Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 26.4.
Oto
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Jeho lásky z tanečních 1
Autor: opožděné zrcadlo (Občasný) - publikováno 15.5.2008 (10:42:45)

 

 

 

 

Ony dny pořád na něco sahal.

 

 

 

Vole. Volenka. Vole. Lenka. Stáňa, Anna, Judita, Petra. Hanka.

 

A kohopak to taháme z osudí, copak to tu máme? Marta.

 

Marta měla ztepilý hlas. Objímal ten hlas, opíral se o něj a vyryl do něj srdce s jejich iniciálami. Často ten hlas slýchal, když zvedl sluchátko neexistujícího telefonu a vytočil její neexistující číslo. Marta tancovala výborně.

 

Pak tam byl ale ten čahoun. Vzpomíná si dobře. Měl skoro čtyři sedmdesát, hadí oči a při valčíku otíral temenem vápno ze stropu sálu. Pronásledoval je, jeho a Martu, na každém kroku, omotával se kolem nich jako šál a jako hrachor, jako krajta a jako vikev.

 

Před prodlouženou si napomádoval vlasy dvojnásob a natřel se psím sádlem. S Martou v náručí unikl čahounovi do noční Prahy, kde ji vylekal svými plány do budoucna. Stejně už propadla hadím očím.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vole. Volenka. Vole. Lenka. Stáňa, Anna, Judita, Petra. Hanka.

 

A kohopak to taháme z osudí, copak to tu máme? Jana.

 

Jana, Jana, Jana, která sloužila čaji. Vlál za ní ulicí a její uši se zvolna měnily na šálky se zlatým lemem. Číhával na ni před gymnáziem a jako návnadu kolem sebe drobil knížecí jména: Křesomysl, Nezamysl, Neklan.

 

Psával jí dopisy na čajové lístky a posílal je pak sám sobě, protože její adresu neznal. Nad pískající konvicí z nich odlepoval známky. Plánoval, že až z nich bude komínek na půl metru vysoký, uváže si na krk oko, vyleze na komínek a komínek si podrazí. Žil asketickým životem, kaváren nenavštěvuje.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vole. Volenka. Vole. Lenka. Stáňa, Anna, Judita, Petra. Hanka. No jo, Hanka.

 

Měla přijít na začátek a je na konci. Hanka je totiž první, prvotní, kostra příběhu. Jenže náš hrdina – a snad pomalu nastal čas ho představit – náš hrdina už to nedokáže srovnat popořádku. Jak daleko, jak daleko jsou první chloupky!

 

Náš hrdina, říkejme mu tajemný Em, poněvadž čas představit ho ještě není a bojím se, že lidstvo pro to nebude patřičně zralé nikdy, náš hrdina jezdil na čundr s kostrou. Ta kostra měla čtyři ruce, dvě navíc jí přidrátoval syčák Macháně, když byl za trest trávil zbytek svých hodin v přírodovědném kabinetu. Měl vyprášit vycpaného jezevce, lišku, mravenečníka, bobra, kunu, kolčavu, žraloka a přeleštit jim oči.

 

Ta kostra byla Hanka, pořád se smála. Nosila mu usárnu a krmila ho zlatoočky, pestřenkami, u rychlých vodních toků loupávala chrostíky.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vole. Volenka. Vole. Lenka. Stáňa, Anna, Judita, Petra.

 

Ne, neměl štěstí na děvčata. Nosila po kapsách příliš mnoho elektřiny a jemu se z toho ježily chlupy na nohou, nadouvaly mu nohavice, že měl nohy jak konve. Rudý hanbou uchyloval se  v rozpacích k zalévání petunií.

 



Poznámky k tomuto příspěvku
MiKa (Občasný) - 15.5.2008 > dosti dobrý upgrade :)
Doporučil 
<reagovat 
kouzlo života (Občasný) - 15.5.2008 > gut...povedlo se
Doporučil 
<reagovat 
Cesnecka (Občasný) - 16.5.2008 >
Doporučil 
<reagovat 
Quotidiana (Občasný) - 17.5.2008 > velmi originální divnost :)
Body: 5
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 20.5.2008 > Jen doufám, že syčák Macháně není ten assistent Pišty Veterináře Hufnágla a nepřimontuje mojí kočičce při preventivní prohleedce dvě něco navíc!
Doporučil 
<reagovat 
holger (Občasný) - 26.5.2008 >  Měl štěstí na děvčata. Přišel domů, vymočil se ve stoje do mísy, kalhoty hodil na podlahu, podrbal se v rozkroku a při zalévání petunií poslouchal intenzivní, ničím nerušené ticho. ÷))
Doporučil 
<reagovat 
 opožděné zrcadlo (Občasný) - 26.5.2008 > holger> ano, i tak by se to dalo shrnout.
<reagovat 
kalais (Občasný) - 27.5.2008 >
Doporučil 
<reagovat 
Janele z Liků (Občasný) - 15.10.2009 > Záleží na tom, zda jsi reagoval na text nebo na mou poznámku a její obsah...proto se to může zdát nesmyslné...
Doporučil 
<reagovat 
Janele z Liků (Občasný) - 5.6.2008 > vetešnická nostalgie, ta Jana, která sloužila čaji, ta je bezvadná, i s těmi zlatými lemy šálků...kabinet s animózním inventářem k vyprášení.-)...
<reagovat 
 opožděné zrcadlo (Občasný) - 5.6.2008 > Janele z Liků> Doufám, že se mi na jednom gymnáziu, mému srdci blízkém, podaří si ty vitriny nafotit, než to pro všeobecný rozpad a od molů rozežrání skončí na smetišti. Sbírky jsou sto padesát až sto let staré; Nejpodivuhodnější jsou ale kusy v lihu a formaldehydu, většinou lety odbarvené do běla... nepěkné kusy: flák koňského ramena se svalovci... ti již po věcích vypadávají a hromadí se u dna... spousta zážitků.


Rádo si takhle zavzpomínám na cizí taneční.
<reagovat 
 Janele z Liků (Občasný) - 5.6.2008 > ztracené město> ty vitríny si pamatuji z dob gymnaziálního studia, tasemnice v lihu, kostry ryb, dítě s placentou... sbírky kamenů, mlžů...Také jak jsme pitvali kravské oko, ten pach mám v sobě silně zafixovaný...
<reagovat 
 opožděné zrcadlo (Občasný) - 5.6.2008 > Janele z Liků> fakt jste měli nějakého aborta? zřejmě dobrej ústav!
<reagovat 
 Janele z Liků (Občasný) - 7.6.2008 > ztracené město> ano, malý aboritus byl celý nafialovělý...
<reagovat 
 g morr (Občasný) - 15.10.2009 > Janele z Liků> To je opravdu fuj!
<reagovat 
 Janele z Liků (Občasný) - 15.10.2009 > g morr> Nebýt vědy, umřeme všichni na obyčejnou chřipku a konzervace organického materiálu mnohé ulehčí budoucím studentům přírodovědeckých fakult...Jaké fuj, kdybys věděl, co vše do sebe dostaneš jednou sklenici vody, asi by ses velmi divil...nebo k čemu všemu se používá kostní lepidlo z vepře aj. Jak nám v mase spí priony...
<reagovat 
 g morr (Občasný) - 15.10.2009 > Janele z Liků> I kdybych umíral na sto chřipek, tohle do pusy nevemu!
<reagovat 
 g morr (Občasný) - 15.10.2009 > Janele z Liků> Kdybych věděl... dívko, nezlob mě, nezkoušej mě poučovat.
<reagovat 
 Janele z Liků (Občasný) - 15.10.2009 > g morr> Kdo tu mluví o tom, co bys měl do pusy dávat. Jsem vegetariánkou...
<reagovat 
 Janele z Liků (Občasný) - 15.10.2009 > g morr> Nechápu dost dobře tvůj citoslovečný výkřik "To je fuj"...Není to poučování, jen podiv, jak si někdo může spojit stojatky s líhem a chuťovými zážitky...
<reagovat 
 g morr (Občasný) - 15.10.2009 > Janele z Liků> Mně se prostě embryo v lihu zdá fuj. Nechápu, jak tě mohlo napadnout, že bych ho spojoval s chuťovými zážitky nebo ho chtěl brát do huby. Hovno je taky fuj, a nikdy jsem ho neochutnal.
<reagovat 
 g morr (Občasný) - 15.10.2009 > Janele z Liků> Ovšem pokud by tě zajímaly historky s vypitými exponáty, jednu úžasnou nabízí Zábrana v Denících.
<reagovat 
 g morr (Občasný) - 15.10.2009 > Janele z Liků> A reagoval jsem samozřejmě na to, na co jsem reagoval. Text znám už leta a je mi v podstatě fuk.
<reagovat 
 opožděné zrcadlo (Občasný) - 22.10.2009 > g morr> Dejte pokoj oba.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter