Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí ve sbírce "Půlkrok z kolekce Sb XXI... -aneb Dokud voko bere
Autor: Zeanddrich E. (Stálý) - publikováno 9.4.2020 (00:51:38)
další ve sbírce>
"Půlkrok...






Klapot kopyt
vprostřed noci

na městské dlažbě, na
pár chvil,
překvapil
mne;
překvapil




















Je březen, co se ještě
nestačil uchytit v kalendáři


otočil jsem zadkem -
- a hele, září ...


."


Poznámky k tomuto příspěvku
Mbonita (Občasný) - 8.3.2009 > jj..dnes máme  už pražnou neděli..
Doporučil 
<reagovat 
dadik (Občasný) - 9.3.2009 > :)
Doporučil 
<reagovat 
dr. Wojtek (Občasný) - 12.3.2009 > no, docela sranda
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 10.3.2009 > Líbí se mi nálada první.
<reagovat 
 Zeanddrich E. (Stálý) - 13.3.2009 > šedé> "...-to by ale mělo "patřit k sobě" -alespoň "ve skutečnosti" tomu tak bylo;... :o).

."
<reagovat 
kariaman (Občasný) - 14.3.2009 >
Body: 4
<reagovat 
Pastevec (Občasný) - 10.3.2009 > Pekné, ale udělej zase někdy krok celý, ať je toho víc k přemýšlení.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Zeanddrich E. (Stálý) - 16.3.2009 > Pastevec> "... -mno, pane... -jestli se Vám zdá málo toho teď v "mých" příspěvcích k "přemýšlení", zkuste se
nějak vyjádřit třeba k článku či k diskuzi na "http://www.totem.cz/enda.php?a=230580". -Přiznám se, že o tom zase teď "relativně intenzivně" přemýšlím já; ... .


."
<reagovat 
 Pastevec (Občasný) - 17.3.2009 > Zeanddrich E.> Právě naopak, jinak bych přece nedával body a doporučení. Co mne neosloví, nechám žít, pokud mi to záměrně neškodí a nedá se to ignorovat. Šlo spíš o ocenění toho, že mne Vaše poezie nutí přemýšlet. Prostě šlo o parabolu "půlkrok" - "krok celý". Jen pozor na poezii (mluvím z vlastní zkušenosti), může to být "i studna". Ale s tím si poradíte sám, sílu k tomu máte.
<reagovat 
 Zeanddrich E. (Stálý) - 17.3.2009 > Pastevec> "... -já jsem ale Vaši poznámku v žádném případě nebral jako výtku, pokud to tak snad z mé reakce vypadalo - naopak, máte možná lepší postřeh, než někteří "jiní", co věci "nemyšlené" "příliš vážně" "vážně", zdá se, berou;... -etc.

-Ale s tím odkazem na tu určitou "kontroverzi" mezi křesťanstvím a budhismem jsem to "docela" vážně myslel, a pokud byste se k těmto záležitostem také vyjádřil, (( zřejmě )) by mě to "potěšilo"; ... .
."
<reagovat 
 čtenář Pastevec - 18.3.2009 > Zeanddrich E.> Vyjádřit se, to bych mohl, ale spíš bych zklamal, než potěšil. Ono je rozdílné hovořit ke křesťanství a budhismu v čisté podobě a v podobě praktikujících lidí. Navíc jsem naprostý laik, samouk, spíš nedouk v této oblasti. Mám za sebou diskuse s dcerou, která studovala religionistiku, pak bych doporučil návštěvu přednášek pánů Štampacha, Paďouka, Halíka a pod. Já sám pocházím z rodu chiliastů (abrahamitů,deistů,ariánů,či jak byli nazýváni), kteří uznávali "světlo" v sobě. Bylo to lidové hnutí, s přihlášením se k víře po tolerančním patentu, krutě potlačované vystěhováváním do ciziny, vezněním, odebíráním dětí. Svým způsobem vzpoura proti kléru, odmítání obřadů, daní atd., na druhou stranu život ve víře a nenásilí. Kupodivu to byli lidé vzdělaní i bohatí, v hospodaření progresivní a sociálně citliví. Tam se mi zdá určité poselství, spojené s křesťanstvím, izraelitskou vírou i budhismem. Obrátit se k "světlu v sobě", přes svůj život přinášet smír kolem sebe, pro lidi i přírodu. Nikoli tedy, dotknout se tak či onak nejvyššího a být soudcem ostatních lidí. I "lidská spravedlnost" může být často zlým omylem, jak dokumentují dějiny. Tedy, nevím, zda jsem potěšil.
<reagovat 
jiri-jirik (Občasný) - 8.3.2009 > To je krásný, jo sohlasím, čas někdy blbne :))
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Zeanddrich E. (Stálý) - 19.3.2009 > jiri-jirik> "... -no, abych pravdu řekl, nejsem si teď moc jistý, kolik lidí zde pochopilo tu "legraci" na závěr;... -že totiž, když se stojací kalendář, "nalistovaný" do března, obrátí zadkem, je na "druhé straně" měsíc září;... .

."
<reagovat 
anae (Občasný) - 8.3.2009 > už aby letos bylo ... tenhle březen je smrtící .. vesničana klapot kopyt i v noci potěší .. to je hezký sousloví - klapot kopyt klapot kopyt klapot kopyt kopyt klapot
Body: 5
<reagovat 
 Zeanddrich E. (Stálý) - 19.3.2009 > anae> "... -no, abych pravdu řekl, nejsem si teď moc jistý, kolik lidí zde pochopilo tu "legraci" na závěr;... -že totiž, když se stojací kalendář, "nalistovaný" do března, obrátí zadkem, je na "druhé straně" měsíc září;... .

."
<reagovat 
 anae (Občasný) - 20.3.2009 > Zeanddrich E.> má sestra na jihu kdesi nám závidí střídaní ročních období .. tam pořád jen svítí sluníčko, ať je březen nebo září ... 
<reagovat 
Zeanddrich E. (Stálý) - 11.4.2020 >


Verze 02 té
"věci" druhé:


..
..


Jak to letí

Je už březen ( - i když
ještě nestačil
uchytit se v
kalendáři )

Nebudu se na to
dívat!, rozhodl
jsem rázně

Kalendář
otočil sem
k sobě
zadkem -
- a hele, září .. .


<reagovat 
Zeanddrich E. (Stálý) - 11.4.2020 >

další, více méně ..náhodná dvojitá
drobnůstka ze sklípku (i když už je duben)

původně publikováno na
MDŽ 2009, tedy 08. března :)

Dneska bych si s
tím ovšem více pohrál;.. ).




<reagovat 
Zeanddrich E. (Stálý) - 11.4.2020 >
( ...).

Ale původně to byla báseň


pouze jedna. A nejspíše bych to
i tak nechal :)
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + dvě ? 

  
  Napsat autorovi (Stálý)  
 
 
1 2 4 5 (6) 6 7 8 9 10
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter