Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pondělí 29.4.
Robert
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Zpovědi, pocity
 > Zpovědi, pocity
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Cítím v másle pecky
Autor: Janele z Liků (Občasný) - publikováno 11.11.2008 (22:51:30)

  Dnes ráno v parku

 

jsem si všimla, jak má veverka podobnou lebku s potkanem, jak je to maso podobně zaklesnuté do kostí...jako v neděli, když mi po křtu nechali pochovat dítě a já mohla nechat oči na jeho dokonalé lebce...a přitom na oko nahrávat jeho matce patřičnost v její náruči.

 

/Kojit mimo dav, v rohu farních židlí, kosti z mého břicha - teplým lidským mlékem, tah dásní a tep srdce na spáncích, viditelnější při polykání/.

 

Měla jsem pocit, že všichni ptáci v tom zahnívajícím listí čekalí na někoho, kdo by je honil, jaká víra v hravost příchozího, v příznivé bohy v knoflících kabátu...Chtěla jsem do nich šťouchat jako do kousacího míčku, popoběhli by zase o něco zcuchanější, spokojenější a lačnější po hře...

 

Snažím se zahrnout prací, abych na to nemusela pořád myslet. Přejíždět z místa A do místa B, zapomínat v řadě na lístky, vyplňovat dny povinnostmi pro povinnosti. Pocit vyčerpání, který jediný teď přinese pocit  klidné spokojenosti, v doznívání starého, které skončilo rozumným vystoupením z beznaděje.

 

Když jsem teď v mezidobí "rozhodování" s a m a...mívám pocity čpění klína, přesně takové, které cítí příchozí, když se odlévá ocet nebo čistí kliky dveří, savem před odchodem...Přípravy k očistě vrcholí...

 

/Jakási nepatřičnost sekretu, který připomíná ženinu spojitost s mužským údem, kdykoliv necháme spadnout kalhoty na zem před potřebou...Úrodná, že nevyschne.../

 

Provází mě celé roky myšlenka, že mohu milovat hluboce jen ty, kteří si alespoň někdy pohrávali s myšlenkou nebýt, nebo žít i s velkým průserem, jen jinde.

 

/Každého tíží vata z lahviček patáků, základ nás spojuje, podle něj se poznáváme/.

 

Kupuju si lacino v nádražních krámech sádrové andělíčky s prázdnýma očima, dívám se zachtivě na vábničky Vánoc, kterých je mi líto pro lidi. Tolik rudé ve výkladech, barva s předpokladem otvírání živého...

 

Prosila jsem dlouhou dobu o Anděla, vždy před spaním, obchodovala jsem, říkejme mu, s bohem, co všechno vykonám, čeho se vzdám, abych si ho zasloužila...

 

/Když jednou ochutnáš, chceš ještě, i když je v každém másle, nejen v tom soleném, zárodek pecky/...

 

 

 

Je tady se mnou...už žádné kompromisy předchozího tápání...

 

 

 

Děkuji...

                 jsi?

 

                             Jana.

 

 

 

 

 

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
Kejchal (Občasný) - 12.11.2008 >
Doporučil 
<reagovat 
čtenář Luctus - 12.11.2008 > Jsem zde, milovník alejí, byť s hlavou dolů kráčející, zastaven Tebou v osudu
<reagovat 
 Janele z Liků (Občasný) - 12.11.2008 > čtenář> Milovníku, raději odpočívej, ať se nemusím ještě více bát.
<reagovat 
Mbonita (Občasný) - 12.11.2008 >
Body: 5
<reagovat 
Gene Hunt (Občasný) - 13.11.2008 > Hezké a nemělké, ač na mě značně temné... (Ne kvůli sekretům a údům, pro ty mám pochopení :o)
Body: 5
<reagovat 
wandalka (Občasný) - 15.11.2008 >
Doporučil 
<reagovat 
ztratila (Stálý) - 15.11.2008 >

já vim, že se ptám naivně, ale to je tvůj kluk, ten na tom obrázku?


<reagovat 
 Janele z Liků (Občasný) - 15.11.2008 > ztratila>Ano, říkejme tomu tak pro potřeby odpovědi. Je to ale poněkud složitější.
<reagovat 
 ztratila (Stálý) - 15.11.2008 > Janele z Liků> líbí se mi ty jeho ilustrace. a vyjadřujete se ve stejným kódu, to je sympatický.
<reagovat 
ztratila (Stálý) - 15.11.2008 >

ale spíš ty, co jsou na webovkách, ty, co jsou tu, jsou hodně ponurý, tam je jsou náznaky vtipu a hravosti...

připomnělo mi to trochu nikolu čulíka, ty jeho letce a koláž olgy hepnarový, co nám dělal.  


<reagovat 
 Janele z Liků (Občasný) - 15.11.2008 > ztratila> Děkuji Jani za Tvé stanovisko, já vybírala cíleně ty podzimní, melancholické obrazy, aby to korespondovalo s vybranou básní "Klíče od břehu"...Lukáš dělá samozřejmě i živější, hravější koláže.
<reagovat 
Janele z Liků (Občasný) - 15.11.2008 > Vyjadřujeme se ve stejném kódu? Také mívám ten pocit. A věříš mi, že se známe jen velmi krátce? On mě sebou posadil na bobek,---navíc mě zarazilo, jak jsme si v mnohém, tvůrčím i osobním životě podobní...
<reagovat 
čtenář Jana - 16.11.2008 > Ahpj Jani...
<reagovat 
 čtenář Jana - 16.11.2008 > čtenář> promiň, ahoj
<reagovat 
ztratila (Stálý) - 16.11.2008 >

:)

ještě by mě zajímalo, já jsem nedouk, coje to přesě ta didaktická ilustrace?


<reagovat 
 Janele z Liků (Občasný) - 16.11.2008 > ztratila> Ilustrace v didaktických materiálech, zřejmě tedy učebnicích, výukových programech, nástěnných mapách, tak si to coby člověk, který prošel oborovou didaktikou,tentokrát pedagogickou, vysvěluju. Viz tvorba Davida Huge.
<reagovat 
čtenář Jana - 16.11.2008 > ty jsi naturalistka
<reagovat 
 Janele z Liků (Občasný) - 16.11.2008 > čtenář> Narat, a co teprve nejen tvůj Chaim Soutine.
<reagovat 
Quotidiana (Občasný) - 27.11.2008 > zaujalo...
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter