Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 28.4.
Vlastislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Miniatury,blbůstky
 > Miniatury,blbůstky
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
viděl jsem pravdu
Autor: Hiram (Občasný) - publikováno 7.8.2008 (02:30:21)
Viděl jsem pravdu -
seděla v hospodě
u stolu s tolerancí a
odpuštěním naproti spravedlnosti.

Pak přišla moudrost
s láskou a milosrdenstvím.

Chlastali a čekali na svobodu.
Ta dorazila - už notně nadraná -
s rovností, podpíraná bratrstvím.
Pomalu začali odpadávat, válet se
po stole, i pod stolem...

Nakonec - když rozbili pár
skleniček a pozvraceli záchodky -
je barman všechny vyhodil.

A já zůstal sám...


Poznámky k tomuto příspěvku
ariel (Občasný) - 7.8.2008 >

Stephen Crane

 

Na cestě mého života

míjelo mě mnoho jemných bytostí,

oděných v zářivě bílé.

Nakonec jsem k jedné z nich promluvil:

"Kdopak jsi?"

Ale jako ty ostatní

ponechala si zakrytý obličej

a ve spěchu a s úzkostí odvětila:

"Jsem dobrý skutek, je to tak;

vždyť jsi mě často vídal."

"Ale ne s kápí," pravil jsem,

a ačkoli se mi bránila,

prudce a rázně jsem jí strhl závoj

a zíral na rysy marnosti.

 

A ona?

Zahanbeně utekla před hlupákem.

 


<reagovat 
Pastevec (Občasný) - 7.8.2008 >
Doporučil 
<reagovat 
Mbonita (Občasný) - 7.8.2008 > ta hlubina lidské duše:-)
Body: 5
<reagovat 
ariel (Občasný) - 7.8.2008 >

všudé má být tvrdé "y"

 

4-5


Body: 4
<reagovat 
 Hiram (Občasný) - 9.8.2008 > ariel> dík za kritiku, ale nechápu - nešlo by to poloapatičtěji?
<reagovat 
ariel (Občasný) - 9.8.2008 > chlastaly apod.
<reagovat 
 Hiram (Občasný) - 10.8.2008 > ariel> Aha, dík, já myslel, že tam mám nějaký překlep; shodu přísudku s podmětem samozřejmě znám, v diktátu :o), nebo próze obecně, bych s tebou souhlasil.

ps : Podmět je nevyjádřený, jeho mluvnickou povahu posuzujeme podle předcházejícího slovního kontextu, nebo povahy promluvy. Já ale myslím, že toto není próza, ale volný verš, A verš není pouhým řádkem. poetice sice nerozumím, ale mohu si pomoci slovy J.Hrabáka (teoretik) : "Podstatnou složkou zůstává pocit, že verš je svérázný celek (ednotka sui generis), ale zaměření jako protikladu prózy je objetivně vyznačeno jeho zapojením do řady celků podobně ustrojených." nebo J. Peterkou (další tšeoretik):"Verše jsou intonačně samostatné, v psané formě graficky vyčleněné jednotky textu, konkurující syntaktickému členění výpovědi a její větné intonaci. Verš syntaktickou strukturu textu a k ní vázanou intonaci nemaří, nýbrž přehodnocuje. Jeho intonace je zdvojená.", zkrátka volný verš není lyrizovanou prózou ani básní v próze a už vůbec ne "rozentrovanou" prózou.
Není to jen výpoveď, nebo alegorie, ale obrazy,
navíc věta : "Chlastali a čekali na svobodu." je gramaticky naprosto správně - stejně jako "Pomalu začali odpadávat ... nebo "Nakonec - když rozbili pár skleniček a pozvraceli záchodky" - kritiku pravopisu bych pochopil např. u slova "býlý", ale v básni kritizovat syntax - špatnou shodu přísudku s nevyjádřeným podmětem vyvozeným z kontextu předchozí strofy (nebo celku) ... to mi přijde možná zbytečné

<reagovat 
 ariel (Občasný) - 10.8.2008 > Hiram> když o tom tak přemýšlím, myslím, že se s tebou ohledně toho "y" nesouhlasím, ale žíly mi to netrhá :o)
<reagovat 
 Hiram (Občasný) - 10.8.2008 > ariel> jen se obhajuju (nepřeZvJETŠuju) :o)
<reagovat 
ref (Občasný) - 9.8.2008 >

Odhlédnu-li od pravopisu :-)))


Body: 5
<reagovat 
 Hiram (Občasný) - 10.8.2008 > ref> dík za reakci, pravděpodobně se ti to líbilo, ale přečetl sis Arielovu reakci - vyvozuji z tvé věty, že o pavopisu moc nevíš, když ani nevíš co to pavopis je ...
ps : ta údajná chyba, má podle Ariela být ve špatné shodě přísudku s nevyjádřeným podmětem, čili ve větné stavbě (syntaxu), a o tom opravdu v PČP (mám vydání z r.2008) moc nenajdeš. Doporučuji se mrknout na wikipedii, nebo oprášit poznámky ze střední (možná zákl.) školy a ujasnit si pojmy (ortografie, gramtika, foném, morfém, syntax ... atp.), před psaním "konstruktivních kritik" a pak si přečíst něco o poetice (teorie poezie) a následně tak zjistit, že v poezii není nezbytně nutné striktně dodržovat (řídit se) PČP (raději to napíšu ... PČP = Pravidla českého pravopisu) :o)
jo a dík za smajlíka
:o) :o) :o)
<reagovat 
 ref (Občasný) - 17.8.2008 > Hiram> Nevím sice proč "pavopis" a nevím ani, proč se tak čertíš... vím, co myslíš zkratkou PČP... a toto ani nebyla "konstruktivní kritika" -líbilo se, dal jsem max. bodů a bez sarkastických výplodů (na Totemu celkem běžných) se přidal k upozornění na onu shodu přísudku s podmětem... může být, že v poezii je leccos dovoleno, ale k tomu snad stačí konstatovat: "Dámy a pánové, mýlíte se, toť dovoleno, jukněte do Wikipedie etc." ...člověk potom většinou řekne: "All right, beru zpět, či sorry, netušil jsem..." a možná i připustí, že i jemu osobně tam ta "i" sedí lépe než ypsilony... Smajlíka posílám opět (pro mě znamená "hlavu vzhůru, držím palce, neber to moc vážně, v pohodě, super, teď jsi mě dostal..." -podle situace; nikoli výsměch -ten zvládnou slova lépe...) :-)
<reagovat 
Hiram (Občasný) - 19.8.2008 > Dík, - to víš, jsem tu nový, moc sem nechodím - a vycházel jsem ze zkušeností - jsem zvyklý na ultra-tvrdou kritiku ... i obhajování. Hezký den ...
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter