Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 25.5.
Viola
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Mystika, filosofie
 > Mystika, filosofie
 > Filosofie
 > Náboženství
 > Duševno, mystika
 > Literatura, odkazy
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Bezvýznamnost politikaření
Autor: ShArKeY (Občasný) - publikováno 24.6.2002 (11:20:43)


j'en ai marre (Občasný) - 18.7.2002 > Zdravím! Nevím, kde bereš tu jistotu, že křesťanství je blábol. Jde o to, jak k tomu přistupuješ - a těch přístupů je mnoho. Znám lidi (bodejť ne, já ateistický absolvent Biskupského gymnasia, haha), který se k tomu utekli, těch je mi líto, neboť nepovažuji víru v Boha za útěk. Vtip je v tom, že ty sám jsi zřjmě přebral dogmata. Jedno z tvého článku vyloženě čiší (a je to asi tim Nietzschem, a je to asi to o čem mluví čmelák v reakci 16.7.). A co čort nechtěl je to to nejhorší dogma, které si věda odnesla přímo z lůna křešťanství: vize POKROKU, v tvrdší verzi má pokrok význam přímo eschatologický. Mluvím o této pasáži tvého článku: "Tisíce let vyhledáváme jednodušší cesty, kde se budeme moci opřít o tyto umělé tyče, jenž si staví bezvýznamní a neindividualističtí človíčkové. Je to vývoj? Dostaneme naše děti dál, když jim vykládáme báchorky tisíce let staré? a přitom jsme ochotni ve vývojovém žebříčku (myslím morálním) zůstávat na úrovni naslouchačných opic."
Dost mne zajímá "morální vývojový žebříček". Ten už natropil dost zla: namátkou třeba křížové výprvavy atd. Je mi jasné, že tě fascinuje idea nadčlověka, pro mne je to také zajímavé téma (hlavně když jsem prokoul pověru o tom, že je to fašistické - to není), ale já asi vnímám některé momenty jinak...Ale vypadá to, že jsi vletěl přímo do pasti objektivity, protože: myslíš, že je možné a je hlavně smysluplné hledat (nad?)člověka, který "morálně nepředpojatý a individualisticky založený jedinec"? Neříká se tomu "člověk bez skrupulí, člověk všehoschopný"?

<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli j'en ai marre
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter