Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Středa 1.5.
Svátek práce
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Pseudintektuálové
Autor: přáčh (Občasný) - publikováno 7.11.2008 (12:09:51)

Byl na jednom koncertě

jakási skupina

tam hrála jakýsi elektronický paskvil

říkali tomu elektro-folk

na tu hudbu se nedalo pařit

tančit

skoro ani poslouchat

lidi stáli na pódiu

pseudointelektuálové se tvářili

že je to zajímá

ostatní se nudili

ale nedalo se tam dělat nic jiného

Jemu se to taky nelíbilo

v tváři měl vepsanou bitku

s jedním skinheadem

(už ho skoro měl a pak plešatec vytáhnul bodák)

ta jizva nikdy nezmizí

 

Koukal se na ten koncert

elektro-folku

měl rád dobré umění

a tohle dobré umění nebylo

v ruce pivo a nahlas řekl:

„Myslím, že tohle může bavit jenom nějakého zasraného pseudointelektuála“. 

Jeden pseudointelektuál, s knírkem, pruhovaným tričkem a váhou padesát kilo před vysráním, to uslyšel a řekl mu

„Jestli se ti to nelíbí, tak jdi ven.“

On se přeslechl

myslel, že říká „pojď ven!!!“

tak vzal pseudointelektuála do kravaty 

vytáhl ho na chodník

udeřil ho do žaludku

pseudointelektuál se složil

„to je všechno co umíš?“ zaječel On.  

Pseudointelektuál se zvednul z prachu

pořád si držel žaludek

a zároveň přemýšlel o tom

že do Literárního občasníku napíše

sloupek o násilí mezi lidmi  

a přemýšlel, jak z toho všeho vycouvat a přitom neztratit tvář

řekl mu: jen ten kdo nedokáže najít argumenty, musí se prát.   

On se zasmál

a z kapsy vytáhnul boxera.

 

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
jiri-jirik (Občasný) - 7.11.2008 > Skín bodák, von boxera, pseudo dobitej a intelektuál je sakra kdo ??
<reagovat 
NEMINI (Občasný) - 7.11.2008 > ale jo buřičský to je, to jo, ale taky trochu buranský :) nemám moc rád žvásty o bitkách atak.
<reagovat 
Zeanddrich E. (Občasný) - 7.11.2008 > "


."
Body: 4
Doporučil 
<reagovat 
GabrielRonay (Občasný) - 8.11.2008 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Ondrej Kern (Občasný) - 7.11.2008 > Ale jó... svým způsobem je to buřičský. A taky - docela vysoce oceňuju, že to není "snaživý".
Body: 5
<reagovat 
 jiri-jirik (Občasný) - 9.11.2008 > Ondrej Kern> Buřičský ??  Je to dobře napsaný, ale obsah je pubertální. Jestli rozbít hubu někomu náhodnýmu a evidentně slabýmu, je buřičství, pak je hodně ubohý.
<reagovat 
Ondrej Kern (Občasný) - 10.11.2008 > Sakra dobrá otázka...
<reagovat 
Ondrej Kern (Občasný) - 10.11.2008 > Člověče, ta otázka po smyslu buřičství... tu už jsem si nepoložil. Ta je zatraceně velká (dokonce i v malých totemích poměrech). Jen tak od boku střelím, co mě první napadá - taková poloha je nějakým způsobem estetická (těžko říct, jestli hezká/ošklivá, tak nějak obojí) v duchu romantismu (ať už jakýhokoliv, vč. máchovskýho při dobré vůli), možná je to taková ta krásná touha jít hlavou proti zdi, což je pěkný jako idea, ve skutečnosti to je pro všechny zúčastněný trochu útrpný. Pak je v tom možná špetka utopie, kterou v sobě každý revolucionářství (malý nebo velký to je fuk) nese. A utopie je pěkná. A taky by v tom mohla být trochu krása absurdity (všichni víme, že to buřičství je v endeffektu k ničemu) (a autor může mít nekřesťanskou radost z toho, jak se z jeho dejmetomu pětiminutového výšplechtu dělá nesmrtelnost brouka - týhle absurdity se dopouštíme my dva). No a to určitě nebude zdaleka všechno, co to do sebe má. Každopádně, nejvíc se mi zatím líbí možnost, že to buřičství je k fakticky ničemu, což je hezký. A v druhým plánu to smysl má, protože jestli je to hezký, někomu to může udělat radost. S tímhle paradoxem se zatím spokojím.
<reagovat 
 jiri-jirik (Občasný) - 10.11.2008 > Ondrej Kern> Buřičství, teda nemá smysl samo o sobě, ale získává ho zkrze reakce na něj. Hmm, dobrej smysl. Možná to není ani tak absurdní...
<reagovat 
 jiri-jirik (Občasný) - 10.11.2008 > Ondrej Kern> Buřičství, teda nemá smysl samo o sobě, ale získává ho zkrze reakce na něj. Hmm, dobrej smysl. Možná to není ani tak absurdní...
<reagovat 
 Čtenář - 10.11.2008 > Ondrej Kern> Mně to teda přijde blbý po všech stránkách.
<reagovat 
Ondrej Kern (Občasný) - 9.11.2008 > Promiň, jiri-jiriku, ale nesouhlasím s tebou ani v nejmenším. Protože tvůj pohled na věc zůstává jenom v jedný rovině (u obsahu básně) a nevšímá si té druhé, která je pro mě podstatnější. Jen ještě poznamenám - a tenhle pohled je trochu naivní, protože směšuje to, co říká lyrické já, s tím, co říká autor. A to jsou dvě hodně odlišný věci. Lyrický já totiž nemá nic společnýho s autorskou upřímností, kterou tomu v duhým plánu podsouváš. (I když tím neříkám, že s upřímností nic mít společnýhe nemůže. Může - ale to myslím není tenhle případ)

A co je teda to podstatnější? Resp. to buřičský? To, že někdo prezentuje takovouhle "báseň".Ne jen to, co v ní je. Copak tohle je nějaká báseň? Kdyby se tenhle text nečlenil do veršů, byla by z toho jakási mikropovídka, skoro bych řekl že i docela banální a asi bych se nad tím nepozastavil. Jenže autor to prezentuje jako poesii a vědomě pracuje s očekáváním čtenáře, který to pak jako poesii číst bude. A na čtení poesie a prózy se používají dvě různý optiky. Autor to ví a právě na tohle čtenáře chce nachytat. Není to sice bůhvíjak neobvyklej postup, ale v totemích vodách originální a do jistý míry i buřičský rysy má (například je proti zavedeným způsobům čtení i proti zavedeným způsobům psaní, nebo těm oceňovaným). Nabízí se obzvlášť tady, kde je čtenářská naivita docela rozšířená (a nic proti ní nemám, protože k internetu prostě patří) poměrně vysoká pravděpodobnost, že se čtenář nachytá a pohorší. No a myslím (ani ve zlým, ani v dobrým), že ses zrovna nachytal. Tím pádem jsi pro přačha ideální čtenář. Nijak se ti tím nevysmívám, to ne, ale jen se snažím naznačit, jak celou tuhle situaci (v textu i mimo něj) chápu.
<reagovat 
 jiri-jirik (Občasný) - 9.11.2008 > Ondrej Kern> 

Je to možný, teda,   ... nechal sem se nachytat.  Smysl "buřičství" spočívá ve vyhledávání podobných idiotů jako sem já ?? Nebo jinak, v čem je smysl, význam takového buřičství ??

Ta druhá rovina, kterou sem neviděl a na kterou si mě upozornil, mi říká, že i tady na totemu jedná stejně jako s tím pseudo. Teď autorovi možná křivdím, protože o něm bez něj.


<reagovat 
 Čtenář - 10.11.2008 > Ondrej Kern> Vyčerpávat se kvůli textu, jehož jediným smyslem je laciná provokace duševně pomalejších... I jako provoakce je to srágora. Navíc si prach tam vzadu stejně myslí, že to tak trochu poezie je. Teoretické literárněvědné modely většinou dostávají při kontaktu s reálnými texty na hubu. Někdy by na ni ale měli dostat i ti, kteří si z těch modelů nadělali fetiše.
<reagovat 
 přáčh (Občasný) - 10.11.2008 > jiri-jirik> jo, teď jsi na to kápl. buřičství je opravdu o vyhledávání takových idiotů jako seš ty, jinak by to opravdu nemělo smysl.
<reagovat 
 jiri-jirik (Občasný) - 10.11.2008 > přáčh> No vidíš, tak si mě našel a smysl je kde ?? 
<reagovat 
 přáčh (Občasný) - 11.11.2008 > jiri-jirik> že ty se rozčiluješ a já se bavím a se mnou se baví i spousta dalších lidí.
<reagovat 
 jiri-jirik (Občasný) - 11.11.2008 > přáčh> Příjemnou zábavu.
<reagovat 
Ondrej Kern (Občasný) - 11.11.2008 > Co blázníš? Jaký fetiše? Neberu se zas tak vážně, abych si taky tak trochu o takovejchle domečcích nemyslel, že i tohle je jen hra. Literární věda jako fetišismus? No to mě koště teda... A navíc, přáčh mi tuhle rádobykonstrukci jen potvrdil. Taky zas jen hra. Jedinej názor, kterej jsi tudíž nakonec vyjádřil, zní - jako provokace je to srágora. Nesouhlasím, protože v kontextu totemu to provokace je platná. Kdyby chtěl přáčh zrovna tenhle text dát do tisku, já bych mu ho neotisknul. A taky - kdyby byl tenhle text skvělou literární provokací v rámci celé světové literatury - skoro bych řek, že by si ho tady nikdo nevšimnul. Měřítka uvnitř a vně jsou prostě různý. A to se klidně takový, jako ty nebo já, můžem stavět na hlavu. Nebo - přijmout to jako hru.
<reagovat 
Ondrej Kern (Občasný) - 12.11.2008 > Čtenáři, čtu si tvou poznámku ještě jednou a není mi jasný jedno - myslíš si, že si z litvědy dělám fetiš? Pokud jo, tvrdíš, že bych měl dostat na hubu? :D Jestli jo - kdy a kde? Zvol si sekundanta, kordy nebo pistole, to je mi fuk. V Čechách jsem od ledna. Nebo nedělej ramena. (To je taky taková hra.)
<reagovat 
miroslawek (Občasný) - 18.4.2009 > Já to říkám furt. Je třeba tematizovat vztah svého naivního, parciálního já k intertextové výměně a příslušným indukovaným anticipacím...
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter