Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí Básníkova vize smrtonošů aneb Jan Orwell Zahradníček z kolekce Valachia
Autor: Kremel Kryštof (Občasný) - publikováno 11.6.2002 (11:22:56)
další>

   Zahradníček mystik, hledač Boží pravdy. Jeho bohem je Bůh Abrahámův, Izákův a Jákobův. Bůh, jenž plive vlažné ze svých úst. ON, snad hlas svědomí, co mluví i na Zahradníčka. Zahradníček tragik, který upíjí z hořkého kalicha obou zemských bolestí – fyzické i duševní. Jeho bolest není ani palčivá, je to bolest nepřežitelná. Bolest, jež musí být vyrvána, vyzvracena a stále, neustále se vrací, běží jen na chvíli o dům dál. Věčné Perpetum mobile.

Květiny – lidé, musí se před mrazem ukrýt. Mráz svinstev smrtné politiky pro vezdejší koryta. Koryta, v nichž zamrzá krev obětí. Paradoxy historie, kdy lovec se stává zajícem. Spravedlivý zásah?

   Čechy, země plná, přehuštěná dobře zatmelenými okny u sklepů. Jeden velký úl. Kdo venku zůstává, kdo se venku zapomene, kdo stojí jinde, s tím se zúčtuje dle měřítek sektářského diktátu. Jak blízko je Zahradníčkův symbol mrazu a věčného ohně, o němž mluví Kristus. Oheň a mráz stojí na krajnostech úsečky. Udělejte z úsečky kruh. Ó, jak blízko stojí.

   Bůh není, Bůh zemřel, Boha nepotřebujete. My jsme vaši bohové. Víc nic nepotřebujete, stačí být poslušný. Třesky plesky, zamlčování, lži, průměrnost. Básník zakořeněný ve víře, ve slově Božím, ukazuje tvář svých věznitelů. Básník, který nevnímá jen očima, ale zažívá nespravedlivé Peklo tohoto světa na svém těle.

   Symbolika z Bible, symbolika apokalyptická. Zde je Zahradníček “doma”, tady se rodí český Orwell. Básník Zahradníček je rozerván, zničen, udupán do bahna na tomto pomíjivém světě. Jsem si ale jist, že tam nahoře se mu dostalo spravedlivé odměny.

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
Aquarius (Občasný) - 11.6.2002 >
Body: 5
<reagovat 
Honza P. (Občasný) - 11.6.2002 > Dobré!
Body: 5
<reagovat 
Ivanov (Občasný) - 11.6.2002 > Dobrý. Nepochopitelný, ale dobrý.
Body: 5
<reagovat 
Danny23 (Občasný) - 11.6.2002 > jo
Body: 5
<reagovat 
čmelák (Občasný) - 11.6.2002 > Pamatuju si ze Znamení moci repliku: "nikdo nevěděl zda je dokřižováno, nebo zda se bude muset křižovat znova"

<reagovat 
Lord Kikin (Občasný) - 11.6.2002 > Hmmm, jako smrst slov dobry, ale barevna kompozice je desive hrozna. Vypaleni oci z dulku zaziva.
<reagovat 
Lord Kikin (Občasný) - 11.6.2002 >
Body: 1
<reagovat 
anae (Občasný) - 24.11.2008 > Zahradníček je nejlepší, Jan Zahradníček byl z borců největších!
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 (24) 26 27 28 29 30
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter