Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 27.4.
Jaroslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Kavárna
Autor: smithers (Občasný) - publikováno 30.3.2009 (13:53:29)

 

V podzimních očích univerzity

jsem snil o vydatné, dávivé žízni,

očistné lázni nedostatku,

v němž místo má

i můj střed

a tvůj okraj.

 

Místy oblé

puklence

podchodů.

 

Prosím,

rozedni se

mízo nebe

a vyrvi den,

aby už nebyl!

 

Tak náhle se vzedmul měsíc

oblouku mého vlhkého žití.



Poznámky k tomuto příspěvku
magie_esence (Občasný) - 30.3.2009 >
Body: 5
<reagovat 
 smithers (Občasný) - 30.3.2009 > magie_esence> Moc děkuju!!
<reagovat 
Bart (Občasný) - 30.3.2009 > Tož zase dobré.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 smithers (Občasný) - 30.3.2009 > Bart> Já ti moc děkuju. Šak sa ještě potkáme!
<reagovat 
Serpentin (Občasný) - 30.3.2009 > Tak nevím. Já v první chvíli (po prvním čtení) vůbec nepostřehl, že je přítomna žena, měl jsem jen takový matný intimní dojem. Jenže já jsem ohnutý kmet a ty mladý junák. Tak jen směle do toho!
<reagovat 
 smithers (Občasný) - 30.3.2009 > Serpentin> Ten intimní dojem, to je ono! Ne ne! Já ti děkuju. Ona tam totiž původně nebyla a v tom máš naprostou pravdu. Ale bez té myšlenky by to bylo o ničem - od základů. Musel jsem jí tam propašovat, protože to byl zásah! Ať na úkor textu...
<reagovat 
 Serpentin (Občasný) - 30.3.2009 > smithers> Človíčku, ty jsi fajn. Myšlenka přijde s věkem, o to se neboj. Zatím srš dál citem a nejen na papíře... Jdu spát, zítra se zas musím dloubat tužkou v uchu .-)
<reagovat 
 smithers (Občasný) - 30.3.2009 > Serpentin> S věkem? :-) Děkuju. Já to všechno původně myslel jako srandu - psal jsem texty pro naši kapelu a chtěl se vzdělat. Tohle zašlo příliš daleko..Drž se...
<reagovat 
Sallybill (Občasný) - 31.3.2009 >

Dostal jsem ránu hned od prvního čtení. Hájíš se žes nezamýšlel, ale jak tedy vysvětlíš dávivost žízně, očistnou sílu nedostatku, dotyk tvého středu s jejím okrajem, když ostatní smí jen k okraji, do paměti vryté panorama okamžiku, šílenou, nevyslyšitelnou prosbu, jež byla navždy, na okamžik vyslyšena...? Není to plácání do větru zmateného srdce, je to hluboké, přehluboké.

  Rozbrečels mě vole.


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
smithers (Občasný) - 31.3.2009 > Já ti děkuju moc. Co dodat... prostě to bylo všechno k ničemu a já viděl smysl jen v očištění se, v nedostatku, v opětovném nalezení sebe sama. V pátek jsem ten text rozepsal, v sobotu ji potkal a v neděli jsem ho musel předělat a zvěčnit jí tam - ikdyž jen tak, abych to v tom cítil snad jen já. Protože změnila všechno a ikdyž si ten text může místy protiřečit, musí tak být. Ovšem jak tohle všechno skončí, to ví fakt jen Smrť. Děkuju.
<reagovat 
 Sallybill (Občasný) - 31.3.2009 > smithers> smrť? zeměplocha? užačtení
<reagovat 
 smithers (Občasný) - 31.3.2009 > Sallybill> Naprosto přesně :-) Pak už zbejvá jen Bábi Zlopočasná a Magráta Česneková.
<reagovat 
Mbonita (Občasný) - 30.3.2009 > zaoblení dobré,volba slov taky..jen větší svobodu...do toho..uvolni se..víc...řekni to naplno,vím,že to tam je v Tobě...
Body: 5
<reagovat 
 smithers (Občasný) - 30.3.2009 > Mbonita> Ani nevíš, jak moc jsi mi pomohla! Těžko sdílet pocity nepřenositelné. O víkendu jsem potkal někoho, kdo změní všechno navždy. Stejně jako pokaždé. A za to ti patří neskonalý dík. Za tu víru v něco co máš jen ty v sobě, a já se o to snažím - říct to tak jak bych doopravdy chtěl. Tohle byla první "báseň" o ní a já chtěl aby tam byla. A je. Navždy. Bude. Stejně jako ty. Šílenost. Děkuju!!!
<reagovat 
 Mbonita (Občasný) - 31.3.2009 > smithers> myslím,že teď se do toho dostane ta hloubka.,vášeň...a volnost..a bude to bomba..věř mi.Podněty dělají zázraky ..fakt...jdi do toho.
<reagovat 
 smithers (Občasný) - 1.4.2009 > Mbonita> Děkuju. Věřím, že ano. Doufám. Chtěl bych :-)
<reagovat 
Hyda (Občasný) - 1.4.2009 > Ať zamýšlíš, nebo nezamýšlíš, stejně je to skvělé.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 smithers (Občasný) - 1.4.2009 > Hyda> Já ti děkuju moc. Snažím se hledat výraz a proto jsem v té nejistotě rád, že tě to oslovilo.
<reagovat 
paryb (Občasný) - 1.4.2009 > ano, prosím, takhle to mám ráda, a houšť a víc a ještě...
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 smithers (Občasný) - 1.4.2009 > paryb> Děkuju ti moc. Já to takhle taky můžu, jen si udržet ten správný směr. Oujé.
<reagovat 
Prokop (Občasný) - 2.4.2009 > Dost dobré.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 smithers (Občasný) - 3.4.2009 > Prokop> Moc díky.
<reagovat 
Michelle (Občasný) - 3.4.2009 > Skvělý text! A gratuluji, každý JI nepotká :)
Body: 5
<reagovat 
 smithers (Občasný) - 3.4.2009 > Michelle> Já děkuji moc, jsem rád že tě text zaujal. Takhle intenzívní setkání, to se teda zažije párkrát za život. A ikdyby to nikam nevedlo, ta intenzita je velice přínosná - pokud s ní člověk dokáže pracovat - věc složitá. Díky.
<reagovat 
 Michelle (Občasný) - 3.4.2009 > smithers> Snad někam povede.. těším se na další setkání 
<reagovat 
 smithers (Občasný) - 3.4.2009 > Michelle> Budu se těšit. Děkuju.
<reagovat 
miroslawek (Občasný) - 5.4.2009 >

V podzimních očích univerzity jsem snil o vydatné, dávivé žízni, očistné lázni nedostatku... to je taková zlá esence... na deset slov uplést šest epitet, ať už ve formě prostého přívlastku nebo genitivní vazby... přemýšlel jsi někdy o jiných výrazových prostředcích?


<reagovat 
 smithers (Občasný) - 5.4.2009 > miroslawek> Díky za poznámku. Já jsem úplně na začátku, dozvídám se věci, který jsem měl vědět už dávno. Jsem v půlce Anatomie kritiky a vím, že jestli budu někdy ještě psát, budu psát úplně jinak. Spíš mám problém s těmi emocemi. Protože jakmile najdu slova, který dokážou přesně vyjádřit to, co chci, nemůžu se jich zbavit. A to je chyba. Snažím se s tím pracovat, ale jak říkám, připadám si jak v mateřský, protože opravdu nic nevím. Ještě jednou díky za poznámku, je moc fajn si takhle rozšiřovat obzory. Rád bych si přečetl něco od tebe, něco nového.
<reagovat 
 miroslawek (Občasný) - 5.4.2009 > smithers> Jestli jsi skutečně na počátku, nevím, jestli ona Anatomie kritiky je tím správným spiskem, kterým bys měl svou sebevzdělávací cestu začínat. Spíš ne, než ano. Podle mne by bylo nejlépe začít od řemeslné stránky a pak teprve nabrat směr k syntetizujícím úvahám.
<reagovat 
 smithers (Občasný) - 5.4.2009 > miroslawek> Já vím, postupně sháním ty věci o kterých jsi mi psal. Ale ta anatomie mě opravdu baví! Chápu, že to je krok do prázdna, ale tak to mám rád. Přečtu to, přečtu další věci a pak se k ní vrátím s dalším poznáním. Vím, co jsi naznačil, ale já nikdy nebudu geniální básník a tak se tím bavím. Děkuju.
<reagovat 
anae (Občasný) - 6.4.2009 > první dvě sloky se mi líbí moc, poezie není v současné době s možností volného verše už řemeslo, řekla bych, že je především o obsahu - a pečlivém výběru slov (to ale píše ta, která momentálně žádnou poezii nepíše :-)
<reagovat 
 smithers (Občasný) - 6.4.2009 > anae> Já ti děkuju.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter