Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 18.4.
Valérie
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Dočkám se?
Autor: origo (Občasný) - publikováno 12.6.2000 (21:02:38), v časopise 13.6.2000
Čekám až sůl se v cukr změní..
čekám až zastaví se čas...
čekám až kukla v motýla se změní...
čekám až plev promění se v klas...

Čekám na proměnu světa...
čekám na Noemovu archu,
až odveze mě z tady toho světa..
čekám na procházku v rajském parku...

Čekám pro kouzlo polibku...
čekám pro ruměnec na líčku...
čekám pro sladkost svítání..
čekám pro touhu čekání.....


Poznámky k tomuto příspěvku
Cobain (Občasný) - 12.6.2000 > Zdravicko, tady se mi nejvice libi ta posledni sloka "cekam pro touhu cekani..." zni fakt moc dobre. Mozna, ze kdyz kazda nova radka zacina slovem cekam, tak v te druhe sloce by to melo byt take tak, pro dojem celistvosti dila. Celkove se to vsak libilo :-)
Body: 5
<reagovat 
KSTK (Občasný) - 13.6.2000 > Také se mi to velmi líbilo. A to každičké slovo - opravdu! Ale abych jen nechválil, přestože dám rád nejvyšší ohodnocení, nemám nejmenších výhrad k textu (viz. výše), zato však mám jisté ke stavbě (k veršům). Myslím si, že tato báseň by si zasloužila více melodičnosti...Např."až odveze mě z tady toho světa.." je (dle mého názoru) zbytečně dlouhé a kostrbaté... Tak, origo, snad se nezlobíš... Ale proč vlastně - když hodnotím za "1" možná (1-), ne?
Body: 5
<reagovat 
Gala (Občasný) - 13.6.2000 > Začnu od konce, protože se mi závěr líbí z celé básničky nejvíc. V prvních dvou slokách mi trošku vadí ten pokus o absolutní rým, který odebírá celé básní nádech melodičnosti a působí na mne zcela účelově a tak trošku jako rána do hlavy. Škoda, ale i tak se mi básnička líbila.
Body: 3
<reagovat 
Mišpule (Občasný) - 14.6.2000 > Po obsahové stránce se mi báseň moc líbila. Zvláště anaforická výstavba veršů přináší určitý pocit očekávání a zvědavosti. 1. sloka navozuje pocit čekání na cosi neurčitého, neznámého, zprvu jakoby šlo o něco nemožného, abstraktního (proměna soli v cukr, či zastavení času), ovšem v následujících dvou verších se jeví příchod očekávaného poměrně reálně („až kukla v motýla se změní“). 2. slokou jako by se autor zaobíral myšlenkami na odchod ze světa, čeká snad na smrt ? Tuto myšlenku vyvrací následujícími verši, kdy se vrací oběma nohama pevně za zem, přitahován poutem lásky. Logická návaznost veršů tedy asi pravděpodobně přesně vypovídá pocitům mladého zamilovaného člověka. Po formální stránce je v 1. a ve 2. sloce uplatněn střídaný verš, ve 3. sloce sdružený. Originalitě zpracování ubírá tzv. „absolutní“ rým (1. sloka „změní“; 2. sloka „světa“), kdy se vlastně o rým v pravém slova smyslu nejedná. Rovněž slovosledu ve 3. verši druhé sloky by slušela malá úprava (ale spíš mám podezření na obyčejný překlep). Poslední verš se skutečně povedl…
Body: 3
<reagovat 
Čtenář - 15.6.2000 >
Body: 5
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 22.6.2000 > První sloka a konec jsou povedené. Líbí se mi myšlenka - když mám něco krásného před sebou, je na tom skoro nejlepší to čekání...
Body: 3
<reagovat 
sadaf (Občasný) - 1.10.2000 > Vždycky jsem si myslel nebo mi bylo alespoň vštěpováno, že kdo si počká ten se dočká.
Není to pravda a Ty jsi to krásně řekla...
sadaf - Saša

Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter