Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 3.5.
Alexej
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Síla slova
Autor: kubik_ (Občasný) - publikováno 18.5.2002 (13:05:06)

Pan Profesor Říha tvrdí, že tím nejdůležitějším pro dnešního člověka jsou informace. Ale není to pravda. Protože žádná informace by se nemohla šířit bez toho základního. Tím něčím je slovo. Slova jsou všude kolem nás a my jsme do jisté míry jejich otroky. Vždyť bez nich bychom nedokázali vyjádřit vůbec nic. Výjimkou je snad jedině láska. U ní za člověka může promluvit jediné jeho gesto, pohyb, výraz nebo pohled. Nemusí říkat nic a často je to i lepší... Ale běžte do obchodu, pětkrát zamrkejte na prodavačku a já se vsadím, že vám ty rohlíky nedonese a nedonese. Stejně tak když za dveřmi koupelny budete zběsile mávat rukama, osoba uvnitř stěží pochopí, že spěcháte do práce a že už by konečně mohla vylézt ven.

“Představte si, ti Hudáčkovi už mají zase nový auto, kde na to pořád berou?”

“Viděla jste ten její novej účes? No to je hrůza, co?”

Tomuto způsobu hovoru se vědecky přezdívá primitivní forma vyjadřování”. Projevuje se především u osob ženského pohlaví, někdy již od útlého dětství. Trpí jím hlavně starší dámy, které rády vysedávají na pavlači, což není důvod, ale důsledek této těžké choroby.

Slovo se dá použít i jako nástroj nebo zbraň. Dokáže vyburcovat miliony lidí, často k válkám, nenávisti, sváru a odporu, ale často také k celonárodním sbírkám pro postižené. Nemocí, neštěstím či právě válkou a nenávistí.

Komerční využití přiměje národ k tomu, aby jeho obyvatelé jako ti největší šílenci s maximálním napětím očekávali, co tak SUPER jim vlastně chybí.

Jednu z nejdůležitějších rolí má slovo v psychologii. Zde na něm mohou záležet životy lidí stojících na střechách mrakodrapů nebo za zábradlím nuselského mostu.

A z těchto důvodů je slovo, podle našeho názoru, tím nejsilnějším a nejmocnějším prostředkem, který na tomto světě je. Nesnažte se ho tedy zneužít. Mohlo by se vám stát něco mnohem horšího než to, že vám někdo vynadá...



Poznámky k tomuto příspěvku
Kapucín (Občasný) - 20.5.2002 > První odstavec je dost dobrej. Věčná škoda, žes tak nepokračoval i dál, ten zbytek už mi přijde takovej neuspořádanej...
<reagovat 
 kubik_ (Občasný) - 26.5.2002 > Kapucín> Díky za názor. Budu na sobě pracovat :).
<reagovat 
Čtenář - 18.5.2002 > No jo dyť slova se ale zneužívaj! V tom to je!
<reagovat 
 kubik_ (Občasný) - 26.5.2002 > čtenář> To je myslím, právě to špatné. Slova by se neměla zneužívat. A proto jsem to napsal. :p
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter