Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 20.4.
Marcela
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Hudba
 > Hudba
 > Profily
 > Recenze
 > Zajímavosti
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Chris ISAAK: Wicked Game (1991)
Autor: Kajman (Občasný) - publikováno 13.8.2002 (18:52:41), v časopise 19.8.2002

Chris Isaak: Wicked Game 1991WEA

Kaliforňan Chris Isaak je sekáč, rockový bard, řeklo by se. Letos 46ti letý, čemuž se mi nechce věřit ani omylem. Jestli je pro mě někdo druhý Elvis, pak jistě on. (Nechci nikterak tyto pány srovnávat, ale dost dobře se v jistém směru nelze tomuto příměru ubránit.) Jedinečná balada Wicked Game (1989), která v instrumentální verzi zní v Lynchově Zběsilosti v srdci, načíná tuhle reprezentativní kompilaci a to i přesto, že nejde o klasické Best Of, ale spíše o sbírku raritnějších skladeb z konce osmdesátých let. To je ovšem fakt, který můžete spokojeně ignorovat, velmi příjemně vám unikne. Jedenáct skladeb je datováno roky 1985, 1987 a 1989.
Při podupávání si na kteroukoliv skladbu vezme člověk s povděkem, že synek přistěhovalce a neúspěšného boxera, se nakonec uchýlil ke kytaře a nezůstal u boxerských rukavic, na něž upomíná jeho bambulkový nos. Jeden má chuť si luskat prsty, objednat si drink, vlasy si smyslně odhrnout z čela a cítit se jako král. Jen ty davy krasavic mít po ruce. Kdo viděl nezapomenutelný a ve své době až lascivní klip Wicked Game ví, že Isaak má, co se něžného pohlaví týče, rozhodně vybraný vkus.
Skladby Blue Spanish Sky, Heart Full Of Soul, populární Blue Hotel, nakažlivě chytlavá Dancin´ - ber nebo nech ležet. Každopádně omamný Isaak si jede celé roky to své, nepodléhá moderním vlivům, nevzrušují ho samplery a jiná hejblátka, má kytaru a smysl pro pořádnou baladu, kterou může stejně směle zahrát komerční MTV i nezávislé Radio 1, aniž by se museli červenat!
Osobně mám Isaaka spojeného s obdobím kolem roku devadesát stejně jako Milouše Jakeše s „bojlery“ a ač nejsem lepá děva, rád přiznám – tenhle chlap mě bere (Tedy Isaak, ne Milouš!). Máte pocit, že ty chvalozpěvy přeháním? Sakulajdá, ale tahle muzika je fakt velká pohoda!
Jen pro úplnost je dobré připomenout, že řadových alb vydal osm, první v roce 1985, poslední letos a též se tu a tam objeví ve více či méně epizodní roličce coby herec. Nejznatelněji to provedl jako policista v Mlčení jehňátek či agent v Lynchově Twin Peaks: Fire Walk With Me.



Poznámky k tomuto příspěvku
Tina (Občasný) - 14.8.2002 > Osobne si myslim, ze tato recenze nema chybu!!Jak stylove tak obsahove je vyvazena, a velice dobre se cte! Diky
Body: 5
<reagovat 
Kajman (Občasný) - 15.8.2002 > Díky, poslouchal jsem to po dlouhé době při psaní do sluchátek a znovu jsem se utvrdil, že Isaak je fajn, fajn, fajn! Jen by mě zajímalo, nakolik je obecně třeba u nás známý? Já měl za to, že nemálo, ale když to tak beru kolem a kolem, spíše tomu bude naopak, fakt je, že vyjma právě onoho období kolem Wicked Game a Blue Hotel nijak provařeným interpretem na jakýchkoliv stanicích není. Ale to je možná dobře!
<reagovat 
Kapucín (Občasný) - 23.8.2002 >

Souhlasím s Tinou, fakt čtivá věcička.

Jenom s jednou věcí bych si dovolila nesouhlasit, a sice s hodnocením té slečny z klipu. Připadalo mi totiž, že má strašně zlý oči.


Body: 5
<reagovat 
Rezi (Občasný) - 26.8.2002 > Kajmane, tak tos mi uhodil na strunu. Protože Wicked game je nádherná písnička, řadím ji mezi jednu z nejkrásnějších, co přišla na svět a Isaak je jako chlap vyloženě božský (akorát to nesmím říkat doma:-). Docela dobré upozornění na zajímavé cd...
Mimochodem hrál tatíka v Malém buddhovi a můj tehdejší přítel mě na ten film zatáhl ( to jsem netušila, že tam hraje Isaak, zatímco on opěvoval duchovní poselství buddhismu, já úplně něco jiného). Od té doby se mnou radši do kina nešel...
Kapucíne - to byla modelka (Dánka) Helena Christensen (jednu dobu to táhla s Hutchencem, už nežije, z INXS) a ta mi tam připadala taky úžasná...
<reagovat 
Kajman (Občasný) - 26.8.2002 > Rezi, DÍKY, DÍKY, už jsem začínal být depresivní, že snad Isaaka nikdo ani nezná, natož aby jím byl očarován, zahojila jsi mé bolavé srdéčko! A dík za info, já myslel, že to byla Christensen, ale nebyl jsem si jist, tak jsem to tam radši nepsal. Jak jsem říkal, jsem chlap, ale Chris mě bere ...
<reagovat 
čtenář Florex - 2.9.2002 > Chrise Isaaka znám už taky hezky dlouho a Wicked Game je fantastická hudební věc, řekl bych jedna z nejlepších, která kdy spatřila světlo světa. Alespoň pro mě. Tvoje recenze se mi líbí, ale nesedí mi v ní nějak ten Kůl (.ů.) v plotě, Milouš. Taky jsem si tu dobu prožil na vlastní kůži, ale (nebo snad právě proto) by mě nenapadlo dávat do souvislosti(byť třeba jen dobově) takovou miniaturní efeméru (byť byla ta doba sebevíc tragická), jakou Milouš byl s takovým nesmrtelným obrem, jakým Chris je a bude. Ale je to tvoje recenze. Jinak skvělé.
Florex
Body: 5
<reagovat 
Kajman (Občasný) - 2.9.2002 > Díky, jo, s tím Jakešem máš asi pravdu, dost to kazí romantiku a atmosféru vůkol Chrise, to je pravda, nějak jsem zrovna něco o Milošovi slyšel a vzpomněl jsem si na ten jeho památný projev s bojlery, tak jsem to tam vrznul pro odlehčení. Ve finále to ale asi působí dost krečovitě a nemístně, to máš pravdu :o)
<reagovat 
čtenář Majkl - 9.4.2007 > Chris Isaak: Wicked Game : To je Maximum Respect
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter