Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 20.4.
Marcela
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
LINEÁRNÍ KONSTRUKCE DUŠE ?
Autor: NON01 (Občasný) - publikováno 10.8.2002 (23:15:01), v časopise 28.8.2002
Stojím na fázích něčeho vzácného, jak dotek, jak pocit ze kterého skládám dlažbu pod svými chodidly, abych se nezřítil, abych ještě nějaký čas zůstal v těle a mohl tak promlouvat zjednodušeným trojrozměrným jazykem. Každé ráno krotím bouři za stěnou svého ucha, neboť spletitá je cesta ke spáře, k místu s klidem, k náruči, k jakémukoliv pevnému bodu, kde bych, už neztrácel vysněné začátky a konce, přilby, motory, klíče od bytu a ocel. Jako třeba posledně: …Ten západ v Sadský..To byl jeden z nejfajnovějších úkazů co jsem kdy viděl. Slunce jako tetelící se obří oranžový kotouč, proťatý pásem šedých mraků, čnící nad všeobjímajícím vzduchem naostřeným svojí letní čistotou…Přesto jsem se necítil moc dobře, voda v mých uších bolela, a navíc, nebyl jsem sám, byl jsem tam z někým, což mělo za následek, že jsem se díky tomu cítil daleko víc k osám, než kdybych tam opravdu sám byl, ale přesto teď, s odstupem časů, ten západ po divokém dešti, za tu chvilkovou slabost stál - a lom a jeho písek, jeho voda a já, jsme tvořili úžasnou symbiosu, což jsem v té chvíli pouze podvědomě tušil…

Viděl jsem a vždycky, když se začali líbat otočil jsem se a všechno se sevřelo. Srdeční sval se ohnul pod tepnami. Tempem motýlka jsem to rozháněl, jak neposlušný stádo, jak sám sebe. Cítil jsem svou nálož, svoje nabití, svoje bytí: Schovat všechny roznětky!!! Klid vole! Potom jsem pár dní nespal, jen jsem kouřil a popíjel. Bylo to príma, trochu jsem sešel. Návštěva měsíčního muže (v noci u mě doma) mi moc nedodala, zjistil jsem jak působí tichá hrůza z deliria. Tak jsem ve 3 rozsvítil lampičku a zapnul televizi, duchové zas zalezli do škvír v omítkách (většinou se promítají z mozku na projekční území víček). Třásl jsem se, každičký zvuk, byl jak pohyb jedovatých vemen,  takže párkrát silný úder pěstmi do zdi… Nastoupivší pocit síly a vědomí fyzické bolesti (po tom co to v kloubech trochu křupne) mě trochu uklidnil. Ohnul jsem betonovou ocel chvíle, opravdová chvíle nepředstavitelných možností v rukách…skoro stejná jako, když jsem viděl komparsisty při epileptických záchvatech.

Po mém výkřiku praskla okenní tabulka. Duchové se zase pomalu hrnuli ze škvír, vytáhl jsem nejbližšího za zátylek a do zrůdné tváře, ze které jsem málem zešedl, jsem vtisknul nejsurovější polibek na světě. Můj osobní duch se pustil přes moje tělo k zápasu: Aréna ve skalách, propady půdních vestaveb, svištění ultrazvukových úderů…. Áááá!!! Zemská kůra praskala pod každým chvatem, ten zvuk, už budu mít navždy v sobě. Jako zpěv řeky….. Nad ránem se všechno uklidnilo.. musel jsem prostě vstát a jít zase do práce, kde v porovnání s předešlými záležitostmi, nic nenabývá smyslu ani účelu…


Poznámky k tomuto příspěvku
Miroslav Langer (Občasný) - 11.8.2002 > Pro mne pozoruhodný pokus překonat lyrickou past, do které míří příliš mnoho autorů prózy na Totemu. Děj oblečený do přediva pocitů, ale přece jen je v pozadí jako osa, které se lze chytit.

Dovolím si jen malou dobrou radu: Pozor na laciná prázdná slova, která se někdy do psaní vloudí. Zde jsou to "záležitosti" v samotném závěru. ("v porovnání s předešlými záležitostmi")
Body: 5
<reagovat 
 NON01 (Občasný) - 11.8.2002 > Okino> hmmm.... ...dDanke:)
<reagovat 
ouvej (Občasný) - 13.8.2002 >

Ach bože, ta plnost, ta krása a hrůza v nás samotných. A pak přijde "běžný" život, kde nic nenabývá ani smyslu, ani účelu. Ale je to skutečně tak?


Body: 5
<reagovat 
 NON01 (Občasný) - 13.8.2002 > ouvej> Jo dívko to je ta otázka o kterou se tu běží ten marathon ...já sám vím(co se týká tvé otázky) naprosté, ale docela schopně účelové, hovno:))(proto ta literatura)...ale dík.a čau....  Péťa
<reagovat 
Kajman (Občasný) - 15.8.2002 > Pěkné! Líbí! Jen je tam pár zřejmě překlepů nebo je to autorský záměr? ("..byl jsem tam z někým.." a "..jsem se cítil daleko víc k osám, než kdybych tam opravdu sám byl.." - chtěl jsem to tiše opravit, ale pak jsem si řekl, co když je to záměr, dalo by se i tak :o)
Body: 5
<reagovat 
 NON01 (Občasný) - 15.8.2002 > Kajman> "z" je chyba ..."k osám" je záměr
<reagovat 
čtenář Olina - 20.8.2002 > Paráda. To je fakt moc dobrý.
Body: 5
<reagovat 
Martina (Občasný) - 25.8.2002 > Četla jsem "jedním dechem", ... a teď poslouchám ticho.
Body: 5
<reagovat 
Kapucín (Občasný) - 28.8.2002 > Doporučuju opravit těch pár překlepů a interpunkčních chybiček, jež mi, nenapravitelné, brání označit tohle dílko slůvkem dokonalé. Zařazuju do časopisu.
Body: 5
<reagovat 
 NON01 (Občasný) - 28.8.2002 > Kapucín> Můj osobní korektor Okino mi to už opravil, jenža já jsem tu opravu díky svý vrozený lenosti ještě "nezavěsil". takže zítra  hehe
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + dvě ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter