Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Najivní doklady
Autor: Martin (Stálý,Redaktor) - publikováno 6.6.2000 (16:59:16), v časopise 7.6.2000

Najivní doklady

Staré kukačky
natahujem pérem
za šišky od vodňanských smrků
už několik roků
a pro světa nájem
počítáme spolu
vlnky na potoku,
které jsou nám
i kukačkám rájem.


Rodný list, křesný list, průkaz totožnosti
i desky s modrým diplomem
chtívaj po mne s příchodem
do zaměstnání, školy i na úřadě na předměstí,
sto důkazů o beztrestnosti
potvrzených razítkem.


Ale kukačky s havraními ručičkami,
se sojčími pírky nad ciframi,
či
kapky deště, které mám tak rád
a lesy a modrásků plný sad
a kávu s cukrem a šum květu,
když čmelák do něj sedá z letu
a také o tom, jak jsem dneska líně spal
místo, abych časně vstal …
- nezlobte se pane úředníku -
to mi sem nikdo nezapsal.

 



Poznámky k tomuto příspěvku
Čtenář - 7.6.2000 > Nájem rájem to je legrační kombinace jinak máš pravdu bez dokladů člověk neexistuje, není v povědomí úředníků, počítačů..
Body: 1
<reagovat 
Martin (Stálý,Redaktor) - 7.6.2000 > Ta basnicka asi neni slozena nejlepe, to mas Ctenari pravdu ... :) myslel jsem tim ale neco uplne jineho. Myslel jsem tim, jak je nesmyslne podle dokladu o cloveku v mnoha vecech rozhodovat, neb tam nema napsano zhola nic...
<reagovat 
korunka (Občasný) - 7.6.2000 > Víš, že mě taky zarazil ten nájem x rájem? :-))) Jo, líbí se mi to, krásně je to napsané s úplně jsem se zasnila. Musím však přiznat, že co tím chtěl básník říct mi trochu uniká... ale já na to přijdu, neboj :-))
Body: 3
<reagovat 
Gala (Občasný) - 7.6.2000 > V tom razítku úředníka, jsem já a můj osud do kolonek ukrytý. Jsou jako čtyři bílý stěny, do kterých narážím a co mne svazují do pokory. Ještě že mám ta křídla motýlí a tak těm rubrikám MÁ DÁTI – DAL za sluncem odlétám. (Verš možná někde pokulhává, ale zase to má myšlenku a to se cení…)
Body: 5
<reagovat 
Cobain (Občasný) - 7.6.2000 > To me se zase libi to obcasne pokulhavani verse, nakonec to vyzni, ze jsi to presne tak chtel napsat a je skvely, ze se najednou objevi rym tam, kde bych ho uz necekal :-) Perfektne propletena priroda, behani a starosti s uradama a zivot :-) Jo, a kdyz uz jsem u toho, vis kdy je chlap naivni? No pri pohlavnim styku - je "na i v ni" :-)
Body: 5
<reagovat 
Mišpule (Občasný) - 7.6.2000 > Volný verš s náznakem tu a tam rýmu není vůbec na škodu. V tomto případě totiž silně převažuje obsahová stránka nad stránkou formální. Hodnotím, jak jsi dokázal svou myšlenku obléct do poetického, romantického a přitom neokázalého kabátu. Nádherné metafory (např. „staré kukačky …“ – vlastně symbolika plynoucího času; „sojčí pírka nad ciframi“ – možná chybějící pocit lehkosti a svobody (sojčí pírka) v životě (cifry) spoutaném razítky; „šišky od vodňanských smrků“; „modrokrásci“, atd.). Připomíná mi to něčím Seiferta, a to je můj oblíbenec. Líbí…
Body: 5
<reagovat 
Lord Kikin (Občasný) - 7.6.2000 > Mozna, ze dokladu se toho moc nepozna, ale me by se nelibilo, kdyby se mi nekdo podival na papiry a hned vedel, jestli mam rad to a to, nebo jsem romatik ci sportovec. Kdyby to bylo proti zbytecnym haldam papiru, tak by to podle me melo vetsi vyznam.
Body: 3
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 16.6.2000 > Kausa nájem x rájem je úplně v pořádku, patří to tam, a myšlenka je mi taky jasná - nejsme jen záznam na úřadě, jsme živé bytosti... Moc dobré.
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Stálý,Redaktor)   Nepublikovat mimo Totem.cz  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter