Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 20.4.
Marcela
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Film
 > Film
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Brána citu
Autor: A.P.D. (Občasný) - publikováno 6.6.2000 (22:26:23), v časopise 8.6.2000
Hudba pomalu doznívá, řada jmen běžících po plátně se chýlí ke konci. Sedím sám, uprostřed prázdného sálu a vracím se pomalu zpět do tohoto světa. Je to krutá bolest vrátit se zpět. Tam, kde jsem byl, je můj „skutečný“ svět, v němž žiji. Má duše se neustále zmítá na hranici mého „skutečného světa“ a světa, ve kterém fyzicky existuji. Nikdy se nedokáži přizpůsobit tomuto světu a žít podle jeho „pravidel“, a proto má bolest nikdy neskončí.

Když jsem šel na tento film, netušil jsem, že to bude další z klíčů k mému vnitřnímu světu, k mému lepšímu já. Šel jsem na něj kvůli předpokládanému skvělému hereckému výkonu Leonarda Di Capria. A byl to skutečně požitek, vnímat citovost postavy, kterou hrál (mám na mysli především roli Filipa - královského dvojčete). Jeho přirozeně lidský projev citů je to, co z něj dělá „největšího“ herce dnešní doby (zvláště mladí lidé v něm nacházejí to, po čem v skrytu duše sami tolik touží a co jim tak citelně schází).

Tento film byl skutečně „postaven na člověku“ (alespoň já jsem si to v něm našel). Na člověku a na vlastnostech, které by měl mít. V čisté ryzí podobě (ovšem v reálné dimenzi) jsou zde představovány ctnosti jako věrnost, přátelství, pokora, čest, láska mezi lidmi. Jsou to city, ve které v dnešní době věřit je velmi nesnadné, ale určitě ne marné. To, co by mělo být přirozené a co by mělo volně pramenit z lidské duše je dnes popíráno, zamlžováno, tupeno. Velmi mne pobouřilo, Když pan profesor Blažke nám na gymnáziu v hodině češtiny řekl, že pojmy jako odvaha, čest, věrnost a hlavně vlastenectví jsou věci, které nám dnes již nic neříkají, a kterých si neumíme vážit. Postupem času, jak jsem se díval kolem sebe, jsem mu musel dát za pravdu. Je to smutné.

Když jsem vycházel z kina a sledoval lidi a jejich reakce na tento film, bylo mi do pláče. Cožpak jim ten film skutečně nic nedal? Nebo je to jen pokrytecký stud a snaha potlačit v sobě cit a nedat nic najevo, či snad jsou skutečně tak bezcitní? Není těžké být pokryteckým rytířem - člověkem s rádoby společenským chováním. Mnohem těžší je cítit se v dnešní době jako rytíř a snažit se žít podle „rytířských“ ctností a mravů, řídit se svým srdcem a svými city. Cesta takového člověka životem bude hustě lemována trny zla, o které se nejedenkráte poraní a nejedenkráte bude prolévat krev za své lidství.

Stál jsem před kinem a najednou se mne zmocnila ohromná touha jít do kostela. Touha možná není to správné slovo. Byl jsem vnitřně rozervaný, uvědomil jsem si velikost skutečného lidství a velikost Boha a cítil jsem se strašně malý a sám ve zmateném a pokryteckém světě. Potřeboval jsem lásku, něžné pohlazení, porozumění, potřeboval jsem si s někým promluvit. Proto jsem chtěl navštívit dům svého Otce. Je to jediné místo, kde nalézá má duše klid a mír, lásku v její podstatě a nekonečné velikosti. Bohužel bylo příliš pozdě a všechny kostely byly již zavřeny. Bylo mi to líto a byl jsem trochu zklamán, ale pospíchal jsem domů, abych se k Bohu pomodlil ve svém malém „svatostánku“. V upřímné pokoře a kajícnosti jsem poklekl před křížem a obrazem Pána Ježíše a rozmlouval s Bohem. Má duše je zatížena mnoha hříchy, ale je v ní i nesmazatelná stopa lásky k Pánu Ježíši. Slzy lítosti mi tekly při modlitbě po tváři a omývaly mou duši. Cesta k odpuštění však bude ještě dlouhá. Ale já věřím! Amen.


Poznámky k tomuto příspěvku
Dusan (Občasný,Správce) - 8.6.2000 >
Body: 5
<reagovat 
hrozek (Občasný) - 8.6.2000 > Věřit v Boha kterého nikdo z žijících neviděl je myslím nesmyslné a spoléhat na to že odpustí či pomůže je ještě horší! 17 a 18.6. proběhne v praze na nejmenovaném místě natáčení krátkého filmu který bude žalovat ježíše Krista ze lži a otroctví, nic pro věřící v nemohoucího a mrtvého, věřím však že tento film pohne vědomím člověka který je pouze a bohužel tím nejkrutější a nejhloupějším zvířetem.
Body: 1
<reagovat 
Čtenář - 2.4.2001 > dost blbý
<reagovat 
Čtenář - 2.4.2001 > blbost
<reagovat 
Čtenář - 2.4.2001 > blbom
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Nepublikovat mimo Totem.cz  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter