Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Divadlo
 > Divadlo
 > Recenze
 > Zajímavosti
 > Dramata
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Pinokio
Autor: Kateřina (Občasný) - publikováno 25.5.2000 (12:35:30), v časopise 26.5.2000


Divadelní muzikál v cirkusovém stanu
Slavní herci! Slavní artisté! Slavná zvířata a Krásná hudba!

Spojení Originálního cirkusu Berousek a Divadla DRAK slibovalo velkolepou a kvalitní podívanou. Také produkční firmy, upoutávající na projekt Pinokio již od ledna stupňovaly napětí a očekávání. Jaké to bude? Potvrdí divadlo DRAK v čele s režisérem Josefem Kroftou svou světovou pověst kvalitní a imaginativní zábavy? Povede se stmelit divadlo, muzikál a cirkus v kompaktní působivý celek?

Domnívám se, že Pinokio je svého druhu kvalitní zábava. Příběh dřevěného panáčka je jednoduchý, nezatěžuje diváky přílišným přemýšlením. Diváci se tak mohou věnovat skvělým atristickým výstupům a kouzelným hrám světel, látek a předmětů. S hesly v upoutávce lze však polemizovat. Divadelní muzikál v cirkusovém stanu by vyžadoval nosné melodie, které by si divák snadno a rád zapamatoval. Divadelní muzikál by vyžadoval posílit divadelní složku inscenace. Zůstávají nám tak slavní herci, slavní artisté, slavná zvířata a cirkusový stan.

Pinokio hned po svém narození získává adoptivní rodiče, klauna Jepeta (Václav Poul) a Angelinu (Alena Antalová). Záhy se objeví i záporný hrdina, Principál (David Matásek), který se Pinokiovi snaží způsobit mnoho příkoří. Ne vždy se mu to povede, protože Pinokio svou přímostí a dětskou naivitou z mnoha nepříjemných situací vytěží to příjemné. Mnoha úkladům zlého principála ujde také díky obětavé pomoci Angeliny a Jepeta. Nejvýraznější postavou je klaun Jepeto Václava Poula. David Matásek nemá příliš prostoru pro uplatnění, a Angelina spíše těží ze své krásy než například z umění mluvit a být slyšet.

Studenti prvního ročníku Katedry alternativního a loutkového divadla DAMU mají výrazný podíl v kolektivní „neviditelné“ práci na vytváření velmi povedených imaginativních obrazů, např. střepů ze sklenic, které Pinokio rozbil, zlaťáků, které dostal od Principála, mořské hlubiny, ad. Výraznou částí celého projektu, a pro mě i převládající, jsou však artistické výkony a výstupy se zvířaty. Z cirkusového stanu na Letné jsem si tak odnášela pocit, že celý projekt je spíše novým přístupem k oživení cirkusových produkcí, jejichž návštěvnost v posledních letech klesá. Nabízí se i inspirace úspěchem cirkusu ICI, který se na Letné předvedl v roce 1998, a Que-cir-que, který jsme mohli zhlédnout minulý rok. Oba tyto projekty se těšily obrovskému zájmu diváků i přes na naše poměry vysoké vstupné, oba byly postaveny na šťastné symbióze divadla a cirkusu. Zdá se, že tímto šťastným směrem se vydává i náš cirkus, v tomto případě Originální cirkus Berousek, který si nemohl vybrat lepšího spojence, než je divadlo DRAK.

Psáno z generální zkoušky 23. 5. 2000

Uvádí: Audience Production, Bon Art Music, Loutkové divadlo Drak a Originál Cirkus Berousek
Režie: Josef Krofta a Jakub Krofta
Scénář: Josef Krofta
Hudba: Jan Jirásek
Dialogy a texty písní: Jiří Žáček
Scénografie: Petr Matásek
Choreografie: Radek Balaš
Kostýmy: Liběna Rochová
Hrají: Martin Dejdar, Jiří Pecha, Dana Sedláková, Mojmír Maděrič, Alena Antalová, Václav Poul, Ladislav Potměšil, David Matásek, Zuzana Krištofová, Roman Mrázik, artisté a zvířata Originál Cirkusu Berousek a další



Poznámky k tomuto příspěvku
Dusan (Občasný,Správce) - 26.5.2000 >
Body: 3
<reagovat 
Čtenář - 26.5.2000 >
Body: 5
<reagovat 
Vsudybyl (Občasný) - 26.5.2000 > Ahoj Katko, nevypada to spatne, mohl bych se te zeptat, jednak jaka je cca.priblizna cena listku a kde cirkus Berousek ted sidli ?
Body: 5
<reagovat 
Čtenář - 26.5.2000 > >Vsudybyl..Já zkusil kliknout na ten obrázek na začatku a objevil jsem se na strance pinokio.cz
<reagovat 
Čtenář - 26.11.2000 >
Body: 3
<reagovat 
Čtenář - 24.2.2001 > No dobře začneme od začátku. Škoda že jsem si tu recenzi nepřečet dřív. Doufám že mě nebudeš nadávat když trochu poradím? Snad ne.
Nevím jestli víš že slavní herci nejsou ještě zarukou kvality. Většinou je proslavila televize což je medium sprominutím nechci nikoho urazit ubohé. Když se na tu recenzi tak koukám připadá mi to spíš jako reklama. Samé superlativy a vlastní názor všude. Promiň ale tohle není kritika. Váš oddaný BUFO+
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Nepublikovat mimo Totem.cz  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter