Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pondělí 29.4.
Robert
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Ve špatnou dobu, na špatném místě
Autor: PeterVillain (Občasný) - publikováno 3.7.2002 (00:45:03)

Odbíjela půlnoc. Nad černou masou města svítil jasný měsíc. Na střechách domů ležel třpytivý poprašek čerstvého sněhu, předzvěst blížící se zimy. Nikde ani živáčka, ale přeci … po chodníku kráčel osamělý chodec , jeho kroky se hlasitě rozléhaly tichou ulicí. Na okamžik se zastavil, v šeru zazářil mihotavý plamen . Vrhl světlo na zachmuřenou tvář neznámého muže. Zapálil si cigaretu, vrátil zapalovač do kapsy a pokračoval v chůzi. Kolem prolétl cár ušpiněných novin, hnaný studeným větrem, a dopadl na chodník. Muž se zastavil a list sebral. Když se podíval na ukořistěný papír, pobaveně se zasmál. Zahodil útržek a prázdnou ulicí opět zazněly jeho dunivé kroky. Na zahozené stránce se ve světle měsíce zaleskla pod nečitelným nápisem fotka muže, který se vzdaloval.

Jan Werner, řečený Johny, se vracel z mejdanu. Nutno dodat,že ze značně nepovedeného mejdanu. Alkoholu málo,nebylo co kouřit a popravdě, společnost taky nestála za nic. V půl dvanáctý se otráveně sbalil a vydal se domů. Během cesty mrazivou nocí dokázal myslet jen na svůj vytopený a útulný pokoj. Nejspíš si dá ještě čaj nebo kafe, pro zahřátí, a pak zaleze do postele. Klopýtavou chůzí ukrajoval metr za metrem ze své cesty, proklínaje nepříjemný vítr , který mu každou chvíli foukal napadaný sníh za krk. Kvůli poletujícím mrazivým vločkám šel skoro poslepu, cestu znal tak jako tak nazpamět. Proto tvrdě narazil do temné postavy, která se před ním náhle vynořila. “Sorry”, zamumlal a šel by dál, kdyby nezahlédl v ruce neznámého muže cigaretu. “Nedal bys mi jednu”, zeptal se s pohledem výmluvně upřeným na jeho paži. Na mužově tváři se mihl dravčí úsměv. “Ale jistě”, odpověděl a sáhl rukou pod kabát. Johny v očekávání nastavil dlaň. Nechápavě se podíval na lesklou ocel, kterou cizinec svíral ve své dlani místo vytoužené krabičky cigaret. Jako ve zpomaleném filmu nehnutě sledoval, jak se ostří nože přibližuje k jeho krku. Pak se šok vytratil a on začal křičet. Namísto zamýšleného volání o pomoc se však z jeho úst vyřinula jen hustá teplá krev a Johny se bezvládně skácel k zemi. Cizinec rychlým pohybem očistil vražednou zbraň do bundy ležícího chlapce a se spokojeným výrazem na své kruté tváři odcházel pryč. Johny ležel na zasněženém chodníku a jeho těla se zmocňoval chlad. Hlavou mu prolétla poslední myšlenka: “Proč?” Otázka, na níž neznal odpověď.

Paní Wernerová seděla tiše v křesle, usnula během čekání na svého syna. V temném pokoji svítila hrající televize. Na podlaze ležely ranní noviny,které usínající ženě vypadly z ruky. Čtyřpalcový titulek na přední straně hlásal útěk nebezpečného psychopata z blízké věznice. Muž na fotce se usmíval. Hodiny visící na stěně odbily jednu.



Poznámky k tomuto příspěvku
Tina (Občasný) - 3.7.2002 > Pripomina mi to Dostojevskyho Zlocin a Trest Neni to spatne napsane, ale je to nedokoncene.Zni to jako kousek z neceho vetsiho. Kdyz to vic roztahnes a das tomu delsi pribeh muze to byt dobra povidka
Body: 3
<reagovat 
Popelka (Občasný) - 3.7.2002 > mně se líbila tvá představivist, která se projevila v úvodu
<reagovat 
kostky (Občasný) - 3.7.2002 > souhlasím s P.& T.: skv2l7 začátek, spoustu skvělých fabulačních momentů - ale jen naznačily. nerozvedeny, ztraceny (což se nerovná "nevysvětleny") a trochu vynucený konec. ale dávám jedna, protože autorský "zárodek" se zdá být hóóóóóódně šikovný, takže na kuráž a i tak - bylo to dobré počtení.nejste náhodou Severomor.?
<reagovat 
kostky (Občasný) - 3.7.2002 >
Body: 5
<reagovat 
kostky (Občasný) - 3.7.2002 > já zapomněla
<reagovat 
kostky (Občasný) - 3.7.2002 > a stejně se tam to hodnocení ne a ne vložit
<reagovat 
Kajman (Občasný) - 5.7.2002 > Je to pěkně napsané, ale jinak je to, nic ve zlém, standart, v jistém údobí života něco hodně obdobného napsala většina z nás :o) Začátek mi připomněl Zeyera či Meyrinka, pak se to trošku zvrtlo v klišé, ale jak říkám, dobrý krok!
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter