Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 25.4.
Marek
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
MAŠKARY
Autor: zase zkrvák (Občasný) - publikováno 29.8.2008 (09:45:36)

 

 

 

 

 

Tady jsi. Schvácená tvář za barem

hotelu H. Bije dvanáct, včerejší make-up

nedoléhá, zpožďuje pohyb, až se zdá,

že nemluvíš. Slyším ves. Staříčka brousit srp,

nadávat slepicím a déšť, který přijde.  

Tady jsi, za barem svého hotelu, se svými hosty.

 

 

 


Na černém skle cestují vody, venku se svítí.

Venku lije. Obličej uvnitř je příliš bledý, aby žil.

Zmáčený vidím kusy těl v míhavém světle,

pohyby tanců, hýbání torz. Jediná celá jsi ty.

Jediný obličej.

 

 

 


Tančíme přes sklo. Já s deštěm,

ty se škraboškami, pohledná tajemství

jsou mezi námi. Ještě pár let a sžijeme se.

Ještě pár tanců a bude líp. Ze vsi se táhne

příšerné ticho. Hotel spí. Se svými hosty.

Milovaná.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
Lin Sien Ti (Občasný) - 29.8.2008 > Fajn text, oslovil.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Pastevec (Občasný) - 29.8.2008 > Ano, představivost pracuje. Byl jsem někde na Stráních pod Javorinou.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
kalais (Občasný) - 29.8.2008 >
Doporučil 
<reagovat 
Mbonita (Občasný) - 29.8.2008 >
Doporučil 
<reagovat 
čtenář já5 - 29.8.2008 > slušné
<reagovat 
NEMINI (Občasný) - 29.8.2008 > dobře napsaný ale viz. emmet ... :) : /
<reagovat 
 zase zkrvák (Občasný) - 29.8.2008 > NEMINI> tak to už bylo trapný.
<reagovat 
 NEMINI (Občasný) - 29.8.2008 > zase zkrvák> proč?... tim sem ti chtěl jenom říct že konkrétně mně je takováhle poezie nahovno... což je samozřejmě jenom můj problém a vůbec di do piči :)
<reagovat 
 zase zkrvák (Občasný) - 29.8.2008 > NEMINI> protože si piča bez invence, čimž chci říct, žes to měl napsat hned:-))
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 29.8.2008 > na balení ženských ano :-)
<reagovat 
 zase zkrvák (Občasný) - 29.8.2008 > Emmet_RAY> to je taky jedinej důvod, proč píšu.
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 29.8.2008 > zase zkrvák> chápu. komu nebylo shůry dáno, dohání to poezií :-)
<reagovat 
 zase zkrvák (Občasný) - 29.8.2008 > Emmet_RAY> přesně tak.
<reagovat 
butch (Občasný) - 29.8.2008 >
Doporučil 
<reagovat 
skold (Občasný) - 29.8.2008 > Myslím, že vidíš- ale ještě to není ono. Pro mě, abych tomu textu věřil, samozřejmě odosobněně. Takový letmý náčrty všeho, ale není tam to maso :)))
Body: 3
Doporučil 
<reagovat 
 zase zkrvák (Občasný) - 29.8.2008 > Karel M. a Skold> já myslim, že kecáš, a to déčko jsi dal jen proto, abych tě nezbušil:-)))))
<reagovat 
egil (Občasný,Redaktor) - 29.8.2008 > Mně to přijde spíš trochu naopak, jako že maso tam je, ale chybí kostra (i když kosti tam jsou → ta pěti- šestiverší totiž drží),

ale když přijde na věc, tak ten krystal z horniny (abych opustil tu řeznickou analogii) nevytěžíš..

pro mě je bezpochyby nejlepší prostřední, i když i tam:

fenomén tváře.. to je velké a zásadní a dalekosažné téma, pro poezii, filozofii (Lévinas), výtvarno..
ale když se tady zeptám (čistě subjektivně, coby tvůj čtenář) – čím jsi mi prohloubil vnímání toho pojmu..(?)

přijde mi to zkrátka trochu málo.. tomu celkovému významu rozumím, pár obrazů na hranici světla a tmy, pohyb, celé je to zručné, ale ve výsledku si řeknu "fajn, proč ne, ale.. ještě kousek tomu chybí."




<reagovat 
kink (Občasný) - 29.8.2008 > po dvou prvních slokách jsem byla celá mile překvapená, že se mi to líbí ;), pak první verš třetí; a pak je to pro mě zkažený - ta třetí tomu hodně ubrala, i ten nechtěný rým škraboškami/mezi námi...*

ale dám, co dám
Body: 4
Doporučil 
<reagovat 
skold (Občasný) - 29.8.2008 > Né, za jedno déčko, dvojka vína...až budu mít flašku, tak si o ni řeknu
<reagovat 
 zase zkrvák (Občasný) - 29.8.2008 > Karel M. a Skold> no. tak jo. ovšem já chci za flašku taky flašku.
<reagovat 
mademoiselle secret (Občasný) - 29.8.2008 >
Body: 5
<reagovat 
ztratila (Stálý) - 30.8.2008 > a co próza? ta už nic?
<reagovat 
 zase zkrvák (Občasný) - 30.8.2008 > ztratila> neni čas.
<reagovat 
wandalka (Občasný) - 31.8.2008 >

Tady jsi, za barem svého hotelu, se svými hosty.

 

Jediný obličej.

 

Milovaná.

 

....game over


Body: 4
<reagovat 
marsyas (Občasný) - 2.9.2008 > chybí mi tam větev, jak trčí z bahna. Bez ní to nemá grády. Unylost vítězí, krok zpět
Body: 2
<reagovat 
 zase zkrvák (Občasný) - 2.9.2008 > marsyas> a ještě karamelky na jarmilce.
<reagovat 
jafa (Občasný) - 4.9.2008 > já nechápu hlavně to poslední slovo, které předchozí výborně působivá nahá bezútěšnost/smysluprázdnota úplně zpochybňuje, a z toho důvodu ve mně vzniká podezření na celkovou účelovou vymyšlenost

"pohledná tajemství" má příjemně nekřečovitý satirický hrot. a vůbec se mi ten kritický přístup k něčí i své existenci dost líbí a věřím tomu

Doporučil 
<reagovat 
jafa (Občasný) - 4.9.2008 > i když vlastně je v pořádku, když báseň dovede k místu, které už není vzhledem k ostatnímu lehké si představit... život je taky někdy překvapivý, těžko pochopitelný, "paradoxní"...
<reagovat 
 zase zkrvák (Občasný) - 4.9.2008 > jafa> nějak se mi nechce vysvětlovat. ale líbí se mi, jak pozorně to čteš. díky.
<reagovat 
touha (Občasný) - 4.9.2008 >
Doporučil 
<reagovat 
vřes (Občasný) - 4.9.2008 > Líbí se mi vůbec ten nápad, pokus o pohled za sklo - na sklo.

Velice dobře se to rozjíždí (zde skvělé "Tady jsi."!...), druhá sloka je strhující, ale poslední na mě působí jako takové uzavření z nutnosti, rezignované shrnutí "aby už to mohlo skončit" :-) /teď narážím na "ještě pár vět", "ještě pár tanců" ap./

Ten text mě oslovil taky proto, že nad něčím podobným tomu tématu občas přemýšlím (to možná každý) ..ale nikdy bych se neodvážila o tom psát, ze strachu, aby to nevyznělo sentimentálně. Což u tebe vůbec nevyznívá, takže vlastně bravo..

:-)

...a máš tu další názor...
<reagovat 
 zase zkrvák (Občasný) - 5.9.2008 > vřes> jojo, některý ledy jsou tenký...
poslední sloka je strhující jinym směrem;-)
<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 4.9.2008 > přijde mi to jako žďabec sladkobolnej folkrock...
<reagovat 
 zase zkrvák (Občasný) - 5.9.2008 > Max Bubakoff> na hevymetal citlivou holku nesbalíš.
<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 5.9.2008 > zase zkrvák> přesně...dám za pět...dé..až příště...až bude v dílku nějakej vostrej kytarovej riff...;)
Body: 5
<reagovat 
 zase zkrvák (Občasný) - 5.9.2008 > Max Bubakoff> kazíš mi průměr a marsyasovi brnkáš na nerva, pyčo.
<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 5.9.2008 > zase zkrvák> to s tím marsyasem mě STRAŠNĚ mrzí...;))
<reagovat 
 zase zkrvák (Občasný) - 5.9.2008 > Max Bubakoff> jo, to se ti nedivim. von je to kluk citlivá.
<reagovat 
--------- (Občasný) - 6.9.2008 > tak jsem si tě trošku prolétl a za sebe to vidím jako zlepšující se k obstojnému. nepózuješ, píšeš ze sebe, píšeš verše, jak cítíš - vypisuješ svou poezii (tu vnitřní). a na tom není nic špatně. je to původní... tohle jsi v tuhle chvíli a na tom místě ty. co bude jindy, to neřeš. a hlavně neposlouchej ty egilovy pindy. protože to je František Janeček. jednou ho poslechneš a máš-li jaký talent, na vždycky bude pohřben.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Věza (Občasný) - 10.9.2008 >
Body: 4
<reagovat 
egil (Občasný,Redaktor) - 11.9.2008 > poslouchej maminku, jakube, ta to s tebou myslí dobře..

na rozdíl od telecího ksichtu, kterej si v ikonce hraje na mefista..

jednou maminku neposlechneš, a ježíšek bude plakat.

:)
<reagovat 
 zase zkrvák (Občasný) - 11.9.2008 > egil> Neboj se. Maminka je jenom jedna;-)
<reagovat 
 --------- (Občasný) - 11.9.2008 > egil> Ti, kteří žijí v iluzi, vidí ve všem odlesk své tváře.
<reagovat 
egil (Občasný,Redaktor) - 11.9.2008 > "...Anthony Perkins jako rozpolcená osobnost mající v sobě osobu svoji a osobu své matky vraždí v jednom opuštěném motelu podél bývalé hlavní cesty. Vraždí z lásky, ze strachu, ale hlavně proto, že převládá osobnost matky v jeho těle."
________

ptejme se –
měl Norman Bates skutečně jen jednu matku?? Anebo měl matku vnější a hypertrofovanou matku vnitřní, jíž reálně byl, po smrti té vnější, sobě sám
?
:)
<reagovat 
 zase zkrvák (Občasný) - 11.9.2008 > egil> já bych ti teď byl schopnej odpovědět na uplně jiný otázky (např.: co je uperizace nebo vysvětli v čem spočívá konzervace snižováním pH), tohle si nechám na jindy:-)))
<reagovat 
 --------- (Občasný) - 11.9.2008 > egil> Záleží na tom, která z představ tě víc vzrušuje.
<reagovat 
 egil (Občasný,Redaktor) - 11.9.2008 > fis> "vzrušení"?

to upocená kalkulačka sídlící v mé lebce neznat..
<reagovat 
 --------- (Občasný) - 11.9.2008 > egil> Máš pravdu, zapomněl jsem, s kým mluvím. Čili to, co lépe odpovídá tomu, co do tebe nadrtili... Když to odpovídá, lze mluvit o jakémsi téměř vzrušení, uspokojení z dojmu, že svět tě nepřesahuje. :) Je krásné snít. Je to opium.
<reagovat 
zase zkrvák (Občasný) - 11.9.2008 > jak vás dva poslouchám, chce se mi věřit, že byste si při osobnim setkání padli kolem krku a smáli se od noci do noci.
<reagovat 
 --------- (Občasný) - 11.9.2008 > zase zkrvák> nelze to vyloučit.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení     Novější>>>

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter