na ostrov přišel první ostrovan.

Ještě jedna nejistota ostrovany trápí, neví totiž, jestli střílí či přihrávají na správnou skulpturu. Někteří se to snaží složitě vypočítat podle úspěšnosti zásahu hlídačů přímou i nepřímou úměrou k hodnocení sebe sama. Vedou si obsáhlou statistiku. Zdá se ale, že to k žádnému zjištění nevede. Někdy se mluví o tom, že bude muset rozhodnout sudí, která skulptura je ta pravá, do které skulptury se zásahy počítají. Na ostrově ale žádný sudí není a existuje-li jaký, nad tím se jen skepticky krčí rameny.

Tak ostrované vedou svůj život den co den v běhu od skulptury ke skulptuře a jejich dny bývají plné činorodého úprku a tvůrčího shonu.

<reagovat 
zase zkrvák (Občasný) - 18.2.2008 > vostře! takhle vloženej příspěvek jsem ještě neviděl. za to d. a za text taky. takže dvě d. nějak to zařídim.
Doporučil 
<reagovat 
koksem do plic (Občasný) - 18.2.2008 > zařizuju.
Doporučil 
<reagovat 
Bubakoff&Wilfling (Občasný) - 18.2.2008 > to rádio v pozadí...či co to je...to je peklo...
<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 18.2.2008 > šit...wilfling za nic nemůže...to bubakoff
<reagovat 
Ondrej Kern (Občasný) - 18.2.2008 > Rádio? Jo jo, tzv. dekoncentrační efekt. (Norsk Riks Kringkasting - Nettradio Alltid Nyheter)
<reagovat 
magie_esence (Občasný) - 18.2.2008 > zajímavý počin
<reagovat 
hlava pana Rampina (Občasný) - 18.2.2008 > Bez toho načtení by mě to asi zrovna neuchvátilo, ale takhle to nemůžu nedoporučit! Máš zvláštní dikci (a příjemný hlas). Se mi vybavil Jan Vondráček a Hobit. A slovo "skulptura" na mě tím opakováním působí hnedle jako zaklínadlo. (Jo a to rádio jsem vůbec nevnímala.)
Doporučil 
<reagovat 
ariel (Občasný) - 18.2.2008 > Jsou rozmístěny po ostrově nelogicky... chybí tam to sloveso. dekoncentrační efekt neznám, ale dobrý. zbytek musím nechat uležet.
<reagovat 
Raimund (Občasný) - 18.2.2008 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
wandalka (Občasný) - 18.2.2008 > hlas trošku jako František Koukolík....tak trochu se to vpíjí i do tématu
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
čtenář igracekcestovatelka - 19.2.2008 > A proč mi to nehraje a jim jo? Nevím jestli je to právě proto, že jsem to měla ochuzené o tvůj podmanivý projev, ale mně tam ty skulptury nehrajou. Podle mě a wikipedie, a tak vůbec, je skulptura * Sochařský výtvor vzniklý odnímáním materiálu ze základního bloku hmoty...unikla mi nějaká souvislost?
<reagovat 
Ondrej Kern (Občasný) - 19.2.2008 > No, možná jsi mě nachytala na švestkách. Když si to pustíš v internetexploreru, fungovat to bude. Seamonky ani Mozzila to neumí.
<reagovat 
mrtvýmouchám (Občasný) - 19.2.2008 >

:o)

 

 


Body: 5
<reagovat 
šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 19.2.2008 > Jo, docela dobrý - nápadem. Jinak se mi moc nelíbí ten popisný školní slohový styl, jakým je, možná záměrně, napsaná. Nápad jak neotřele vložit příspěvek ovšem hraničí s genialitou :o)
<reagovat 
holger (Občasný) - 19.2.2008 >  Bavíš mne. ÷))
Doporučil 
<reagovat 
 moře (Občasný) - 20.2.2008 > holger> mně ne
<reagovat 
anae (Občasný) - 18.2.2008 > připomnělo mi to kvalitou zvuku Hlas Ameriky :-D ..nostalgie .. přesouvala bych ale přízvuk víc na začátek slov .. v češtině .. a není to báseň, že? takže by to chtělo číst jako prozaické líčení .. plynuleji a barvitěji
Body: 5
<reagovat 
 ariel (Občasný) - 19.2.2008 > anae> puso, tady se asi zase neshodnem. víš, že někdy mluvíš jako komunistická učitelka? nechci se tě dotknout, ale záměrně volím trochu expresívní language. :o)
<reagovat 
 anae (Občasný) - 20.2.2008 > Ondřej> 

neurážej, arieli, komoušká úča jsem nikdy nebyla!! pokud konkrétně neoponuješ mým námitkám, které jsem napsala v dobré víře .. opět jen k aspoň nepatrnému zamyšlení toho, který čte...  takhle tě beru zas jen jako zapšklýho karatele nebo stoprocentního ochránce svých totemáckých přátel před jakýmikoli připomínkami ..

to není dobrý (neděláš to poprvý) - napadej mou kritiku, ne mě!

Pozn. Jestli sis nevšiml, dané jsem ocenila .. to ale neznamená, že se mi musí všechno líbit nastopro
<reagovat 
 ariel (Občasný) - 20.2.2008 > anae> 

"takže by to chtělo číst jako prozaické líčení .. plynuleji a barvitěji"

 

znáš povídku "Špatně namalovaná slepice"? jaká slepice je ale špatně namalovaná?

 

a právě tak: co to znamená číst plynuleji a barvitěji, a to pro tebe, pro Kerna, pro mě, nebo pro kohokoli jiného?

 

anae, z mého phledu jsi to měla formulovat takto: "pro mě to není čteno dost plynule a barvitě", jestli mi rozumíš


<reagovat 
 anae (Občasný) - 20.2.2008 > Ondřej> 

nemám ráda negace apriori .. dala jsem jen návrh .. a ty chytáš za slova, abys mohl kárat, učiteli! :-D

hele, peace - raděj něco konstruktivního - tohle sice není čtení prozaického textu, ale tenhle kluk přednáší moc pěkně, coo? (málem jsem se do něj kvůli jeho přednesu mýho oblíbenýho Ashberyho zamilovala - můžu ti dát na něj i adres ;-)

http://www.youtube.com/watch?v=6Z3sGImVP1E


<reagovat 
hermit (Občasný) - 21.2.2008 > cením velmice.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
anae (Občasný) - 21.2.2008 >

Ezra Pound byl také velikán interpretace své poezie:

http://www.youtube.com/watch?v=r06cwhVkR9c&feature=related


<reagovat 
anae (Občasný) - 21.2.2008 >

a tuhle taškařici německých performerů v Brechtově divadle Volksbühne s Poundovou recitací miluju!

http://www.youtube.com/watch?v=Gt-uDl_up5g&feature=related


<reagovat 
Quotidiana (Občasný) - 19.2.2008 > zvuk neslyším... obraz nevidím... :( asi chyba v matrixu
<reagovat 
 Bubakoff&Wilfling (Občasný) - 19.2.2008 > Quotidiana> nesvištíš po netu v mozzile?...zkus IE, maxthon, či něco jiného..;)
<reagovat 
 Quotidiana (Občasný) - 22.2.2008 > Bubakoff&Wilfling> 

mozzilu mám doma :) a v naší nadnárodní korporaci ji mám zakázanou :( ... ale zjistila jsem, že ten zvuk v IE se mi automaticky vypne, když si shodím okno dolu na lištu, což v pracovním procesu se děje neustále...


<reagovat 
hořící Knot (Občasný) - 23.2.2008 >
Body: 5
<reagovat 
pomerančová (Občasný,Redaktor) - 24.2.2008 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
ariel (Občasný) - 1.3.2008 > my jsme na základce měli napsat alegorii. podle mě bys měl jasně za 1 a učitelka by pak tvou práci přečetla jako vzorovou i další rok, jestli ti to jako hodnocení stačí.
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 29.7.2008 > Chlape, kvůli tej tvej zvukovej stopě jsem vypnula Korpiklaani ;o)))
je to rozhodně originální a vůbec to není hloupé,,, no tak D a já jdu zas na ty K...
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
1 2 (3)
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter